Gå til innhold

matis sos eller dermalogica intensive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker nå Dermalogica intensive Moisture, og synes den er helt OK men velger ta jojobaolje under for å ikke få stram maske/bruke veldig mye krem.

Vet noen hvordan denne er ifht Matis Sos som nattkrem?

Jeg tåler veldig dårlig parfyme og lukter, ei heller eteriske oljer, derfor utgår endel andre merker(decleor o.l).

Anonymous poster hash: 92437...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste merkene har egen linje for sensetiv hud da, så mulig du kan sjekke andre merker istedenfor å utelukke dem helt. :) Bare sånn for tips dersom ingen av de ovenfor er mer enn ok :)

Jeg kjenner ingen av merkene, men er veldig opptatt av huden min, å går ofte til hudpleier, og vet såpass at dersom du får stram hud av å bruke Dermalogica'n så er det feil krem for din hudtype. Så jeg ville kanskje anbefalt deg å ta en rask analyse hos hudpleier, evt bare gått inn for å sjekke produktene å spørre hva som passer din hudtype, så får du faglig hjelp =)

Skrevet

Jeg overdriver ikke når jeg sier at Matis er knallgode! Dermalogica er det flere som sier gir for lite fukt, Matis derimot. Jeg har akkurat brukt opp sensitive serumet deres, og har deres fundamental beautyfying cream på hyllen nå. Har aldri prøvd SOS-kremen, men jeg er übersensitiv og kombinert med stort fuktbehov på vinterstid, og har aldri reagert på Matis. Bruker deres sensitive serie som renseprodukter, og climatis-kremen er knallgod vinterstid!

Har nylig begynt å teste ut Carita, og deres cotton mask (sensitiv hud) er den beste masken jeg noensinne har prøvd. Uten parfyme, og gir masse fukt. Vil likevel ikke forlate Matis.

Skrevet

Du trenger ikke mer fukt enn fett da, siden du sier du blir stram i maska?

Skrevet

Jeg overdriver ikke når jeg sier at Matis er knallgode! Dermalogica er det flere som sier gir for lite fukt, Matis derimot. Jeg har akkurat brukt opp sensitive serumet deres, og har deres fundamental beautyfying cream på hyllen nå. Har aldri prøvd SOS-kremen, men jeg er übersensitiv og kombinert med stort fuktbehov på vinterstid, og har aldri reagert på Matis. Bruker deres sensitive serie som renseprodukter, og climatis-kremen er knallgod vinterstid!

Har nylig begynt å teste ut Carita, og deres cotton mask (sensitiv hud) er den beste masken jeg noensinne har prøvd. Uten parfyme, og gir masse fukt. Vil likevel ikke forlate Matis.

Kan du linke til de produktene du bruker?

Får du utbrudd også avogtil, eller er du bare veldig sensitiv/tørr?

Skrevet

Du trenger ikke mer fukt enn fett da, siden du sier du blir stram i maska?

Nope :)

Prøvd det, virker ikke. Må ha begge deler :)

Har prøvd drøssevis av merker, Matis er ett av de få jeg ikke har prøvd.

Skrevet

Nope :)

Prøvd det, virker ikke. Må ha begge deler :)

Har prøvd drøssevis av merker, Matis er ett av de få jeg ikke har prøvd.

Da burde du prøve Matis. Jeg er kjempeglad i den rosa kremen for sensitiv hud iallefall

Skrevet

Jeg får utbrudd når huden blir for tørr/opprørt (typisk at det blir litt kaldere, jeg slurver litt, spiser mye tull en uke osv osv)og da blir alt bare helt feil. En god SOS-maske gjør som regel underverker da.
Har slitt med mye urenheter tidligere, og pøst på med typiske acne-produkter, og det er tydeligvis det som har gjort meg übersensitive. Du kan lese mer om produktene her http://www.matis-paris.fr/index.php?l=en . Selv fikk je en aha-opplevelse da jeg oppdaget Matis, etter å ha brukt både Dermalogica, Darphin og Decleor i mange år.

Jeg bruker dette serumet regelmessig, men bruker også fuktserumet deres: http://www.feelunique.com/p/Matis-Reponse-Delicate-Absolute-Soothing-Serum-30ml

http://www.feelunique.com/p/Matis-Climatis-Protection-Balm-50ml

http://www.feelunique.com/p/Matis-Fundamental-Beautifying-Cream-50ml
(denne er i serien Jeunesse, som ikke er sensitiv-serien, men Matis sine produkter er alle milde, og jeg har aldri reagert på noen av produktene).

Men sjekk også ut Carita om deres Cotton-serie. Jeg tester nå og er helt ny, men hudpleieren min introduserte meg akkurat for produktene og jeg er overrasket over hvor god spesielt masken er!

Kan du linke til de produktene du bruker?

Får du utbrudd også avogtil, eller er du bare veldig sensitiv/tørr?

Skrevet

Tester Matis på dyr?

Anonymous poster hash: 5f48b...637

Skrevet

Jeg får utbrudd når huden blir for tørr/opprørt (typisk at det blir litt kaldere, jeg slurver litt, spiser mye tull en uke osv osv)og da blir alt bare helt feil. En god SOS-maske gjør som regel underverker da.

Har slitt med mye urenheter tidligere, og pøst på med typiske acne-produkter, og det er tydeligvis det som har gjort meg übersensitive. Du kan lese mer om produktene her http://www.matis-paris.fr/index.php?l=en . Selv fikk je en aha-opplevelse da jeg oppdaget Matis, etter å ha brukt både Dermalogica, Darphin og Decleor i mange år.

Jeg bruker dette serumet regelmessig, men bruker også fuktserumet deres: http://www.feelunique.com/p/Matis-Reponse-Delicate-Absolute-Soothing-Serum-30ml

http://www.feelunique.com/p/Matis-Climatis-Protection-Balm-50ml

http://www.feelunique.com/p/Matis-Fundamental-Beautifying-Cream-50ml

(denne er i serien Jeunesse, som ikke er sensitiv-serien, men Matis sine produkter er alle milde, og jeg har aldri reagert på noen av produktene).

Men sjekk også ut Carita om deres Cotton-serie. Jeg tester nå og er helt ny, men hudpleieren min introduserte meg akkurat for produktene og jeg er overrasket over hvor god spesielt masken er!

Ah, takk for tips :)

Luktet på de andre seriene til Matis, og kan si med en gang at jeg kommer til å reagere. Tåler virkelig ikke noe som lukter merkbart, og reagererte noe veldig på Decleor. Har aldri hatt så dårlig hud som da....

Jeg trenger alltid produkter for veldig tørr hud, så jeg tror den sensitivseriens tykkeste kremer kanskje kan være greit å prøve ;)

Serum er jeg og på let etter, enten nedroende eller fuktgivende.

Hvor pleier dere bestille Matis?

Skrevet

Jeg bestiller der det er billigst, nå sist var det faktisk hos hudpleieren min :) ellers har blivakker, blush og feelunique merket.
Var jeg deg ville jeg kanskje vurdert en tur til hudanalyse for å unngå bomkjøp? Jeg har fått med mange prøver fra min hudleier, slik at jeg vet om jeg tåler et produkt eller ei.Til gjengjeld kjøper jeg da heller ikke alle produktene på nett...

De andre seriene lukter kanskje litt mer, og ikke alle produkter er jo for alle hudtyper. Selv liker jeg ikke andre renser enn den i serien Delicate, eneste huden min liker, men til gjengjeld elsker jeg jo den da... , mens den ene ansiktskremen i den Jeunesse-serien er min all time favourite! Så ville tatt en time hos hudpleier og så bedt om noen testere jeg rett og slett :) Det er jo dessverre ikke slik at man nødvendigvis liker eller tåler alle produkter i en serie.. .

Skrevet

Jeg bestiller der det er billigst, nå sist var det faktisk hos hudpleieren min :) ellers har blivakker, blush og feelunique merket.

Var jeg deg ville jeg kanskje vurdert en tur til hudanalyse for å unngå bomkjøp? Jeg har fått med mange prøver fra min hudleier, slik at jeg vet om jeg tåler et produkt eller ei.Til gjengjeld kjøper jeg da heller ikke alle produktene på nett...

De andre seriene lukter kanskje litt mer, og ikke alle produkter er jo for alle hudtyper. Selv liker jeg ikke andre renser enn den i serien Delicate, eneste huden min liker, men til gjengjeld elsker jeg jo den da... , mens den ene ansiktskremen i den Jeunesse-serien er min all time favourite! Så ville tatt en time hos hudpleier og så bedt om noen testere jeg rett og slett :) Det er jo dessverre ikke slik at man nødvendigvis liker eller tåler alle produkter i en serie.. .

Det med hudanalyse har jeg gitt litt opp.

Jeg synes mange hudpleier er så preget av salg, og har veldig liten kompetanse. Jeg kan liksom mer om ingredienser enn de kan, og de anbefaler konsekvensent produkter som gjør huden helt krise.

Har gjort mange bomkjøp oppigjennom for å si det sånn ;)

Det blir fort veldig dyrt, fordi de er mer opptatt av mersalg enn å høre på informasjonen jeg gir. I tillegg feilopplyser endel. Mange av dem har jo bare hudpleieskole, og da lærer man jo ikke mer enn bittelitt.

Så jeg belager meg heller på erfaringer fra de med litt samme hudtype som meg :)

Føler jeg får mer ut av å lese reviews enn å spørre en hudpleier.

Tester har jeg dog fått, og tenker jeg går for serum og krem.

Skrevet

Ser den, har vært gjennom det selv :) men de to siste hudpleierne jeg har vært borte i (to ulike byer), har vært genuint interessert i å finne rette produkter før de selger, og er enig i en del av produktene jeg bruker, så da har vi fokusert på prøver eller jeg har fått bytte produktene hvis de ikke har passet. Derfor jeg er litt positivt innstilt til de igjen :)

Så bra du har fått testet og hopper i det! Håper du blir like fornøyd med Matis som meg!

Gjest The damned
Skrevet

Tester Matis på dyr?

De står på rød liste hos dyrevernalliansen og jeg har prøvd å google for å se hva som kommer opp. Ser at mange bloggere skriver at de ikke tester,men vet ikke om jeg stoler på informasjon gitt for flere år siden.

Så jeg velger å ikke kjøpe dem,siden jeg ikke er sikker.

Lurer også på om de selger produktene sine i Kina? Hvis de gjør det,så er de jo pålagt å teste på dyr der.

Skrevet

De står på rød liste fordi de ikke har svart, og jeg skjønner godt at de ikke gidder svare hvert eneste land sin dyrevernallianse. Mulig det er usikkerhet pga Kina, men de står hvertfall heller ikke på rød liste hos PETA.

Anonymous poster hash: 6e3df...36c

Gjest The damned
Skrevet

De står på rød liste fordi de ikke har svart, og jeg skjønner godt at de ikke gidder svare hvert eneste land sin dyrevernallianse. Mulig det er usikkerhet pga Kina, men de står hvertfall heller ikke på rød liste hos PETA.

De står ikke på noen liste hos Peta,og jeg har googlet meg ihjel uten å finne ut noe sikkert. Joda,en masse gamle blogginnlegg har jeg funnet,men de stoler jeg ikke på.

Får selvsagt være opp til hver enkelt,men de svarer jo tydeligvis bloggere så hvorfor kan de ikke da ta seg bryet med å svare dyrevernalliansen?

Skrevet

Dét er forsåvidt et godt poeng, at de jo svarer bloggerne. Og du har rett i at de ikke står på noen liste nå. De stod på den grønne da jeg sjekket i våres, så vil anta det er usikkert...?

Gjest The damned
Skrevet

Ja,det er nok det :) Har hatt lyst til å prøve matis,men ikke så lenge det ikke er sikkert om de tester eller ei.

Gjest Blue Ivy.
Skrevet

Tester Matis på dyr?

De gjør nok det. På den norske dyrealliansen, så er de på rød liste. På Peta sine lister er de på grønn liste men har ikke svart på noen henvendelser om de tester på dyr. Hvis de ikke tester på dyr, så vil jeg tro de ville ha for lengst svart på henvendelsene? Ville ikke tatt sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...