Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken tid på døgnet både før og etter nattevakt sover du? Og hvor mange timer?

Anonymous poster hash: 59769...f7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før nattevakt-perioden begynner: er oppe så seeeeent jeg orker dagen før nattevakten, og står opp tidlig sånn at jeg egentlig bare vil legge meg igjen. Så legger jeg meg kl.15 og står opp kl.20.

Mens jeg jobber nattevakter: Legger meg kl.11-12, står opp kl.20.

Etter nattevakt-perioden: Legger meg med en gang jeg kommer hjem. Altså ca. kl.9, og står opp kl14-15.

Har fungert utmerket for meg i flere år :jepp:

Skrevet

jeg jobber sjelden nattevakt og aldri flere nattevakter på rad. pleier aldri å sove før nattevakt (de gangene jeg har prøvd får jeg ikke sove). legger meg ca kl 10 etter jeg har kommet hjem og sover i 3-4 timer.

Skrevet

Før jeg skal på nattevaktsperiode prøver jeg å være våken lengst mulig dagen før jeg skal på jobb. Står opp rundt 11-12 Sover ikke noe mer før jeg skal på jobb da.

Jeg er hjemme fra nattevakt rundt 07:45 og legger meg relativt raskt etter det, sover til alt mellom 14-15-16

Jo lenger ut i nattperioden jeg kommer jo lengre kan jeg sove.. Når jeg har 2-3 nattevakter igjen prøver jeg å komme meg opp senest klokken 14 for å begynne å omstille meg til vanlig døgnrytme igjen.

Etter siste nattskiftet sover jeg rundt 4-4,5 time slik at jeg er veldig trøtt når kvelden kommer.

Jeg legger meg med engang jeg kjenner at jeg er trøtt som er rundt 9 på kvelden.

Sover da til rundt 07:00.

Prøver alltid å planlegge ulike ting tidlig på dagene etter endt nattevaktsperiode, ellers har jeg en lei tendens til å sove forlenge.

Ble kanskje litt rotete dette her men det funker ivertfall for meg.

Skrevet

Jobber 80% nattevakt, noen ganger mer hvis jeg tar på meg ekstra vakter. Jobber alt fra 14-18 nattevakter per måned. Pleier å legge meg kl 8 og sove til 14. Etter det trener jeg, vasker/rydder, er med venner, studerer etc. Sover ikke noe på kvelden. Hun som jobber motsatt av meg pleier aldri å sove etter nattevakt, hun synes det er lettere å sove fra 16-22. Det er slitsomt å jobbe natt, spesielt hvis man jobber mye natt, det er viktig å finne en rutine som passer en selv med tanke på søvn. I tillegg er det lurt å drikke mye vann, spise sunt og trene.

Jeg har en stillesittende nattevakt og studerer 100% ved siden av så for meg er det gull verdt fordi jeg får lest mye og gjort oppgaver på jobb. Men må si jeg gleder meg til å bli ferdig med å studere og ikke jobbe natt mer :)

Anonymous poster hash: ee6da...862
Skrevet

Jobber kun natt. Legger meg ca 1 time etter jeg kommer hjem, sover 6-8 timer og bruker tiden på ettermiddag og kveld til alle ting som må gjøres. Sove rett før vakt fungerer sjeldent for meg, og det er alltid deilig å komme seg i seng etter vakt når jeg er trøtt og sliten.

Anonymous poster hash: 5876f...56d

Skrevet (endret)

Jeg pleier å døgne etter nattevakt hvis jeg har de i klynger. Og har litt fri i mellom, hvis ikkes så sover jeg lenge. Er vanskelig å slutte å jobbe natt. Blitt altfor glad i det. Har trua på litt ekstra melatonin tilskudd.

Endret av Jon_Edvard_Longs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...