Gå til innhold

Hjelp med trening og kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en bmi på ca 22,5. Er veldig slapp i kroppen, og skal gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse!

Men hvordan skal jeg gjøre dette? Vil jo gjerne miste fettet, og da må jeg vel ligge i kaloriunderskudd? Men om du skal bygge muskler må du ligge i overskudd?? :klo:

Liker også å trene kondisjon.. elsker å gå (ikke løpe) på tredemølle med høy stigning, og bruke romaskin.. men har hørt så mye om at man ikke kan kombinere styrke og kondisjon, da du ikke vil ha noen effekt av styrketreningen.. hvordan legge opp da?

Per dags dato så ligger jeg på ca 1500-1800 kcal, og trener 50/50 styrke med egen kroppsvekt og kondisjon. Har bare holdt på i 2 uker, men har gått ned 2 kg. Men så er jeg redd for om det er muskler jeg har gått ned, eller er det fett?

Hvor mye må man trene i uka for å oppnå resultater? og hvor lenge bør en økt vare? Hvor mye styrke, og hvor mye kondisjon?

Er forresten 21 år og jente. :) Jeg har kontroll på kostholdet med mye proteiner og sunt fett, og ca 30-40 % karbohydrater. :)

Anonymous poster hash: ee488...68e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du allerede er slank, er det bygging av muskler og å "stramme opp" du skal fokusere på.

Begynn med styrketrening. Og ja, det kan kombineres med kondisjon. De fleste som trener jevnlig trener begge deler.

Anonymous poster hash: 8bcf2...351
  • Liker 2
Skrevet

Muskler veier mer enn fett. Du er allerede slank og slanker du deg vil du tape muskler og forbrenne mindre kalorier.

Anonymous poster hash: a9437...4b7
Skrevet

Takk for svar! :)

Er ikke akkurat slank, har ganske mye fett/ er dvask. Veier ca 62 kg fordelt på 166 cm.

Men hvor mange kalorier bør jeg ligge på da? Om jeg vil øke muskelmasse og gå ned i fettprosent? Og hvor mye styrketrening skal til? Og hvor mye kondisjon? Hvordan bør jeg legge opp om jeg vil ha både styrke og kondisjon i samme økt? :)

Anonymous poster hash: ee488...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...