AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg trenger å gå ned 15 kilo og har tenkt å starte med lavkarbo. Jeg har litt erfaring med det fra før. Det er vanskelig å klare seg uten brød, men har fått en god oppskrift på proteinbrød. Jeg er ikke glad i kjøttpålegg, men ost, makrell i tomat, sild (kan man spise ferdig kjøpt sursild?). Setter pris på forslag til pålegg. Spiser ikke kylling og opprettslaks og helst ikke bacon. Deler oppskriften på brød her og håper andre har forslag til hva man kan spise, enkle middager til en person. Oppskrift på proteinbrød: 6 egg 1 beger creme fraiche eller kesam 2 ss bakepulver 65 g solsikkekjerner 75 g sesamfrø 6 ss linfrø 90 g kruskakli 4 ss olje Stekes 55 min. 180 grader i liten brødform. Anonymous poster hash: 0cb55...250
Pringle Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Hvorfor gjøre det så vanskelig for deg selv? Du trenger bare kaloriunderskudd over tid for å gå ned i vekt. Er det noen spesiell grunn til at du vil spise lavkarbo? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Hvorfor gjøre det så vanskelig for deg selv? Du trenger bare kaloriunderskudd over tid for å gå ned i vekt. Er det noen spesiell grunn til at du vil spise lavkarbo? Fordi jeg vet det virker på meg. Jeg har ikke tenkt å smøre på med egg og bacon, smør, majones, men vil unngå mest mulig karbohydrater. Anonymous poster hash: 0cb55...250 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Lavkarbogjortenkelt.no Siden ligger nede. Ts Anonymous poster hash: 0cb55...250
Gjest Runforit Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Siden ligger nede. TsAnonymous poster hash: 0cb55...250 .net
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 .net Takk. Anonymous poster hash: 0cb55...250
Gjest Heartbeat Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Lavkarbo- pizzabunn : 2 egg 50 gram cootage cheese 2ss kokosmel, kjøpes på helsekost 1/2 ts bakepulver 1/2 ts salt Stekes i 10 min før man tar den ut og legger på fyll, som karbonadedeig,100gram, hakket tomat ca 70gram,litt strøost ca 50 gram,pepperonei etter ønske osv.. eller det du vil ha som fyll Stekes deretter i noen minutter til, til osten er smeltet. Smaker nydelig Lavkarbo vafler : 1 boks philadelphia ost 200 gram 2-3 ss sukrinmelis eller stevia Noen klyper vaniljeessens 1 ts malt kardemomme 4 egg 1 1/2 ts bakepulver 1 1/2 ss fiberhusk, kjøpes hos helsekost. Smaker også nydelig, men la røren stå ei stund.. ca 10 minutter. De blir litt tynnere enn vanlige vafler, men smaker kjempegodt Til godis kan du lage masse feks sukkerfri gele, pikekyss, og muffins osv.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Lavkarbo- pizzabunn : 2 egg 50 gram cootage cheese 2ss kokosmel, kjøpes på helsekost 1/2 ts bakepulver 1/2 ts salt Stekes i 10 min før man tar den ut og legger på fyll, som karbonadedeig,100gram, hakket tomat ca 70gram,litt strøost ca 50 gram,pepperonei etter ønske osv.. eller det du vil ha som fyll Stekes deretter i noen minutter til, til osten er smeltet. Smaker nydelig Lavkarbo vafler : 1 boks philadelphia ost 200 gram 2-3 ss sukrinmelis eller stevia Noen klyper vaniljeessens 1 ts malt kardemomme 4 egg 1 1/2 ts bakepulver 1 1/2 ss fiberhusk, kjøpes hos helsekost. Smaker også nydelig, men la røren stå ei stund.. ca 10 minutter. De blir litt tynnere enn vanlige vafler, men smaker kjempegodt Til godis kan du lage masse feks sukkerfri gele, pikekyss, og muffins osv.. Takk. Legger ut en oppskrift på knekkebrød (1 karb per skive): 200 g solsikkekjerner (evt. 50 g. gresskarkjernefrø - totalt 200 gram) 50 g linfrø 40 g sesam 50 g kruskakli 2 ss fiberhusk 1/2 ts salt 5 dl vann 150 grader en time i varmluftsovn. Etter ti min. rute opp og bytt om platene (2 plater). Bruk ikke det billigste bakepapiret, da knekkebrødene kan sette seg litt fast. Uten varmluftsovn stek brettene separat. Sjekk etter en time og ta ut de tynneste lagene og la midten stå litt til. Jeg er ikke kommet helt i gang, men har hørt at man med fordel kan gå gradvis ned med inntak av karbohydrater. Det er tre år siden sist på lavkarbo og jeg har litt problemer med å finne rutinen. Ts Anonymous poster hash: 0cb55...250
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 En ting til. Sist jeg gikk på lavkarbo spiste jeg mye fisk. Kjøtt maks en gang i uka. Er redd jeg havnet i litt kaloriunderskudd og lurer på hva dere som er erfarne mener om det. En vanlig dag kunne se slik ut: Frokost: 1 eller halv skive lavkarbobrød fra funksjonell mat. 1 kokt egg eller eggerøre. Halv tomat, noen skiver agurk, 1 knekkebrød med smør og ost. 4-5 oliven. Litt reddik og paprika. Kaffe med fløte. Lunsj: Rester fra dagen før eller par knekkebrød med ost, en håndfull nøtter uten salt. Middag: Woket grønnsaker, chili, hvitløk, gulrot, brokkoli, blomkål, sei, torsk eller laks. litt fløte. Rømme, sitron, agurk, paprika, tomat. Eller stekt biff/koteletter med ovsbakt sellerirotgrateng og grønnsaker eller salat med olivenolje. Kvelds: eggerøre eller varmrøkt makrell/makrell i tomat eller laks og 1 til halv skive lavkarbobrød eller to knekkebrød med ost. En liten bit mørk sjokolade nesten daglig. Hvilken yoghurt anbefaler dere? På det kostholdet jeg beskrev over lurer jeg på om jeg kom i ketose eller om jeg burde spist mindre brød og knekkebrød? Ts Anonymous poster hash: 0cb55...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå