AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Reiser til Tallinn i november. Men lurer litt på hvilke kjente butikker som finnes der borte og hvordan prisene er kontra norske? Hva er prisene på spa? Og snakker de godt engelsk? Noe spesielt man bør få med seg se på? Anonymous poster hash: 9088a...11f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Reiser til Tallinn i november. Men lurer litt på hvilke kjente butikker som finnes der borte og hvordan prisene er kontra norske? Hva er prisene på spa? Og snakker de godt engelsk? Noe spesielt man bør få med seg se på? Anonymous poster hash: 9088a...11f I butikkene snakker man stort sett engelsk. Godt utvalg i kjøpesenteret som ligger rett ved gamlebyen. Tallinn er ikke verdens navle, men gamlebyen er koselig. Estlendere er reserverte, men hyggelige. Vær obs på at språket kan virke noe forvrirrende: en av gatene heter "Pikk", og du kan kjøpe "kukesupp" på restaurant. Reima har en stor butikk rett ved inngangen til gamlebyen. Gode priser. God tur. Anonymous poster hash: 4c6f1...d5b
absinthia Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Du bør få med deg hele den fantastiske gamlebyen, med rike kulturminner fra middelalderen. Har ellers ikke noe mer fornuftig å komme med, siden jeg ikke har vært der siden mars 1992, det lå veltede leninstatuer og lignende overalt og Tallinn var den hovedstaden i verden det var mest kriminalitet i i forhold til innbyggere. Folk var generelt flinke i språk, på grunn av utdanningssystemet de hadde. Mange kunne et av de nordiske språkene. Vi traff til og med en uteliggerdame som snakket fem språk. Dvs. jeg skjønte ikke at hun var uteligger, til tross for at hun så litt shabby ut, før hun fisket opp en pepsiflaske fra søppeldunken og tok den siste slurken. Etter det fant vi ut at hun var hjemløs.
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Det er noen gode år siden jeg var i Tallin sist, men så vidt jeg har klart å finne ut så eksisterer restauranten "African Kitchen" freemdeles. Den var kulinarisk vel verd et besøk, og anbefales varmt dersom maten er av samme klasse i dag. Lenke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå