AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Altså, låne 10.000 fra kredittkortet slik at jeg får satt inn 25.000 tilsammen i år på bsu og får skattefradraget? Jeg kan betale tilbake de 10.000 i februar neste år (tenker jeg tar opp kredittkortlånet i desember hvis det) Eller er det helt på trynet? Anonymous poster hash: 07f65...09e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Hvor mye renteutgifter får du da på kredittkortet? Må du betale gebyr for "uttaket" på kredittkortet? Koster det lite nok og du er bombesikker på at du kan betale tilbake alt etter planen er det forsåvidt greit. Jeg tror dog ikke jeg ville gjort det, for siden du må låne fra kredittkortet, så betyr det at du mangler en buffer utenom BSU. Jeg ville fokusert på å spare opp en buffer istedet. Anonymous poster hash: 8d3b8...9c9 6
Zzyzx Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Du får fradrag for det du setter inn selv om det ikke er maksbeløpet. De 10 000 vil du totalt sett tjene på om du tar fra kredittkort og setter inn på BSU. Betyr det at det er en lur ting å gjøre? Opp til deg. Hvis du er så ung at du uansett kan fylle opp kontoen helt før du blir for gammel, så taper du egentlig ikke noe særlig på å ikke spare maksbeløpet i år. Fradraget får du uansett etter hvert som du sparer, spørsmålet er bare når du får det. Jeg er enig med AB over, hvis du har såpass lite disponible midler at du må bruke kredittkort for å fylle en sparekonto så har du egentlig ikke råd til å låse penger på BSU. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Hvor gammel er du og hvor mye har du på BSU? Hvis du uansett har tid til å spare fullt er det da ikke så nøye om det skjer i år eller blir forskjøvet et år, du har jo tydeligvis ikke råd. Hadde lånt av pappa hvis det var siste året mitt og jeg hadde en bank jeg prøvde å imponere med full BSU. Anonymous poster hash: 75ea3...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg ville ikke gjort det, for det er viktigere å ha en buffer. Jeg hadde heller ikke det, og så kom jeg i en situasjon hvor jeg måtte åpne BSU'en og bruke av den i stedet. Da måtte jeg betale tilbake skattelettet og fikk aldri åpne BSU igjen. Dersom du er ung, ville jeg bygget meg opp en skikkelig buffer før jeg begynte å fylle opp på BSU'en. Anonymous poster hash: 8353b...6fb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Ta her. Er 27 år. Hvis jeg lar være å fylle den opp i år, så MÅ jeg fylle den helt opp alle andre år for å få satt inn 200.000 innen jeg er 33 år. Anonymous poster hash: 07f65...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå