Gjest Virvar Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Går du i moderne klær uavhengig om de passer til din fassong eller ikke, bare fordi at "alle" andre går i de? Kler du deg etter figuren din? Og synes du at motene slik de er for tiden gjør at du finner klær med snitt som du kan bruke, eller er det vanskelig? Jeg synes bukser er vanskelig. Jeg har nesten ingen bukser. For det er ikke lenger moderne med vidde eller sleng nederst. Og har man øynene med seg, eller følger med på Motepolitiet - så vet man at om man er brei over baken og har kragtige lår, så skal man bruke bukser som svinger ut nede. Man skal ikke gå i bukser som smalner nede, for da vil man fremstille seg selv om bredere enn man er. Men det hjelper jo ikke å vite sånne ting, og prøve så godt man kan når man ikke får tak i slike bukser. (Eller de koster så masse at man ikke har råd til å kjøpe de). Eller de lange og stramme gensrene som er moderne nå. Jeg kan ikke gå med slike. Jeg er for kort i ryggen og for brei over rumpa og lårenem, og de fremhever vakler. Det ser bare helt teit ut, så derfor lar jeg være å gå med slike gensre. Men det er jo trist også. For jeg også har lyst til å gå med moderne klær. Likevel er det viktigere at jeg ikke ser dum ut i det jeg har på meg, så jeg lar være. hadde ikke kommet til å føle meg vel i det heller når jeg har sett meg fra aller kanter i speil og vet hvordan jeg ser ut. Og støvletter som er pene og høye, de er nesten bestandig beregnet på anorektiske legger. Ikke sjans for å få min oppi der. Men det var en avsporing, for det skulle dreie seg om hva man kler, og om man kjøper klær etter det, og føler man får tak i det man trenger.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Jeg bryr meg ikke om moten, men kler meg i det som passer min kroppsform og mine farger. Det tror jeg flere burde tenke på, mange går i ting som ser helt forferdelig ut på dem bare fordi det er moteriktig. Alle ser bra ut i klær som passer dem, enten de klærne er moteriktige eller ikke. Det er ikke alltid moten passer meg og min stil, det hender ofte at jeg ikke kjøper klær på lang tid fordi klærne som selges ikke kler meg, som oftest har det ikke så mye med fasongen å gjøre men med fargene. Det har vært mye kjedelige brune, grå farger på moten lenge, mens jeg kler sterke, mørke og varme farger.
Gjest Lilleulv Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Jeg går i det jeg kler, og det jeg liker uavhengig av moten Men som regel så liker jeg tilfeldigvis en del moderne klær da. hehe. Men smale bukser som går inn nederst i beina kommer jeg aldri til å bruke om det blir aldri så moderne. Jeg har så lange bein, og de blir bare enda lengre i sånne bukser... Jeg har faktisk aldri tenkt så mye på om klærne passer til min fasong eller ikke. Jeg kjøper det jeg liker! Det meste passer egentlig...
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Jeg syns ikke jeg kler noe, jeg... *sukk*
Gjest Virvar Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Jeg syns ikke jeg kler noe' date=' jeg... *sukk*[/quote'] godt man ikke er alene
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Jaja.. litt dårlig selvbilde må det være lov å ha - selv om jeg tross alt ikke ser ut som elefantmannen.. Ja, godt jeg ikke er alene!
Gjest Malama Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Jeg kler meg i.. det jeg liker. Moten har jeg aldri brydd meg helt om, tidvis sliter jeg med å finne noe jeg liekr i butikkene, for de er fulle av siste mote, som ikke alltid stemmer med hva jeg trives i... Men jeg har ikke peiling på motepolitiet, jeg vet ikke m jeg KLER de klærne jeg bruker, men jeg liker dem i alle fall... Og, kan jeg avspore jeg også? Og støvletter som er pene og høye, de er nesten bestandig beregnet på anorektiske legger. Ikke sjans for å få min oppi der. Jeg har visst HYPERanorektiske legger jeg da, eller et meget uvanlig par med støvletter. Støvletter skal sitte stramt rundt leggen synes jeg... har ikke sjangs... det er gooooood plass oppi mine ja. (Jepp, jeg er ikke akkurat kraftig da, jeg er klar over det, men jeg burde vel spilt mer fotball i min barndom... fotballlegger, er ikke det noe de sier? Da hadde kanskje støvlettene sittet pent på meg også?) Men... som svar på det du egentlig spurte om: Etter min egen smak, men om det er så lurt vites ikke...
monja Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Jeg kler meg utelukkende i klær jeg trives i. Spiller ingen rolle hva moten er. Jeg er nemlig av den typen som ikke kan velge og vrake i klær og finner sjelden noe som passer meg. Men jeg unngår bevisst "telt" selv om jeg bruker noen størrelser større. Kler meg som regel i ganske ettersittende topper og er fornøyd med det fordi det passer meg. Men jeg er avhengig av bukser som er litt vide i beina da.
Gjest the imp Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Jeg kler meg i det jeg kler, følger ikke moten. Når det gjelder det med støvletter som er for trange, har samme problem, men jeg finner da støvletter med snøring, masse tøffe av den sorten, og de som ikke har snøring har jeg fått blokket ut i butikken slik at de passer til meg. Dersom støvlettene er i skinn kan de blokkes ut og du kan hente dem dagen etter. Dersom de fortsatt er bittelitt trange finnes det et skum du kan spraye på dem som egentlig er for å forme sko til foten din, men det fungerer også dersom du må strekke støvletten de siste millimetrene for å få glidelåsen helt igjen.
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Jeg har det på samme måte som hope. men jeg velger klær som jeg tror kan passe min figur, og jeg går bare i fargene hvitt, svart og grått. rett og slett fordi det er meg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Jeg trives best i olabukse og t-skjorte. Det er meg. Jeg går til å med på byen i olabukse, t-skjorte og joggesko. Tror det med mote er en jenteting. Gutter ser etter om jenta er søt og sjarmerende, ikke om hun har det rette snittet i buksa eller årets farger.
Dru Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Jeg blir lykkelig hvis jeg bare finner en bukse som passer, jeg. Her om dagen fant jeg to! Helt utrolig! Gleder meg til jeg begynner å jobbe og ikke må leve på studielån lengre, for da kan jeg endelig begynne å gå i andre butikker enn de store kjedene. Gå på mer voksen-butikker og slikt. Men å finne et snitt som passer til min kroppsfasong er uansett ikke lett. Skulle ha dongeribukser, og tenkte jeg skulle plage en dame i en Levis-butikk. Til slutt gav hun opp, og måtte innrømme at de ikke hadde bukser som passet til meg. Og jeg er ikke sååå stor. Forbannede "love handles". Konklusjonen blir at moteklær er utelukket
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2004 #13 Skrevet 16. juli 2004 Jeg er ikke veldig opptatt av mote, men jeg endrer nok syn på hva jeg liker og ikke av farger og snitt etterhvert som moten endres. Jeg er opptatt at klærne jeg kjøper sitter pent - at de PASSER. Det er f.eks ikke aktuelt med disse lange toppene som er så moderne nå, fordi jeg ikke er så lang, og har brede hofter og rumpe. Det blir helt feil. Jeg gikk heller ikke i korte topper når dette var moderne, av samme grunn. Bukser med lavt liv er heller ikke noe man finner i min garderobe. Jeg bryr meg ikke så mye om hvilke farger jeg kler og ikke - har egentlig ikke peilig på det utover det at jeg ikke kler beige og grønt. Men - jeg kan godt bruke disse fargene likevel altså - som sagt - bryr meg ikke så mye. Følger nok fargenmoten for det meste, ja! K
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2004 #14 Skrevet 16. juli 2004 Går stort sett i det jeg vil, jeg, ikke det som Motepolitiet sier. Men ejg går ikke med lave hoftebukser og bar mage og slikt, for det kler jeg ikke.
Suzy Skrevet 16. juli 2004 #15 Skrevet 16. juli 2004 Jeg liker å følge litt med, men har vel alltid slitt med at figuren min ikke passer til noen slags mote... :-? Timeglassfigur skal liksom være så fint, men det er hakke meg like vanskelig å kle på den som noe annet. Olabukser er f.eks det mest håpløse plagget i verden, bluser eller topper som har knapper foran er nytteløst og alt som skal være rett i fasongen ser ut som en sekk... Nei , jeg finner noe jeg liker og går med som passer. Piratbukser er forresten en av de hyggeligste hypene på lenge for det klar jeg faktisk!
Gjest Malama Skrevet 16. juli 2004 #16 Skrevet 16. juli 2004 Kunne trenge et kurs jeg... "er så lang i ryggen" "er ikke så lang" "timeglass", jeg aner ikke hvordan jeg skal vite slike ting.. altså: Jeg vet ikke om jeg ikke burde ha lange topper eller korte topper, eller busker som er vide nede eller ikke vide eller lave eller høye snitt eller noe sånt.... Jeg bare bruker klær jeg liker jeg...
Elze Skrevet 16. juli 2004 #17 Skrevet 16. juli 2004 Jeg bryr meg ikke om moten' date=' men kler meg i det som passer min kroppsform og mine farger. Det tror jeg flere burde tenke på, mange går i ting som ser helt forferdelig ut på dem bare fordi det er moteriktig.[/quote'] Joda, men var ikke noe av poenget at det ikke er så lette når de klærne man kler, ikke er moderne. Da er de jo ikke å få tak i. Jeg tror jeg må hamstre bukser med utsving nederst før de forsvinner helt! Og vente med å kjøpe meg nye fine topper til halterneckmoten forsvinner.
Arkana Skrevet 16. juli 2004 #18 Skrevet 16. juli 2004 Nei, det er ikke lett. Derfor hamstrer jeg når jeg først finner noe jeg virkelig kler, mens andre perioder kan det gå månedsvis uten nye klær.
Musemor Skrevet 16. juli 2004 #19 Skrevet 16. juli 2004 Slapp av folkens!! Tror ikke bukser med boot-cut (eller sleng som noen av dere kaller det) forsvinner selv om smale bukser blir moteriktig til høsten. Synes mange av dere fokuserer for mye på det dere ikke kler, og ikke ser det som faktisk kler dere!! Jeg hjelper forøvrig gjerne til hvis noen lurer på hva de bør/ikke bør gå med. Jeg jobber med dette, så det er bare å sende meg en PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå