netpuppy Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Er det noen som vet hvem som driver å mater rottene i Bergen sentrum? Det er altså noen som slenger ut tørrfòr i mengder på bakken hver kveld. Stort sett har det vært langs offentlige bygninger og tur-stier (f.eks. rundt Lungegårdvannet), men de siste ukene har de visst konsentrert seg om bygningen vår og det ligger strødd hver eneste kveld rundt hele bygningen og inne i bakgården. Jeg forstår ikke hva som er poenget. Bergen har nok problem med rotter om man ikke skal mate de i tillegg!? Uff, kjenner jeg blir så provosert! Noen som vet hvem dette er?
Trimsi Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Aner ikke hvem dette er, og har heller ikke hørt om dette, men er du sikker på at det er mat til rotter han legger ut? Kan det være tørrfor til katter? Det hadde vært mere forståelig...
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Aner ikke hvem dette er, og har heller ikke hørt om dette, men er du sikker på at det er mat til rotter han legger ut? Kan det være tørrfor til katter? Det hadde vært mere forståelig... Mener det sto i avisen at det var kattemat ja.. Når de hadde problemet rundt haukeland sykehus å dette her eller hvor enn det var.. Anonymous poster hash: 53c39...01c
Trimsi Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Mener det sto i avisen at det var kattemat ja.. Når de hadde problemet rundt haukeland sykehus å dette her eller hvor enn det var.. Anonymous poster hash: 53c39...01c Noen burde satt han i kontakt med kattens vern og andre organisasjoner som jobber for løskatter. Man bør jo så absolutt organisere slik mating på en helt annen måte. Egentlig bør man jo fange inn de aktuelle løskattene, sterilisere de, gi de medisinsk hjelp (evt avlivning), chippe de og forsøke omplassering. Hvis man ikke har kapasitet til dette må man jo prøve å få til et egnet område der man kan mate kattene, og evt tilby varmekasser. På et slikt område vil selvfølgelig rottene holde seg langt unna.
netpuppy Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2014 Joda, det ser ut som kattemat og kan godt være at intensjonen er å mate løskatter. Men, jeg har aldri sett en eneste katt rundt her jeg bor, jeg har derimot sett mange rotter. Så gode intensjoner eller ei, det er rottene som spiser seg gode og mette og mat på bakken tiltrekker seg flere rotter. Inn i bakgården vår..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Mye mer effektivt om du varsler Bergen kommune, Helsevernetaten, enn dette forumet. Helsevernetaten kan faktisk gjøre noe, vi andre kan bare skrive noe........Anonymous poster hash: d78e6...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje det er den såkalte "loonien", eller navlemannen som han også kalles. Som stabler steiner på rekke og rad og ser på navlene til jenter på busstopp og sånn. Anonymous poster hash: eef00...6e8
netpuppy Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2014 Mye mer effektivt om du varsler Bergen kommune, Helsevernetaten, enn dette forumet. Helsevernetaten kan faktisk gjøre noe, vi andre kan bare skrive noe........Anonymous poster hash: d78e6...2ad Kommunen vet om det de, men vet ikke om det er så mye de kan gjøre. Annet enn å patruljere gatene og se etter rottematere på kveldstid?
netpuppy Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje det er den såkalte "loonien", eller navlemannen som han også kalles. Som stabler steiner på rekke og rad og ser på navlene til jenter på busstopp og sånn.Anonymous poster hash: eef00...6e8 Haha, hva?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje det er den såkalte "loonien", eller navlemannen som han også kalles. Som stabler steiner på rekke og rad og ser på navlene til jenter på busstopp og sånn.Anonymous poster hash: eef00...6e8 Du vet at denne "loonien" har asbergers?Anonymous poster hash: ebddb...20b
Sofia123 Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje det er den såkalte "loonien", eller navlemannen som han også kalles. Som stabler steiner på rekke og rad og ser på navlene til jenter på busstopp og sånn. Anonymous poster hash: eef00...6e8 Eller tightsmannen? Nei, trådstarter, du får nok bare sende haugevis med mail til kommunen. Ser ikke noe utenfor her, men dersom jeg gjør det får kommunen et problem. Jeg vil IKKE ha rotter i bygget vårt. Dessuten hva om kattene og rottene kommer samtidig for å spise kattematen....
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Du vet at denne "loonien" har asbergers?Anonymous poster hash: ebddb...20b Har han det? Jeg som trodde han var autist. Bodde likeved ham et år for ti år siden, fascinert over de mange magiske steinrekkene han laget. Anonymous poster hash: eef00...6e8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Haha, hva? http://katy.blogg.no/1250449602_jeg_traff_navlemannen.html Anonymous poster hash: eef00...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Dessuten hva om kattene og rottene kommer samtidig for å spise kattematen.... Da blir det fest!Anonymous poster hash: d78e6...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå