AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg skjønner ikke hva som er galt med kjøleskapet (kombiskap). Temperaturen er bra, og det støyer ikke. Så kjøleskapet fungerer jo egentlig ganske greit. Maten holdes kald (jeg sjekker temperaturen jevnlig), og motoren oppfører seg bra. Men det renner store mengder vann ned i bunnen på kjøledelen, og det renner videre ned på gulvet og tildels ned i frysedelen. Jeg skjønner ikke hvor dette vannet kommer fra. Det er så mye vann at jeg må fjerne vann hver dag for at det ikke skal renne for mye ned på gulvet. Garantien gikk ut for ca. 5 måneder siden. Jeg har opplevd trøblete kjøleskap før, men da har det vært problemer med støy/motor og/eller at det ikke har vært kaldt nok. Men jeg aldri opplevd at kjøleskapet "produserer" masse vann. Er det bare å kaste kjøleskapet og kjøpe nytt? Eller er det noe jeg kan gjøre med det som reduserer problemet? Anonymous poster hash: 947d8...0fb
slask Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Jeg har opplevd trøblete kjøleskap før, men da har det vært problemer med støy/motor og/eller at det ikke har vært kaldt nok. Men jeg aldri opplevd at kjøleskapet "produserer" masse vann. Er det bare å kaste kjøleskapet og kjøpe nytt? Eller er det noe jeg kan gjøre med det som reduserer problemet? Anonymous poster hash: 947d8...0fb Nei, ikke kast. Dette er en bagatell-feil med dreneringshølet i bakkant inne i skapet. Inne i skapet - på bakveggen, trolig ca midt på høydemessig, vil du finne skrårenner hvor dråper fra bakveggen kan renne til et samlepunkt/høl. Hølet er tett og du kan stake opp med f.eks. en q-tips. Gjorde dette nylig på mitt ene kjøleskap. Hver gang du åpner skapet kommer det varm luft inn (fuktig romluft) som kondenserer på innsiden, mest på bakveggen der kjøleelementet sitter. Dette er ikke til å unngå. Derfor skal dette renne ned i skrårennene via hullet som har et rør som går ned til plastskåla på motoren/kompressoren. Siden kompressoren på baksiden/nede stadig er varm vil vannet i skåla fordampe og atter en gang havne i rommet ditt slik at du kan puste inn litt fukt og på nytt slippe noe av det inn i skapet osv....evig rundans. Men er det hølet tett så renner det ned inne i skapet og til slutt på golvet. Finnes sikkert haugevis av hjelpevideoer på nett. https://www.youtube.com/watch?v=xaDa-CuKBa (hopp til 2 min, der han staker hølet). Værsågod. Endret 15. oktober 2014 av slask 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Tusen, tusen takk! Anonymous poster hash: 947d8...0fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå