AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Skal på utredning for sekundær infertilitet i morgen, hos gynekolog. Vi aner ikke hva vi går til, vi har bare fått beskjed om å møte fastende. Så hva skjer? Blodprøver? Sædprøve? Ultralyd? Bare prat? Håper noen kan svare Anonymous poster hash: 207aa...836
Biloba Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Vi gikk privat på fertilitetsklinikk.Blodprøveskjemaene kom i posten da timen var bestilt, trengte ikke å faste. Det ble stilt mange kartleggingsspørsmål, innvendig ultralyd av meg, sædprøve av mannen som ble besvart mens vi var der, og ble det planlagt behandling. Jeg trengte ikke laparaskopi eller egglederundersøkelser, så vi gikk raskt i gang.
prøver_02 Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Vi begynte med sædprøve hos mannen iom jeg hadde normal syklus. Så tok jeg blodprøve på sykehuset for å se om jeg hadde eggløsning (noe jeg hadde). Mannen måtte inn å ta en ny sødprøve 3 mnd senere da han hadde litt dårlige svømmere.. Så tok vi begge noen hormontester(?) på sykehuset samt en kromosontest. - Disse var helt normale. Etter dette fikk jeg time til gynokologisk undersøkelse på dag 12 i syklusen. Her tok hun en vanlig undersøkelse samt innvendig ultralyd for å se på egget (var normalt). Iom vi ikke har blitt gravide (alt er normalt hos begge parter nå) så fikk jeg dobbel pergokur som jeg skal ta annen hver mnd. Om ikke vi er blitt gravide innen 6 mnd så skal vi videre med behandliger. Jeg syntes det har vært noen veldige greie undersøkelser! :-) Og man får forklart alt man lurer på veldig nøye og detaljert! :-) Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Tusen takk for svar! Vi møtte en hyggelig gynekolog, alt så bra ut innvendig med meg, og det ble tatt blodprøver. Og så må mannen levere sædprøve på sykehuset fortest mulig. Og jeg må ta en blodprøve på dag 2 i syklusen min. Anonymous poster hash: 207aa...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå