Gå til innhold

Har de NAV i Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke si jeg synes jeg fant en tråd som passer, så da prøver jeg denne!

Jeg har tenkt litt på å flytte til Danmark, men jeg er ufør, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer da! Jeg ble ufør etter en trafikkulykke, hjerneslag og hjerneblødning, hvor sakkyndige da også vurderte meg som 80% innhabil eller hva jeg skal kalle det, husker ikke helt hva det kalles akkurat nå, men de tror hvertfall verken at jeg kan utdanne meg eller jobbe.

Så jeg lurer da på om de har nav i Danmark! Noen som vet, og/eller kan fortelle meg litt om "nav" der nede? Må man liksom bli vurdert, er det noe man må gjøre f.eks, får man mindre "lønn" der etc?

Anonymous poster hash: d1135...129
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å tenke deg veldig godt om! Man kan klage på NAV osv her, men fra hva jeg hører av mine venner er det ekstremt ille i Danmark! Du kan jo sjekke ut denne siden: I Klemme i det Kommunale System som legger ut artikler osv om hvordan de uføre har det. Vær også veldig obs på diagnosen din, i Danmark har de noe de kaller for funksjonelle lidelser, som de putter mange fysiske og psykiske lidelser under, og som tvangsbehandles av psykiatrien...

Anonymous poster hash: e2205...97d
Skrevet

Anbefaler deg å tenke deg veldig godt om! Man kan klage på NAV osv her, men fra hva jeg hører av mine venner er det ekstremt ille i Danmark! Du kan jo sjekke ut denne siden: I Klemme i det Kommunale System som legger ut artikler osv om hvordan de uføre har det. Vær også veldig obs på diagnosen din, i Danmark har de noe de kaller for funksjonelle lidelser, som de putter mange fysiske og psykiske lidelser under, og som tvangsbehandles av psykiatrien...

Anonymous poster hash: e2205...97d

Hjelpes, nå ble jeg brått veldig skeptisk!

Skrevet

Kan ikke si jeg synes jeg fant en tråd som passer, så da prøver jeg denne!

Jeg har tenkt litt på å flytte til Danmark, men jeg er ufør, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer da! Jeg ble ufør etter en trafikkulykke, hjerneslag og hjerneblødning, hvor sakkyndige da også vurderte meg som 80% innhabil eller hva jeg skal kalle det, husker ikke helt hva det kalles akkurat nå, men de tror hvertfall verken at jeg kan utdanne meg eller jobbe.

Så jeg lurer da på om de har nav i Danmark! Noen som vet, og/eller kan fortelle meg litt om "nav" der nede? Må man liksom bli vurdert, er det noe man må gjøre f.eks, får man mindre "lønn" der etc?

Hei du!

Som norsk statsborgar så er det fortsatt NAV Norge som utbetalar støtte til deg. Uansett kor du flyttar i verda.

Dette gjeld med mindre du reelt sett opparbeider deg rettigheter i Danmark. Feks ved jobb. Då vil du få ein liten slump frå Danmark.

Det du absolutt må gjere no er å lese vedtaket ditt som du har fått frå NAV. Her vil du finne informasjon om du kan ta med deg stønaden ut av Noreg, og andre vilkår som då evt må vere tilstades.

Anonymous poster hash: 28466...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...