Gå til innhold

Betyr det noe når en jente ser ned i bakken etter øyekontakt?

Anbefalte innlegg

Gjest HowardRoark
Skrevet

Dette er noe jeg har lagt mer og mer merke til den siste tiden og jeg innser at det kanskje betyr ingenting, men det skjedde minst tre ganger i dag, så jeg er litt nysgjerrig. En av de er en godt voksen kvinne som jeg ser i blant.

Som regel alltid når jeg passerer en jente gir jeg øyekontakt og gjerne også et smil. Har jeg sett henne noen ganger før, så er det nesten garantert at jeg sier hei også. Noen av disse ser og smiler tilbake, men jeg har lagt merke til at de ofte avslutter med å ta med seg smilet sitt ned i bakken.

Betyr dette noe som helst eller er det bare den naturlige reaksjonen når en jente møter en mann? Jeg gjør ikke dette selv, så jeg lurer.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan i grunn bare være at de er sjenert eller ikke er begeistret over å holde øyekontakt. Jeg gjør akkurat det samme, betyr i grunn ingenting.

• Liker 3
Skrevet

jeg kan ikke svare for andre, men hvis jeg møter blikket til det motsatte kjønn så ser jeg raskt bort for jeg er redd for å sende feil signaler siden jeg har kjæreste og greier :) også er jeg litt sjenert

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg er sjenert, før jeg egentlig rekker å tenke meg om. Irriterer meg ganske og har i det siste blitt veldig obs på at jeg gjør det.

• Liker 4
Gjest HowardRoark
Skrevet

Hey. Takk for svar så langt.

Jeg forventer ikke at dette er noe kvinner nødvendigvis gjør når de liker noen altså, men jeg innbiller meg at dette er et feminint trekk, da jeg opplever dette mindre vanlig hos menn. Når menn bryter øyekontakten ser de heller rett frem, mens kvinner har den karakteristiske ned i bakken til slutt.

Synes det er søtt, jeg.

Skrevet

Jeg og har en tendens til å bare se ned i bakken, blir av en eller annen grunn alltid litt satt ut :)

Er nok litt sjenert...tror jeg.

Skrevet

Feminint/underdanig trekk tenker jeg :) menn er jo generelt mer dominante (uten nødvendigvis å være dominerende).

Skrevet

Det varierer. Noen ganger gjør jeg det hvis jeg blir ubekvem, noen ganger fordi jeg ikke ønsker å holde blikkontakten så lenge. Hvis jeg virkelig liker en mann, holder jeg blikket hans.

Skrevet

Det varierer. Noen ganger gjør jeg det hvis jeg blir ubekvem, noen ganger fordi jeg ikke ønsker å holde blikkontakten så lenge. Hvis jeg virkelig liker en mann, holder jeg blikket hans.

Samme her...

Gjest Minesveiper
Skrevet

Det kan være ganske intenst å holde øyekontakt da..

Smiler de hvis de ser vekk er det et godt tegn :)

Skrevet

Jeg gjør det nesten alltid når jeg møter menn. Sikkert fordi jeg er sjenert og ikke vil virke for intens. Har som en annen annen over her også sa, blitt mer bevisst på at jeg gjør det. Synes det er litt flaut, og lurer på hva menn tenker når jeg gjør det... Tror faktisk jeg holder blikkontakten lenger med menn jeg er interessert i, snodig nok.

Anonymous poster hash: fbac0...40b

Skrevet

Kvinnen bøyer seg for deg og viser at hun er underdanig.

Anonymous poster hash: 18025...db8
Skrevet

Jeg ser også ned i bakken, føler meg like dum hver gang, men gjør det automatisk. Dels fordi jeg kan bli litt flau/sjenert, eller fordi jeg synes det er ubehagelig med øyekontakt.

Det er noen ganger når jeg er bevisst over det og da smiler, før jeg ser rett frem istedet for ned i bakken, men det ser kanskje enda rarere ut? Føler meg litt bedre og mer selvsikker når jeg gjør det slik.

Skrevet

Kvinnen bøyer seg for deg og viser at hun er underdanig.

Anonymous poster hash: 18025...db8

Kan også være at hun lette etter kontaktinsa som hun hadde mista. :laugh:

Skrevet

Jeg gjør ikke dette, er veldig direkte..

Kan godt holde blikket uten og vike eller bli skjenert :P

Men når jeg møtte min nåværende kjæreste så ble jeg litt klein . Klarte ikke

ha øyekontakt lenge.

Ble litt flau og rar.. Vanskelig og si om det er interesse eller ikke hvis man bare

møter noen :)

Gjest HowardRoark
Skrevet

Ser at noen av dere synes dette er flaut, men jeg synes i hvert fall at det er ultrasøtt, så ikke tenk på det.

Må presisere at en god del av disse jeg har lagt merke til holder øyekontakten, smiler og sier hei, men jeg har et velutviklet sidesyn og registrerer at de svært ofte avslutter med å se og smile lurt ned i bakken like før eller i det vi passerer hverandre.

Har også opplevd dette med jenter jeg er alene med på tomannshånd, men det blir et litt annet scenario.

God onsdag!

Skrevet

Er hun JENTE (0 - 13 år) eller KVINNE ? :nigo:

Sannsynligvis betyr det bare at hun ser ned etter at hun har hatt øyekontakt.

Er du så "slitsom" som ting kan tyde på her inne, :wink: så kan det være at hun ikke ønsker øyekontakt med deg.

Skrevet

hvis jeg f.eks ser en jeg syns er driiitkjekk som jeg får øyekontakt med og som smiler til meg, blir jeg litt flau/sjenert (og veldig glad) og tar med meg smilet og blikket ned i bakken. hehe. så det kan være et godt tegn. hvertfall hvis de smiler mens de ser ned ;)

Anonymous poster hash: 95bb9...bb7
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det betyr at mobilen hennes er tom for strøm.

Gjest EspenAskeladd
Skrevet

Hva betyr det når menn ser ned i bakken om de møter blikket mitt?

Det er noen ganger når jeg er bevisst over det og da smiler, før jeg ser rett frem istedet for ned i bakken, men det ser kanskje enda rarere ut?

Kommer an på om det er et genuint smil, eller smilebaremedmunnensmil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...