Gå til innhold

Vanning..


Cajsa

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med grønnplantene deres i ferien?

Reiser bort på lørdag, og kom plutselig på at vi ikke har avtalt med noen som kan vanne blomstene våre!

Fins det noen "kjerringråd", så de kan vannes uten at noen kommer til leiligheten og gjør det?

Hørt noe om flaske opp ned i potten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt noe om flaske opp ned i potten...?

:Nikke: Det har vi prøvd og det funker!!

Ellers tok vi et år å satte alle plantene godt sammen på stuebordet. De ble satt oppå godt dynket avispapir og sammen holder de lettere på fuktigheten. Vi hadde lave plastbokser de sto i. Bordet ble plassert slik at det ikke kom direkte sollys på plantene.

Vi var da borte i 2 uker og det gikk fint. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler dem sammen på badet, slik at de ikke får direkte sollys. Så fyller jeg badekaret og bruker garn som jeg legger oppå jorda i blomsterpottene og drar over kanten av badekaret og ned i vannet. Dermed suger plantene til seg vannet de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De fleste grønne planter klarer seg faktisk i 14 dager uten vanning. Sett de vekk fra sola, men lyst. gi de vann/næring før du drar.

Plantene mine er aldri så fine som når vi har reist fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt hva plantene er vant til. Mine planter får vann hver 3. uke så de klarer seg om de blir satt i skyggen. Men du kan godt ha litt vann i badekaret og sette dem rett nedi der i plastpottene med hull i bunnen. Planten tar opp bare det vannet den har bruk for likevel den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planter er vant til å vannes en gang i uken, merker godt om jeg har glemt og det går noen dager over, særlig nå om sommeren når det er varmt. Jeg ville ikke tatt sjansen i allefall, har mistet for mange planter de gangene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett dem i en balje under et tre i hagen. Det gjør vi på barnehagen om sommeren. Og det er ikke et menneske der på fire uker. De greier seg så fint, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...