Gå til innhold

dere som har / har hatt barn i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan taklet deres barn overgangen å begynne i barnehage?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Datteren min opplevde det veldig positivt å begynne i bhg. De 2 første dagene var jeg litt sammen med henne samt at hun ikke var der så lenge.

Hun ble fort husvarm og innen 1 uke var gått stortrivdes hun. Nå, 3 år senere har hun fått en bestevenninne og mange mange gode opplevelser.

Du har ikke noe å frykte, barn omstiller seg mye bedre enn voksne, og bhg er noe barn har godt av. Der får de leke med jevnaldrende og utforske mange nye sider ved seg selv uten at "hønemor" står ved siden å passer på i tilfelle barnet skulle oppleve noe så fælt som å få en skrape på foten :wink:

Skrevet

sønnen min begynte da han var ti måneder og det gikk kjempe fint fra dag en! Han har gått der i snart ett år nå og er fortsatt det minste barnet der og han blir passet på av både store og små og koser seg som bare det!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg tror det er verst for foreldrene. :wink:

Skrevet

Jeg gruet meg veldig til første barnehagedag, men det gikk fint. Hun glemte meg helt og var med de andre ungene fra første sekund. Jeg var bare med litt den første dagen. Hun var 3 år da hun begynte.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Vi kom inn der, hilste på barn og voksne. Han satt klistret på fanget og snakket mest til meg i 5 minutter. Så sa han "ha det, mamma, nå må du gå på jobb" og siden det har det vært uproblematisk. Han var 3 år.

Skrevet

Helt fint, begynte ved 9-10 mndrs alder og da hadde ho enda ikke lært seg å være redd/skeptisk til fremmede. Går i blandet avdeling, og de store ungene "slåss" nesten om å "passe" henne, ta imot når vi kommer, ta av sko og klær og henge opp for oss. Og så har en av de voksne fast ansvar for henne.

Nå har ho snart gått der i ett år. Springer bare rett inn uten å snu seg og si hadet om morran.

Skrevet

Mine taklet det veldig bra. Var mest bekymret for minste jenta, synest det var forferdelig å gå ifra henne. Men vi tok innkjørings tiden veldig rolig, så hun fant seg til rette med en gang.

Storebror hadde nok litt mer problemer i og med at vi skiftet barnehage. Var en del ganger jeg måtte gå og han var oppløst i tårer. Da er det skikkelig vondt, det skjærer i hjerte :-(

De trivest kjempegodt nå og det blir skjelden gråt og skrik når jeg drar nå.... heldigvis... :-)

Skrevet

Det er nok mye sant i det som sies at det er verst for foreldrene. Mesteparten av barna som begynner i barnehagen har det kjempebra og trives fra dag 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...