AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Er det kontonummeret som man forteller til kjøperen slik at han kan overføre penger? Og er kontonummeret er det som står på forsiden? Viss jeg forteller kontonummeret til han, så kan han vel ikke bruke det til å svindle meg? Anonymous poster hash: 96df4...cae
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Ja, kjøperen må ha kontonummeret ditt. Hvis du mener om det er numrene foran på VISA-kortet ditt så er det kortnummer og ikke kontonummer. Kontonummeret ditt er der du får lønn/trygt etc. Selger kan ikke svindle deg ved at han har kontonummeret ditt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Ja, kjøperen må ha kontonummeret ditt. Hvis du mener om det er numrene foran på VISA-kortet ditt så er det kortnummer og ikke kontonummer. Kontonummeret ditt er der du får lønn/trygt etc. Selger kan ikke svindle deg ved at han har kontonummeret ditt. Er kontonummeret det eneste han trenger for å overføre eller må jeg si utløpsdato også? Anonymous poster hash: 96df4...cae
Chloe- Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Er kontonummeret det eneste han trenger for å overføre eller må jeg si utløpsdato også? Anonymous poster hash: 96df4...cae Kun kontonummer. Aldri gi fra deg utløpsdato eller CVC-kode (eller pin-kode!) til fremmede.
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Hvis du vil at han skal ha en frist på seg til å betale det så sier du også den dato. Hvis det er en ting han har lyst på og du ikke sender det før han har betalt og pengene er på din konto så går jeg ut i fra at han vil betale så fort som mulig.
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Ser jeg misforsto det med utløpsdato. Jeg trodde du mente frist. Nei, som Chloe- sier; ikke utløpsdato. Han trenger kun kontonummeret ditt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 ok, takk:) Anonymous poster hash: 96df4...cae
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Er kontonummeret det eneste han trenger for å overføre eller må jeg si utløpsdato også? Anonymous poster hash: 96df4...cae Merk at det er snakk om kontonummer og ikke kortnummer. Anonymous poster hash: b24ef...7b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Merk at det er snakk om kontonummer og ikke kortnummer. Anonymous poster hash: b24ef...7b5 Tror hun har fått med seg det siden det har blitt spesifisert et par-tre ganger allerede og det var det hun spurte om i hovedposten. Anonymous poster hash: eed9a...430
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Tror hun har fått med seg det siden det har blitt spesifisert et par-tre ganger allerede og det var det hun spurte om i hovedposten. Anonymous poster hash: eed9a...430 TS virker kanskje litt "uerfaren" så jeg er ikke overbevist om at hun har fått det med seg .Anonymous poster hash: 76a91...de0
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Tror hun har fått med seg det siden det har blitt spesifisert et par-tre ganger allerede og det var det hun spurte om i hovedposten. Anonymous poster hash: eed9a...430 Det har vi ingen garantier for. Hun visste ikke forskjell på et kortnummer og et kontonummer (siden hun også spurte om hun skulle oppgi utløpsdato). Hun trodde kontonummeret sto på forsiden. Usikkert hva hun mente med "forsiden", men trolig gjelder det et visa-kort eller lignende (siden hun også snakket om utløpsdato). Og det står ikke noe kontonummer på forsiden av et visakort.... En god ting kan ikke sies for ofte. Derfor TS: Mener du nummeret som står på forsiden av et visa-kort (eller lignende): Nei, du skal ikke oppgi dette. Anonymous poster hash: 4b642...c05
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Har en egen koto for kjøp og salg via finn.no og andre. Anonymous poster hash: cf35a...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå