Gå til innhold

Kvalme under mensen

Fremhevede innlegg

Gjest Røde Hillary
Skrevet

Jeg blir så utrolig kvalm og uvel når jeg har mensen. Hva gjør jeg?

Jeg har megablødninger. Tar piller mot smertene, men det hjelper lite mot kvalme.

æsj

:kvalm:

deppa også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det meste har jeg nesten uutholdelige smerter, men noen ganger har jeg det også som du sier, jeg blir utrolig kvalm. pass å få i deg nok mat selv om det ikke frister - å ikke spise gjør det vondt verre.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Det kan hende det faktisk er pillene som gjør deg kvalm. Jeg fant alternativ behandling, og ble ikke bare kvitt mesteparten av smertene, men kvalmen ble også helt borte. En del av disse medisinene, som f.eks. Brexidol, er harde mot magen.

Gjest Hillary..
Skrevet

Jeg bruker pinex eller paracet mot hodepine og naproxen mot menskramper (begynt nettopp med sistnevnte).

Tror mat er et poeng, da jeg bare spiste jorbær og en brødskive i går... ja, også søvn da... :wink:

Jeg gikk til akupunktør i hele vår for å balansere systemet etter å ha sluttet med p-sprøyte - det hjalp mye mot pms.

Men noe elendighet må man kanskje regne med...

Skrevet

Det finnes kvalmestillende tabletter. Disse må skrives ut av lege. Jeg fikk de etter en operasjon og de hjalp bra. Har aldri prøvd de mot 'menskvalme'. Du kan jo prate med legen din neste gang du er der. Det er ingen grunn til å gå rundt med en konstant følelse av at 'nå kaster jeg snart opp'.

Jeg blir også kvalm under mensen uavhengig om jeg har tatt smertestillende eller ikke (de hjelper ikke allikevel så jeg bruker ikke ta så mye av det). Men kvalme kan også komme av bivirkninger av medisiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...