Gå til innhold

Noen som har Brio Happy barnevogn?

Focklop

Anbefalte innlegg

Vi har egentlig bestemt oss for at vi går for Brio Happy duo, men siden ingen av oss har erfaring med noen slags vogner hadde det vært greit å få høre om andre har erfaringer med vogna! Tenker helst i de nyeste modellene, 2013-2014. Vi ønsker i tillegg kneleddshåndtak, men det kan da umulig være noe galt med teleskop siden "alle" har det(?).

Er den så god og lun som den ser ut som? Er den god og lett å trille(vi trilla den litt rundt i butikken bare)? Noen som har hatt noen problemer med vogna?

Trenger ikke å kommentere "Emmaljunga er så mye bedre enn Brio", ikke sånne meninger jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har den, og jeg er veldig fornøyd. Eneste minuset med den er at jeg føler den er veldig stor! Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med valget! Vi kjøpte først teleskop, men måtte bytte til kneledd, da jeg rett og slett var for lav for teleskophåndtaket :P

Om du liker den - go for it! Jeg er i alle fall veldig fornøyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi har den og er fornøyd. Jeg har vært og forhørt rundt siden jeg så etter vogna sjøl nylig. :) Hun har trillet masse med den - da ungen sov bare i vogna, og det er på vinterstid (men i Oslo for å merke).

Men jeg kjøpte til slutt en brukt teutonia, så har ikke erfaring med Brio..

Anonymous poster hash: df564...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner kusina min sin nå (hennes baby vokste ut av bagen tre måneder gammel). Den er knøttliten! Jenta på et år ligger trangt i sportsdelen.

Anonymous poster hash: d5d5a...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Har ingen erfaring, men synes de ser fine ut. Det du bør sjekke er at vogna kan legges sammen med bagen på. de større emmaljungaene kan du ikke det med, og det høres forferdelig tungvindt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring, men synes de ser fine ut. Det du bør sjekke er at vogna kan legges sammen med bagen på. de større emmaljungaene kan du ikke det med, og det høres forferdelig tungvindt ut

Den kan legges ned med vogna på.

Anonymous poster hash: 67faf...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har den og er fornøyde så langt. Måtte bytte til sportsdelen tidlig da han er veldig lang, men gikk fint å bruke den i full liggestilling. Lett og trille og ikke altfor tung og løfte inn og ut av bil. Grei løsnemekaniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Den kan legges ned med vogna på.

Brioen? I såfall kjempe bra! vi var inne på å kjøpe emmaljunga edge, men droppet det av den enkle grunn at den ikke kunne legges sammen med bagen på. Gikk for city cross i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den og er fornøyde så langt. Måtte bytte til sportsdelen tidlig da han er veldig lang, men gikk fint å bruke den i full liggestilling. Lett og trille og ikke altfor tung og løfte inn og ut av bil. Grei løsnemekaniske.

Enig! Er veldig fornøyd med vogna :)

Anonymous poster hash: 5b872...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brioen kan legges ned med bagen på, ja. Absolutt en fordel. Og lille meg på 155 cm kan fint løfte den inn og ut av bilen! Så da tror jeg alle klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :) Hører det er flere som sier at den er litt liten. Men vi får se, både jeg og samboer er veldig små og var knøttsmå som barn, så vil tro vi får et mindre barn vi også? Er jo de som synes brio er perfekt fordi andre vogner blir for svære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den og er fornøyd, men har ikke prøvd så mange andre vogner da.. Er glad for at den er mindre enn feks simo som ser veldig stor å tung ut, men det er klart babyen sikkert vokser fortere ut av bagen til brio. Min er straks 6 mnd å med dunposen oppi er det ikke mye plass til overs ;)

Vi bor på landet, med grusveier og ingen buss, hadde jeg bodd i by ville jeg vurdert en lettere vogn, og muligens svingbare fremhjul med tanke på kjøpesenter,buss osv men her passer brioen fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brioen? I såfall kjempe bra! vi var inne på å kjøpe emmaljunga edge, men droppet det av den enkle grunn at den ikke kunne legges sammen med bagen på. Gikk for city cross i steden.

Kan citty cross det? Vi fikk beskjed om st den ikke kan det med bagen på, bare med sportsdelen på. Dette er 2015 modellen. Har ikke testet selv da vi ikke har mottatt den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Kan citty cross det? Vi fikk beskjed om st den ikke kan det med bagen på, bare med sportsdelen på. Dette er 2015 modellen. Har ikke testet selv da vi ikke har mottatt den enda.

Vi har 2012 modellen, og den kan vi det med iallefall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den og er fornøyd, men har ikke prøvd så mange andre vogner da.. Er glad for at den er mindre enn feks simo som ser veldig stor å tung ut, men det er klart babyen sikkert vokser fortere ut av bagen til brio. Min er straks 6 mnd å med dunposen oppi er det ikke mye plass til overs ;)

Vi bor på landet, med grusveier og ingen buss, hadde jeg bodd i by ville jeg vurdert en lettere vogn, og muligens svingbare fremhjul med tanke på kjøpesenter,buss osv men her passer brioen fint :)

Vi så også på Simo i starten, men ble fort en no-go da vi så hvor stor og tung den var! Og så er jo Briovognene veldig fine å se på(synes vi da) :) Vi bor også litt landlig til, men nå som vi får et gedigent kjøpesenter i "bygda" vår hadde det kanskje vært kjekt med svingbare hjul. Men igjen, vi kommer til å trille så mye på grus og snø at svingbare hjul kanskje hadde blitt litt kronglete? Jeg tror nok vi kommer til å overleve med faste hjul de gangene vi drar på shopping, og så blir det mer bilkjøring enn bussturer. Synes Brio var forholdsvis liten og lett sammenleggbar, så det å ha den inn og ut av bilen vil nok ikke bli noe stress. Finnes garantert vogner som er myye bedre på den fronten, men en må se på helheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den og er fornøyd:) Det at baggen ikke er av de aller største, gjør jo bare at man skifter til sportsdelen litt tidligere. Ikke noe problem. Voksipose og yttertrekket gjør sittedelen også lun og god. Min på snart 2,5 sover fortsatt i denne i barnehagen:)

Men vi valgte å kjøpe en litt mindre og "lettere" trille for småturer og butikker da hun var 1,5år.

Eneste som har skjedd her, er at det "silikontrekket" på håndtaket sprakk opp på ene siden.

Jeg syns også briovognene er penere enn emaljunga, da jeg liker litt strammere linjer og mindre dilldall. Syns også emaljunga ser litt pløsete ut.

Anonymous poster hash: 63abc...4c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...