AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Nei. Barnet er under ett år og født prematur, og ingen forsikringsselskap vil la oss tegne forsikring ennå. Men jeg ønsker å forsikre. Grunn: Om barnet skal bli sykt før arbeidsfør alder så ønsker jeg litt bedre økonomisk sikring for barnet. Anonymous poster hash: 4d969...127
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Gjorde det i dag faktisk. På grunn av at hvis han blir ufør så får han uførepensjon, ombygging av vår bolig om han blir rullestolbruker, daglig "lønn" til meg eller faren om barnet må være mye på sykehus slik at vi kan Være sammen med han. Koster svært lite, men betyr mye om ulykken først er ute.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Man trenger det vel strengt tatt ikke. MEN, vi kommer det til å gjøre det mens man kan.. Skulle det dukke opp ting senere, kan det være vanskelig å tegne forsikring. Da er det bra å ha det fra før Anonymous poster hash: e67e3...983 1
Gjest Magdalene Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Absolutt! Med ekstra uføreforsikring.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Hva koster en Forsikring som er god og dekker det meste/viktigste ca? Anonymous poster hash: e67e3...983
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Hva koster en Forsikring som er god og dekker det meste/viktigste ca?Anonymous poster hash: e67e3...983 Vi betaler 350 kr i måneden, det inkluderer da uførepensjon. Dropper vi uførepensjon, vil det koste 200 kr per måned. Endret 15. oktober 2014 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Vi betaler 350 kr i måneden, det inkluderer da uførepensjon. Dropper vi uførepensjon, vil det koste 200 kr per måned. Takk for svar Det er virkelig ikke mye, når man vet hvor viktig den kan være.Anonymous poster hash: e67e3...983
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Sannsynligheten for at ditt barn blir ufør innen 18-21 år er LITEN..Anonymous poster hash: bace4...bff
Japp Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Sannsynligheten for at ditt barn blir ufør innen 18-21 år er LITEN..Anonymous poster hash: bace4...bff Ja, men noen blir det hvert eneste år. Så selv om sjansen er liten, så er det vel ikke en risiko å ta?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Har du/dere det? Hvorfor/hvorfor ikke? Nei. Jeg stoler på helsevesenet vi har og at vi får den hjelpen vi trenger. I tillegg har vi god nok økonomi til å takle ombygging av hus etc. på egen regning om det skulle vise seg å være et behov.Anonymous poster hash: 9196a...daa
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, men noen blir det hvert eneste år. Så selv om sjansen er liten, så er det vel ikke en risiko å ta? Alt er en risiko: å forlate din bolig er en risiko og å gå på glatt is er en risiko. Spørsmålet er hvor stor denne risikoen er. Sannsynligheten for at ditt barn blir ufør innen 20 år er så liten at den ikke er nevneverdig.Anonymous poster hash: bace4...bff
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Er ikke poenget at man kan bruke samme forsikring som voksen? At man da slipper en ny vurdering, og at det derfor er gunstig?Anonymous poster hash: e67e3...983
skruf Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Ja, jeg har forsikret barna mine, av samme grunner som andre nevner her. Koster ikke så mye i måneden, og det er noe jeg har prioritert selv med dårlig økonomi. Har også fått bruk for forsikringen da ene barnet fikk en stygg skade som kan gi plager i voksen alder. Får hun plager så vil hun få det dekket om hun så er 30 år, nettopp pga barne/ulykkesforsikringen. Jeg skjønner meg ikke helt på folk som ikke forsikrer barna sine, og sjanser på at alt skal gå helt bra. Hunder og katter forsikres også, så hvorfor ikke barna. 1
Nique Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Vi har barneforsikring, koster rett under 4000 i året. Har forsikring på oss selv, hvorfor skulle vi ikke ha det på barnet vårt?
Kassiopeia Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 Vår sønn er prematur og vi kan derfor ikke få godkjent forsikring, så nei, det har vi ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #17 Skrevet 16. oktober 2014 Ja, vi har forsikret barna. Dersom det skjer noe er det ok å ha det. Mitt søsken har vært mye plaget med rygg/nakke fra 15 års alderen. Da hin var 20 fikk hin utbetalt noen hundre tusen pga at hin var delvis arbeidsufør på der tidspktet. Om hin vil komme i arbeid er usikkert, men hin er pr dags dato ikke erklært ufør. Og forsikringen betalte ut pengene selv om det er mulighet at hi vil kunne komme ut i arbeid.Anonymous poster hash: 8ff67...1ca
Gjest Kaffelattn Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Vi har Storebrands Super barneforsikrung men den gjelder frem til barns er 18-21 år (husker ikke helt øvre grense). Er noe usikker på om det bare er å bruke forsikringen når som helst til alt av sykehus/spesialistlegebehov...(?) F.eks når barna er 16 år eller 7 år og de behøver fysioterapi eller vil operere bort en fettkul eller annet som de ellers måtte ha stått i kø for i offentlige helsevesenet, er det bare å bruke Super barneforsikringen? Den gjelder kun i Norge...vet egentlig ikke nøyaktig hvor nyttig denne er, kjenner ikke til detaljene og eksempler på konkret bruk.
NovaFlare Skrevet 17. oktober 2014 #19 Skrevet 17. oktober 2014 Ettersom jeg alltid har hatt forsikring på dyrene mine så har jeg det selvsagt også på det mest dyrebare jeg eier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå