AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Inspirert av flere tråder her, så lurer jeg på... Er det flere enn meg som synes begrepene "bonusmamma", "bonuspappa" bonustante, onkel, bestefar etc.er litt merkelig? Og hvem kaller noen for bonusmamma? Ingen unger jeg har hørt om iallefall. Eller, om noen faktisk vet av noen som kalles bonusmamma hadde det vært interessant å høre det også. Er det fordi begrepene "stemor" og "stefar" er for negativt lader at slike ord dukker opp? Jeg har hatt begge deler, og kalte vedkommende v.navn, eller sambo/kjæreste til mamma/pappa da jeg nevnte vedkommende for andre.Anonymous poster hash: bde1c...116 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Tror nok flere mener "ste" gir negative assosiasjoner. Enig i at "bonus" er rart, men det er mer positivt, så skjønner at de heller bruker det. Jeg bruker ingen, barnet kaller meg for navnet, og jeg er "Mona'n hennes" Anonymous poster hash: d15e4...cd6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har selv en stemor og kaller henne ved navn. Men nå er hun bare året eldre enn meg også så noe annet hadde kanskje vært litt rart... Anonymous poster hash: db0b5...942 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg er enig med deg, "bonus-forelder/besteforelder/søsken" er ikke et godt begrep. "Ste-"begrepet blir for min del også feil så lenge barnet har to tilstedeværende biologiske foreldre, siden "ste-" for meg betyr "i mors/fars sted". Jeg har alltid sagt "min fars kone", og "min fars stebarn" når jeg snakket om min "bonusfamilie". (Jeg har aldri kjent min fars kone, og hans stebarn) Anonymous poster hash: 87e32...670
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg bruker aldri bonus-varianten, hverken om meg eller mannens barn. Til folk som ikke kjenner privatlivet litt kan jeg godt si at jeg skal bort med mann og stebarn, ellers bruker vi bare hverandres navn, og pappas kjæreste/mannens barn. Vi hadde et forhold i flere år utenom samvær, og barnet var i slutten av barneskolen da det ble mer involvert. "Bonus" ser ofte ironisk ut i tråder når det tas opp problem på problem.Anonymous poster hash: ea483...a73 1
minister-mio Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Er vel Jesper Juul som innførte bonus-begrepet
snoker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Barna her i hus omtaler meg som bonusmamma av fri vilje, det har de egentlig gjort siden jeg flyttet inn, uten at vi har lagt opp til det. Innen skole, barnehage ol har de også omtalt meg som bonusmamma..
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Virker på meg som enda et symptom på at alt skal sminkes og perfeksjoneres for å dekke over kompliserte forhold og situasjoner i en stadig mer innviklet hverdag. Høres teit ut. Anonymous poster hash: 059ba...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå