Gå til innhold

Kroppsskrubb av olivenolje og havsalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som nevnte at en kunne lage det, husker ikke hvem det var.

Hvordan gjør jeg det, da?

Kan jeg blande en hel del og oppbevare i en boks, eller skal jeg lager bare det jeg skal bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan oppbevare det i en plastboks e.l., men jeg synes at det er best å lage litt om gangen.

Heller saltet i en beholder og tilsetter olje. Det skal ikke være flytende.

Du kan også tilsette f.eks peppermynteolje (noen dråper) eller noe annet.

Gjest Cuddly
Skrevet

Vil ikke saltet løse seg opp ved oppbevaring?

Skrevet

Nei, jeg tror faktisk ikke at saltet løser seg opp.

Har ikke prøvd å oppbevare hjemmelaget skrubb av salt særlig lenge, men har kjøpt det ferdig og hatt det stående i flere måneder uten at saltet løste seg opp.

Gjest gjest1
Skrevet

Oj..husker jeg leste dette tipset i et ukeblad en gang. Prøvde det, og fikk lyst til å skrive trusselbrev til bladet. Det er jo forferdelig? Selve skrubbingen fungerer jo greit, men for å bli kvitt olivenoljen (og lukten!!) måtte jeg bruke sterk sterk såpe og masse fuktighetskrem etterpå.

Skrevet

Drt finnes masse flotte saltskrubber å få kjøpt ferdig. Selv bruker jeg en fra Choizure, og den koster bare 69 kroner. En av mine absolutte "må-ha" på badet. Finnes med ulike lukter, tilsatt forskjellige eteriske oljer.

Huden blir utrolig glatt og fin etter bruk. Aller best er det å la huden lufttørke, hvertfall ikke frottere for hardt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Drt finnes masse flotte saltskrubber å få kjøpt ferdig. Selv bruker jeg en fra Choizure, og den koster bare 69 kroner. En av mine absolutte "må-ha" på badet. Finnes med ulike lukter, tilsatt forskjellige eteriske oljer.

Huden blir utrolig glatt og fin etter bruk. Aller best er det å la huden lufttørke, hvertfall ikke frottere for hardt.

Hvor er den å få kjøpt? I Trondheim...

Skrevet

Hvor har du kjøpt denne?

Skrevet

Jeg retter meg selv: serien heter Chiazure.

Her i Oslo har jeg kjøpt hos Escape på Manglerud og Tveita senter. Jeg kjenner ikke til flere forhandlere, men dere kan ta en titt på websiden http://www.chiazure.com/

Serien har forøvrig mange andre gode produkter, bl.a. bodybutter.

Skrevet
Jeg retter meg selv: serien heter Chiazure.

Her i Oslo har jeg kjøpt hos Escape på Manglerud og Tveita senter. Jeg kjenner ikke til flere forhandlere, men dere kan ta en titt på websiden http://www.chiazure.com/

Serien har forøvrig mange andre gode produkter, bl.a. bodybutter.

Escape har ikke avdeling på Manglrud lenger, forresten. De finnes nå på Tveita og i Asker (Trekanten?).

Har også brukt en sånn skrubb derfra, men den koster mer enn 65 kroner. De har/hadde både med salt og sukker.

Skrevet

Jeg har også kjøpt en slik skrubb - den heter noe med SPA, og ble kjøpt på en Vita. Min er en stor krukke, og kostet nok rundt hundrelappen.

Huden blir litt oljete etter bruk, men ikke påfallende, og absolutt ikke klissete, så jeg tar det som en lett smøring i tillegg til skubben (latskapen lenge leve).

Jeg ble anbefalt denne siden de var utsolgt for L'Oreal sin, og damen bak disken syntes denne var minst like bra. ( :roll: ) Er fornøyd, og synes den hjelper bra på nuppene på overarmen min.

Skrevet

Jeg har laget skrubb selv av salt og olivenolje og synes den funket fint. Men grovt havsalt blir litt grovt, på meg bare trillet det av før jeg fikk skrubbet noe særlig, pluss at det gjorde litt vondt. Vanlig salt funket bedre.

Skrevet

Jeg nevnte dette en tid tilbake, men ideen har jeg fra andre KG-jenter.

Ikke bruk grovsalt, det holder lenge med vanlig salt.

Jeg lager litt for hver gang. Men vasker meg med mild såpe etterpå, ellers blir huden litt vel glatt.

Hilsen Ella

Skrevet

Bytt ut olivenoljen med babyolje!

Og hvis havsaltet blir litt for grovt bruk sukker...man blir så babyymyyk :D

Gjest Ethereal
Skrevet

Olivenolje er et rent naturprodukt, mens babyolje er et petroleumsprodukt. Helt klart hva jeg ville valgt...

Skrevet

Jeg tenkte på for de som hadde problemer med at olivenoljen ble luktende og vanskelig å ta av...

Jeg tror likevel jeg ville valgt babyolje altså...;)

Skrevet

Du kan også bruke mandelolje og sukker... søtt og deilig, og gir supermyk hud. Dette gir også "fettbelegg" på huden etter dusjen, men jeg synes det trekker fort inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...