Gå til innhold

Hvor mye veier deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 22 år, er 185 cm og veier 78 kilo

Spøk til side. ;)

Minstemann var ca 13,5 da han var to år, nå er han to og et halvt og jeg kjenner at han er tyngre enn i vinter.

Husker ikke hva de andre var, men innbiller meg at eldste var 12 kilo på ettårskontroll, mens hans søster var rett under ti kilo,

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Min toåring (ble det for en mnd siden), veide 14,9 kg på toårskontrollen i dag.

Gjest Belle âme
Skrevet

Kan sei fra da eg var 2 og 3 år:

2 år: 86 cm og 10 kg

3 år: 99 cm og ca. 11,7 kg.

Skrevet

Ikke sammenlign vekta med alderen, den må sammenlignes med høyden! Det er også forskjell på kroppsbyggningen til barn.

Min bror var gjennom hele barnehagen tyngre enn det som var vanlig for sin alder. Han var også høyere enn de jevnaldrene og var kraftig bygd.

Den jevnaldrene venninna hadde samme høyde som de andre jevnaldrene, men hun var en spe langlemmet jentunge.

Da de var to år veide broren min mye mer enn venninna. Den noe eldre meg kunne knapt løfte broren min, mens vennina klarte jeg å løfte helt fint.

Hvis venninna skulle være like tung som broren min hadde hun vært smellfeit, og tilsvarende, hvis boreren min skulle vært like lett som henne ville han vært utmagret.

Anonymous poster hash: 30e98...0c1
Skrevet

Datteren min blir snart 2,

Hun er 93 cm og 13,3 kg :-)

Hun har også aldri vært litt større/tyngre enn mange av sine jevnaldrede, slik jeg har oppfattet det. Først nå jeg føler det har begynt å jevne seg litt ut.

Skrevet

Jente på 3 år, 106 cm og 17 Kg :)

Skrevet

Sønnen min veier et sted mellom 15,5 kg og 16 kg. Han blir tre om en måned, og er sånn 100 cm lang. Noe unøyaktig målt da han ikke stod helt i ro da jeg prøvde å måle for ikke så lenge siden.

For ett år siden var han sånn 91-92 cm, og veide 14,5 kg. Sånn ca. Han har strekt seg veldig på ett år, og er nesten litt for tynn nå. Burde ikke bli tynnere i alle fall. :)

Skrevet

Jente, 3 år 4 mnd, ca 100 cm, ca 16 kg.

Jente, 1 år 9 mnd, 80 cm, ca 12 kg.

Eldstejenta lå langt over snittet både på tyngde og lengde til hun var rundt 2,5. Da stoppet det litt opp, og selv om hun er en stor jente, er hun ikke så veldig mye større enn gjennomsnittet.

Minste er enn så lenge langt over gjennomsnittet rund, men regner med det går seg til på henne også. ;)

Skrevet

Gutt på 19 mnd: 91 cm lang og 13,4 kg.

Skrevet

13 år, er ca 169 cm

Anonymous poster hash: 3a621...e0c

Skrevet

3 år og 9 mnd, 102 cm og 16,5 kg. Det er vel omtrent midt på ift percentilskjemaer. Skulle ønske hun hadde litt mer å gå på da, for her syns både ribben og ryggrad, og om hun er dårlig i noen dager med f.eks spysjuka så syns det godt.. Men hun er ekstremt aktiv da, og spiser veldig godt, så det er vel ingen fare.

Anonymous poster hash: 895a6...c8e
Skrevet

Ble nysgjerrig og spurte foreldrene mine om min vekt da jeg var liten . De husket ikke helt, men sa at jeg som to-åring var rundt 105 cm!! Det vil si på størrelse med en 4-åring!! Stor jente altså!!

Anonymous poster hash: 9a516...6cd
Skrevet

Gutt på 4 1/2 år - 18,2 kg. Aner ikke høyde i skrivende øyeblikk.

Anonymous poster hash: a63db...e0b
Skrevet

Min datter på 2 år har siden ca 6 måneders alder alltid vært rund og god. Nå er hun 2 og fortsatt litt rund og god, men en helt vanlig aktiv 2 åring.

Jeg veide henne i dag og hun veier 14,5 kg. Er ikke dette veldig mye for en 2åring? Hun fylte 2 for 2 måneder siden..

Hvor mye veier deres barn?

Anonymous poster hash: ef0ed...fd2

Fikk du ikke tilbakemelding på 2-årskontrollen? Syns ikke der høres mye ut med mindre hun er veldig lav. Min på 2 år og 3 mnd er 92cm og veier 13,6 kilo. Han er gjennomsnittlig på vektkurven, men litt lang.

Annonse
Skrevet

Eldstemann veide 15,5 på 2,5-årskontroll (da var han 2 år og 7 mnd). Jeg husker jo aldri lengde, men det var enten 96,5 eller 98,5. Han ligger litt over snittet både på høyde og vekt. Men jeg ser selv at han har strukket seg veldig mye siden i vår. Vekta har derimot stått nesten stille, da jeg mener vi selv veide ham til 15 kg like etter at han hadde fylt 2. Jeg ser det jo på gamle bilder også. Han har aldri vært tykk, men skikkelig kompakt. Nå er han slank, men ikke veldig tynn. Lange bein.

Yngstemann veide 10 kg på 6 mnd-kontroll. Jeg husker jo ikke lengde, men vet han er lang. Vekt og høyde er helt gjennomsnittlig i forhold til hverandre, men han lå på 99ende percentilen på både vekt og høyde.

Skrevet

Gut 4 år: ca. 100 cm og 15 kg

Gut 18 mnd: ca. 80 cm (?) og 10,5 kg

Begge mine er og har alltid vore mindre enn gjennomsnittet. Eg syns ikkje barnet ditt høyrtest unormalt tungt ut, ts.

Skrevet

16 mnd, 86 cm og 12 kg

Anonymous poster hash: 7bc1a...bdd

Skrevet

Min gutt har alltid ligget øverst på vekstkurven og ble født stor. På 18 mnd kontrollen var han litt over 14 kg, men etter sykdom nå har han gått ned til 12 kg. Han er 19 mnd. Er 80-81 cm.

Skrevet

4 år, 106 cm og 16 kg.

Anonymous poster hash: bf021...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...