Gå til innhold

Treningsopplegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Jeg veier 63 kg og er 166 cm høy. 20 år. Tenkte å gå ned ca. 5 kg! Men samtidig vil jeg bli strammere og få mer muskler. :)

Men hvordan skal jeg legge opp? Per dags dato spiser jeg 1700 kcal etter anbefaling fra vektklubb. Men har hørt man ikke kan bygge muskler om man er i kaloriunderskudd? Er ganske utrent, så har nok ganske høy fettprosent, men ser ikke feit ut med klær på..

Skal jeg først gå ned de 5 kg, så begynne å trene seriøs styrketrening og så spise mer etter jeg har fått ned fettprosenten? Eller kan jeg kombinere med kaloriunderskudd, og samtidig trene styrke? :) Passer på å spise nok proteiner. :)

Og noen tips til et styrketreningsprogram for å stramme opp kroppen? Spesielt rumpa. :)

Anonymous poster hash: aaf1a...0fb
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Denne passer bra for alle. Håper du kan engelsk.

http://stronglifts.com/5x5/

Hvordan funker dette på de med svak rygg? Jeg har sjukt svai i ryggen, og redd for å bruke frivekter og stang, spesielt alene:S men vil jo blir fit også;)

Anonymous poster hash: 5eebf...c37

Skrevet

Jeg hadde også sykt svai i ryggen, men begynte med styrkeløft likevel. Ingen problem.
Vil anbefale deg å lese "styrketrening for nybegynnere" på fitnessbloggen.

Hvis du har lite muskler vil det ikke se særlig pent ut å gå ned i fettprosent, så jeg ville heller lagt meg i moderat overskudd (ca 250 kcal over det du forbrenner til å begynne med f. eks.) og trent mye styrke.

Anonymous poster hash: b8aef...b24
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Hvordan funker dette på de med svak rygg? Jeg har sjukt svai i ryggen, og redd for å bruke frivekter og stang, spesielt alene:S men vil jo blir fit også ;)

Anonymous poster hash: 5eebf...c37

Det fungerer greit for folk med svai i ryggen. Du kan søke på "stretches for Hyperlordosis" hvis du ønsker å endre på det. Har sjukt svai i ryggen selv, så driver å fisker på det nå. Jeg visste ikke at man kunne gjøre noe med det inntill nylig.

Og siden du har svai i ryggen kan det tenkes at du er sterkere i korsryggen enn de fleste andre fordi det kan være en av årsakene til at ryggen er sånn.

Endret av Herr Heftig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...