Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #1 Del Skrevet 15. juli 2004 for noen dager siden fant jeg altså over 13 egg på bunnen av "bassenget" til skilpaddene mine. to-tre av de var knuste. jeg har tatt de ut av vannet, for noen fortalte meg at skilpadder i fangenskap spiser opp eggene sine. de ligger i en bøtte med samme type vann. jeg setter bøtten i solen noen timer på dagen for at de skal holde varmen.. flere gode tips? noen som vet mer om dette? jeg tror nok jeg skal stikke innom veterinæren i morgen og høre hva jeg skal gjøre... vil så gjerne ha små skilpadder i huset igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #2 Del Skrevet 15. juli 2004 Vet i alle fall at du ikke må snu på de.. De må ligge likedan hele tiden, ellers dør det som er der inne, om det er noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. juli 2004 #3 Del Skrevet 16. juli 2004 Egg i vann? Trodde skilpadder gravde ned eggene sine i sand, jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #4 Del Skrevet 19. juli 2004 ...oi.. ikke snu på de? uff, jeg har allerede tatt de ut av bassenget deres og lagt de til side, siden skilpaddene spiser dem opp hvis jeg ikke gjør noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 19. juli 2004 #5 Del Skrevet 19. juli 2004 Om noen av skilpadde barna overlever, har du planer for dem videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 20. juli 2004 #6 Del Skrevet 20. juli 2004 hvor får en fatt i skillpadder??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colubra Skrevet 20. juli 2004 #7 Del Skrevet 20. juli 2004 tror skilpadder egentlig er ulovlig i norge, så man må vel få fra noen som allerede har, eller smugle inn. litt synd for de er utrolig fine, men kanskje ikke så mye action Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. juli 2004 #8 Del Skrevet 21. juli 2004 Flere dyrebutikker jeg har vært innom selger skilpadder, så ulovlig er de vel neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 21. juli 2004 #9 Del Skrevet 21. juli 2004 Skilpadder er i teorien ulovlig i Norge. Men man kan søke om å få ha det hvis det er grunner som tilsier at man ikke kan ha andre kjæledyr, f eks allergi. Jeg har aldri sett skilpadder i dyrebutikk, men det er godt mulig det finnes. Isåfall må butikken ha søkt spesielt om å få importere de. Det finnes ganske mange skilpadder her til lands, de aller fleste er smuglet inn i landet av folk som har vært på ferie. Det er nok ikke like strengt med skilpadder som med slanger. Tviler på at politiet og distriktsveterinæren dukker opp på døra om de finner ut at man har skilpadder, sånn som de gjør hvis det er slanger det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 21. juli 2004 #10 Del Skrevet 21. juli 2004 De er nok ulovlige i Norge ja.. Men som Litz sa så kan man søke om det. Om du har snudd på eggene er det lite sannsynlig at de overlever. Så på animal planet at de drukner om man snur eggene. Så om man skal flytte på de må man være veldig forsiktig og passe på at de ikke blir snudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2004 #11 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei dere Jeg bor ikke i Norge, men sørover i Europa. Etter at jeg snudde på eggene, så har de ligget stille siden. Om jeg ikke hadde rørt de, såville de nok ha blitt snudd av seg selv, for jeg har filter i bassenget mitt, og da kommer det "bølger" noen ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå