AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 For en måned siden traff jeg noen damer på en utenlandsreise. Jeg fikk god kontakt med en av de, og vi utvekslet telefonnummer. Vi bor i samme by og snakket om noen konkrete ting vi kunne gjøre sammen. Begge to er i moden alder. Etter en uke sendte jeg en sms, skrev positivt om henne, og foreslo å treffes. Etter to dager svarte hun. Beklaget at hun var opptatt, men uten noen kommentarer forøvrig. Etter en uke prøvde jeg igjen med et initiativ. Det gikk igjen to døgn før hun svarte. Opptatt igjen. Hun beklaget og skrev at hun gledet seg til å treffes. Tredje gangen jeg kontaktet henne var en onsdag. Jeg foreslo å treffes lørdagen. Fredag morgen svarte hun. Hun var igjen opptatt. Skulle i et bryllup. Jeg ble da ganske frustrert da jeg hadde holdt dagen reservert og sagt nei til andre. Jeg svarte henne da at nå hadde jeg tatt mye initiativ og at hun også kunne foreslå noe. Der står saken, og jeg gjør ikke noe mer med mindre hun kontakter meg. Hva synes dere om dette? Anonymous poster hash: a5ffc...29d
lalaB Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Spør henne om hun har tid til nye mennesker i livet sitt, for det virker ikke sånn..
OppNedPåAlt Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Hadde tatt det som et hint jeg... Noen klarer bare ikke å avvise folk på en skikkelig måte.
Gjest Minesveiper Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Virker som hun aviser deg på en hyggelig måte..
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Dama er ikke så interessert, og det er det bare å innse, tror jeg. Nå har du tatt kontakt tre ganger uten at det har båret frukter, og hun bruker i tillegg dagesvis på å svare og i den siste meldingen ytrer hun ikke noe ønske om å lage en ny avtale. Jeg synes allerede dine tilnærmelser har bikket over i det masete, men mulig jeg er veldig streng på sånt. Du skriver at dere er i moden alder. Her er min teori om hva som kan være tilfelle: enkelte modne single får innimellom litt angst over egen singelstatus og blir redde for å være for kresne, og tør ikke helt å avvise tilbud som dukker opp - selv om tilbudet ikke er så innmari fristende. Og siden du nevner at dere møttes på utenlandsreise, kan dette ha litt med saken å gjøre. På ferie blir man ofte mer åpen for nye opplevelser og mennesker, selv om man kanskje innerst inne ikke er så tiltrukket. Men så kommer hun hjem igjen, rister gradvis av seg singelangsten og kjenner tydelig at mannen hun ga nummeret sitt til på ferie ikke er noen hun har særlig lyst å treffe igjen. Hvis hun i tillegg er konfliktsky og redd for å såre, så prøver hun å la hele greia renne ut i sanden ved å svare treigt, komme med unnskyldninger og ikke ta initiativ tilbake. Og så håper hun at fyren snart tar hintet og slutter å kontakte henne. Slik du nå bør gjøre. Anonymous poster hash: b6f2a...4fb 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Alle unnskyldninger er nettopp det - unnskyldninger. Anonymous poster hash: 53354...09a
Gjest ashanti Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Syntes det er ganske innlysende at hun ikke er interessert, jeg hadde nok tatt hintet allerede første gangen du spurte. Hadde hun vært interessert hadde hun nok kommet med et forslag til en annen dag dere kunne finne på noe siden hun var opptatt. Og i hvertfall andre gangen. Syntes absolutt ikke du skal kontakte henne flere ganger nå.
-Fiona- Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Virker som hun aviser deg på en hyggelig måte.. "Hyggelig" 3
lalaB Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Virker som hun aviser deg på en hyggelig måte.. Syns dette er alt annet enn hyggelig, da måten hun oppfører seg på tilsier at hun ikke er så interessert samtidig som hun sier at hun gleder seg til å treffe han igjen. Irriterende og frustrerende at folk ikke bare kan si "beklager men det blir ikke noe mer mellom oss".
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 For en måned siden traff jeg noen damer på en utenlandsreise. Jeg fikk god kontakt med en av de, og vi utvekslet telefonnummer. Vi bor i samme by og snakket om noen konkrete ting vi kunne gjøre sammen. Begge to er i moden alder. Etter en uke sendte jeg en sms, skrev positivt om henne, og foreslo å treffes. Etter to dager svarte hun. Beklaget at hun var opptatt, men uten noen kommentarer forøvrig. Etter en uke prøvde jeg igjen med et initiativ. Det gikk igjen to døgn før hun svarte. Opptatt igjen. Hun beklaget og skrev at hun gledet seg til å treffes. Tredje gangen jeg kontaktet henne var en onsdag. Jeg foreslo å treffes lørdagen. Fredag morgen svarte hun. Hun var igjen opptatt. Skulle i et bryllup. Jeg ble da ganske frustrert da jeg hadde holdt dagen reservert og sagt nei til andre. Jeg svarte henne da at nå hadde jeg tatt mye initiativ og at hun også kunne foreslå noe. Der står saken, og jeg gjør ikke noe mer med mindre hun kontakter meg. Hva synes dere om dette? Anonymous poster hash: a5ffc...29d Derfor dater du flere samtidig. Next, tøset. Anonymous poster hash: 51479...0a2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 TS her.Det er i hvert fall ikke særlig hyggelig for meg. En hyggelig avvisning ville vært å forklare hvorfor hun ikke ønsket kontakt og droppet å snakke i koder. Man skal aldri være helt sikker på at den mest innlysende forklaringen alltid er riktig. Hvor mange er det ikke som har sosial angst, er veldig generte eller har et anstrengt forhold til menn. Disse kan jo også være interessert i å bli kjent med en mann. De mangler bare motet. Anonymous poster hash: a5ffc...29d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Før i tiden sa man ofte om damer: Hun er bare "kostbar". Er dette en helt utdatert tankegang? Anonymous poster hash: a5ffc...29d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #13 Skrevet 15. oktober 2014 TS her.Det er i hvert fall ikke særlig hyggelig for meg. En hyggelig avvisning ville vært å forklare hvorfor hun ikke ønsket kontakt og droppet å snakke i koder. Man skal aldri være helt sikker på at den mest innlysende forklaringen alltid er riktig. Hvor mange er det ikke som har sosial angst, er veldig generte eller har et anstrengt forhold til menn. Disse kan jo også være interessert i å bli kjent med en mann. De mangler bare motet. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Men som oftest er det den innlysende forklaringen som er riktig. Hvordan virket hun da dere traff hverandre på reisen? Var hun hypersjenert og tok du alt initiativet, eller gikk samtalen løst og ledig? Du bør nok avskrive henne. Hun har nok vært for feig til å si at hun ikke er interessert. Anonymous poster hash: 0274c...b67
Gjest Minesveiper Skrevet 15. oktober 2014 #14 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) TS her.Det er i hvert fall ikke særlig hyggelig for meg. En hyggelig avvisning ville vært å forklare hvorfor hun ikke ønsket kontakt og droppet å snakke i koder. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Men det er sikkert ikke noe hyggelig for henne. Sant, hvorfor skal hun gjøre noe hun synes er ubehagelig for å forbedre din situasjon? Kan ikke si at jeg har opplevd så alt for mange damer som har gjort det. Jeg husker en jeg gikk ut med som faktisk sa det som det var. Hun hadde gått ut med en annen også, og hun ville gå for han. Var ikke noe spesielt hyggelig å høre det for å si det slik Selv om jeg satt pris på at hun var ærlig. Man skal aldri være helt sikker på at den mest innlysende forklaringen alltid er riktig. Hvor mange er det ikke som har sosial angst, er veldig generte eller har et anstrengt forhold til menn. Disse kan jo også være interessert i å bli kjent med en mann. De mangler bare motet. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Min erfaring er at når det er gjennsidig interesse går det meste på skinner. Dersom damen av en eller annen grunn ikke kan finne på noe en dag tar hun initiativ til å avtale ny tid. Du trenger ikke å måtte anstrenge deg for at noe skal skje. Dersom du må det er det et sterkt tegn på at hun faktisk ikke er interessert.. Endret 15. oktober 2014 av Minesveiper
Sandie Skrevet 15. oktober 2014 #15 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) TS her.Det er i hvert fall ikke særlig hyggelig for meg. En hyggelig avvisning ville vært å forklare hvorfor hun ikke ønsket kontakt og droppet å snakke i koder. Man skal aldri være helt sikker på at den mest innlysende forklaringen alltid er riktig. Hvor mange er det ikke som har sosial angst, er veldig generte eller har et anstrengt forhold til menn. Disse kan jo også være interessert i å bli kjent med en mann. De mangler bare motet. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Jo,jeg er enig med deg i det. Det kan være underliggende årsaker som personlige problemer eller rett og slett sjenanse.Men det kan også være at hun dater noen andre,eller ikke er interessert lenger. Men uansett er det som regel slik AB#13 over her skriver, den mest opplagte årsaken som er sannheten. Jeg har selv oppført meg unnvikende og initiativløst slik du beskriver hun gjør.Dette var i mine yngre dager,og grunnen var alltid at jeg ikke ville såre dem jeg hadde mistet interessen for.Fant jo senere ut at dette ikke var en grei måte å behandle folk på, men ser selv nå - i en alder av 30+ ,at folk gjør dette. Har opplevd det flere ganger selv. Så enkelte er bare slik uansett hvor gamle de er.. Jeg ville nok ikke kontaktet henne igjen om jeg var deg.Hun får heller ta kontakt selv om hun vil.Så kan du fra nå av gå videre og date andre istedet Endret 15. oktober 2014 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #16 Skrevet 15. oktober 2014 Men som oftest er det den innlysende forklaringen som er riktig. Hvordan virket hun da dere traff hverandre på reisen? Var hun hypersjenert og tok du alt initiativet, eller gikk samtalen løst og ledig? Du bør nok avskrive henne. Hun har nok vært for feig til å si at hun ikke er interessert. Anonymous poster hash: 0274c...b67 Oftest, ja! Hun virket hyggelig og imøtekommende og begge var festbrisen. Så vanskelig å si noe om sjenerthet. Jeg var nok den av oss som mest holdt samtalen i gang. Hun var muligens noe reservert. Alikevel oppfattet jeg at hun ofte så på meg med et anerkjennede blikk. Anonymous poster hash: a5ffc...29d
Sandie Skrevet 15. oktober 2014 #17 Skrevet 15. oktober 2014 Oftest, ja! Hun virket hyggelig og imøtekommende og begge var festbrisen. Så vanskelig å si noe om sjenerthet. Jeg var nok den av oss som mest holdt samtalen i gang. Hun var muligens noe reservert. Alikevel oppfattet jeg at hun ofte så på meg med et anerkjennede blikk. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Blikk og hyggelige samtaler til tross: Du må se på oppførselen her og nå og så lenge hun ikke gjør noe for å møtes er det ikke lett å komme noen vei med henne. For å prøve å få en avklaring kan du jo evt.spørre henne rett ut og si du lurer på om hun virkelig er interessert i å møte deg,for hun har vært opptatt ganske lenge nå.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #18 Skrevet 15. oktober 2014 Oftest, ja! Hun virket hyggelig og imøtekommende og begge var festbrisen. Så vanskelig å si noe om sjenerthet. Jeg var nok den av oss som mest holdt samtalen i gang. Hun var muligens noe reservert. Alikevel oppfattet jeg at hun ofte så på meg med et anerkjennede blikk. Anonymous poster hash: a5ffc...29d Du har lest alt for mye inn i den kontakten dere hadde der og da. Skjønner at dette ikke er det du ønsker å høre, men er nok den bitre sannheten. Hun var litt interessert da dere snakket sammen, men kom på andre tanker i ettertid. Gå videre med livet ditt og glem. Anonymous poster hash: 55b1b...390 1
Gjest HowardRoark Skrevet 15. oktober 2014 #19 Skrevet 15. oktober 2014 Svaret på spørsmålet ditt er at jeg stopper lenge før deg. Du kan aldri tvinge noen til å like deg og i verste fall risikerer du å kvele interessen hennes ved å være for pågående. Du har rett i at du ikke bør kontakte denne kvinnen flere ganger. Skal du ha en snøballs sjanse i helvete er det viktig at du nå holder kjeft, men jeg anser sannsynligheten for lav basert på hvordan jeg leser situasjonen. Gi kvinner konkrete invitasjoner. Om de sier nei, så sier du at invitasjonen fortsatt står åpen ved en senere anledning. Null press og null skuffelse fra din side. Det verste menn gjør her er å lage en stor sak ut av det og være grinete. Nøyaktig hvordan du sier og gjør dette får være opp til deg. Jeg er ganske dynamisk, så jeg liker ikke å gi spesifikke replikker da jeg ikke har noen faste regler. Kun løse prinsipper basert på hvordan jeg tenker. Hver situasjon og hver kvinne er unik. DET ENESTE DU MÅ TENKE PÅ ER AT DU MÅ GJØRE DET ENKELT FOR HENNE! MEN SAMTIDIG MÅ DU IKKE GJØRE DET FOR ENKELT ELLER VÆRE FOR TILGJENGELIG. Og hvordan gjør du det? Ved å ikke lage et stort problem og bli grinete om hun sier nei. Jeg inviterte ut en jente en gang og hun virket interessert, men det passet ikke. Mitt svar var noe som: "Null problem. Hva med at du gir meg en lyd en dag det passer for deg?" Hørte ikke fra henne på godt over en uke. Kanskje det var to. Men jeg tok meg selv i å tenke på denne hønsen, så en dag skrev jeg noe som: "Hey...jeg hørte aldri fra deg igjen. Hva gjør du i kveld?" Vi skrev noen meldinger frem og tilbake på den siste fikk jeg ikke svar. Tenkte med meg at hun sikkert bare var høflig som svarte i det hele tatt og sikkert ikke var interessert, men plutselig etter fem dager fikk jeg svar: "Ja, jeg har gjerne lyst å ta en brus med deg en dag! Haha. Beklager veldig sent svar." Poenget er at jeg la aldri noe press på henne, maset ikke og gjorde det samtidig lett for henne å ta kontakt med meg om hun hadde lyst. Vi møttes. Og vi drakk ikke brus, men te.
Gjest HowardRoark Skrevet 15. oktober 2014 #20 Skrevet 15. oktober 2014 Du må også innse at når alkohol er involvert, så betyr et telefonnummer svært lite. At du får et telefonnummer betyr ingenting. Selv når hun er over hele deg som en billig dress kan det bety ingenting. Jeg har aldri opplevd at en kvinne jeg har utvekslet kontaktinformasjon med på dagtid ikke har vært interessert, men jeg har ganske mange ganger opplevd å ha interaksjoner på byen jeg har ansett som svært positive, men hvor jeg har fått null svar og ofte ikke svar i det hele tatt. Noen av disse opplevelsene har virkelig forbauset meg og jeg har ikke alltid en plausibel forklaring på hvorfor, men jeg vet at alkoholen er en stor faktor. Av og til er ikke jenter interessert i utgangspunktet, men gir deg nummeret for å lage en mest mulig glatt avskjed. Eller kanskje de ikke husker noe som helst neste dag. Eller kanskje de rett og slett er i et totalt annerledes humør neste dag. Har tross alt opplevd dette selv. Er ikke alle jeg føler for å kontakte igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå