FruFiolett Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har et dilemma når det gjelder bilder fra bryllupet på sosiale media. Altså, jeg syns egentlig det bare er hyggelig hvis folk syns dagen eller kjolen eller lokalet eller hva som helst var såpass hyggelig eller fint at de vil dele ett bilde eller to fra dagen på sosiale media, hovedsakelig da facebook og instagram. Men hvordan bør man gå frem for å forhindre at man våkner dagen etterpå og så har ulike gjester lagt ut individuelle album med bilder av alt brudeparet gjorde gjennom hele dagen? Jeg syns jeg ser skremmende mange eksempler på dette ute på de ulike sidene, og lurer på hva jeg skal gjøre for å forhindre at dette skjer på min store dag. Noen tanker?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Selve bryllupet i kirken er offentlig arrangement, så der har du lite å si på bilder. Men i selskapslokalet og festen senere er det privat arrangement, der har du noe du skulle sagt angående bilder. Sørg for å informere gjester om å ikke legge ut unødvendige rare/stygge/uheldige bilder fordi du ikke ønsker det. De aller fleste oppegående mennesker vil forstå det Anonymous poster hash: 66fef...690
Millimani Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Det er da bare å gi klar beskjed om at det er kun du og din ektemake som skal legge ut bilder på sosiale medier, at dere ikke ønsker at noen andre skal gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Selve bryllupet i kirken er offentlig arrangement, så der har du lite å si på bilder. Men i selskapslokalet og festen senere er det privat arrangement, der har du noe du skulle sagt angående bilder. Sørg for å informere gjester om å ikke legge ut unødvendige rare/stygge/uheldige bilder fordi du ikke ønsker det. De aller fleste oppegående mennesker vil forstå det Anonymous poster hash: 66fef...690 Du har jo litt å si på at du ikke vil ha bildet ditt postet på facebook da, og det bør folk respektere. Jeg legger ikke ut bilder på facebook. Hvordan foreslår dere at brudeparet går fram med ønsket om at det ikke skal postet på sosialemedia? I invitasjon? I programmet for de som har det? Anonymous poster hash: 50002...1e1 1
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har et dilemma når det gjelder bilder fra bryllupet på sosiale media. Altså, jeg syns egentlig det bare er hyggelig hvis folk syns dagen eller kjolen eller lokalet eller hva som helst var såpass hyggelig eller fint at de vil dele ett bilde eller to fra dagen på sosiale media, hovedsakelig da facebook og instagram. Men hvordan bør man gå frem for å forhindre at man våkner dagen etterpå og så har ulike gjester lagt ut individuelle album med bilder av alt brudeparet gjorde gjennom hele dagen? Jeg syns jeg ser skremmende mange eksempler på dette ute på de ulike sidene, og lurer på hva jeg skal gjøre for å forhindre at dette skjer på min store dag. Noen tanker? Ser ikke problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Våre gjester hadde såpass folkeskikk, at ingen la ut bilder uten vår tillatelse. Anonymous poster hash: 30386...76e 2
melatonin Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Våre gjester hadde såpass folkeskikk, at ingen la ut bilder uten vår tillatelse. Anonymous poster hash: 30386...76e Håper våre gjester og har det.. Voksne folk bør i allefall ha det mener jeg. 1
Liljo Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg var i et bryllup i sommer der toastmasteren sa at brudeparet ikke ønsket bilder av de få sosiale medier uten at de var godkjent av de. Synes det var helt greit jeg... 11
minister-mio Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Selve bryllupet i kirken er offentlig arrangement, så der har du lite å si på bilder. Men i selskapslokalet og festen senere er det privat arrangement, der har du noe du skulle sagt angående bilder. Sørg for å informere gjester om å ikke legge ut unødvendige rare/stygge/uheldige bilder fordi du ikke ønsker det. De aller fleste oppegående mennesker vil forstå det Anonymous poster hash: 66fef...690 Man kan da bestemme om man vil ha bilder av seg selv på facebook eller ikke! 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg skjønner at kanskje brudeparet ønsker å vise seg som ektepar og feks brudekjoleb for første gang selv, men festen bør være "fritt frem". Ser virkelig ikke problemet om folk deler bilder av mat, kirken, bordkavalerer, antrekk osv. Hvorfor er det dumt?Anonymous poster hash: 0d5a6...e79
Chloe- Skrevet 14. oktober 2014 #11 Skrevet 14. oktober 2014 Husker ikke sistgang noen la ut et helt album fra ett og samme event. Må være årevis siden jeg har sett det.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Husker ikke sistgang noen la ut et helt album fra ett og samme event. Må være årevis siden jeg har sett det. Enig. Høres ut som ts overdramatiserer voldsomt. Har aldri sett noen lage et album fra andres bryllup el.l. Ser virkelig ikke problemet med at folk legger ut noen uskyldige bilder. Bridezilla-alert dersom ts skal kontrollere hva folk tar bilder av og legger ut.Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 1
la Flaca Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg var i et bryllup i sommer der toastmasteren sa at brudeparet ikke ønsket bilder av de få sosiale medier uten at de var godkjent av de. Synes det var helt greit jeg... Ja, det er vel blitt mer og mer vanlig å ta sine forholdsregler. I det siste bryllupet jeg var i ønsket brudgommen velkommen, og sa i samme slengen at brudeparet ønsket å ha enerett på å spre bilder på sosiale medier. Syns det er forståelig og helt ok.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #14 Skrevet 14. oktober 2014 Ja, det er vel blitt mer og mer vanlig å ta sine forholdsregler. I det siste bryllupet jeg var i ønsket brudgommen velkommen, og sa i samme slengen at brudeparet ønsket å ha enerett på å spre bilder på sosiale medier. Syns det er forståelig og helt ok. Kan noen forklare meg hvorfor det er et problem at jeg legger ut et bilde av mannen min og meg i et bryllup? Eller at vi tar et bilde av oss som sitter tilbords sammen? Skrekk og gru, må vel anmeldes!!!Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 3
la Flaca Skrevet 14. oktober 2014 #15 Skrevet 14. oktober 2014 Kan noen forklare meg hvorfor det er et problem at jeg legger ut et bilde av mannen min og meg i et bryllup? Eller at vi tar et bilde av oss som sitter tilbords sammen? Skrekk og gru, må vel anmeldes!!!Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 Tror neppe bilder av deg og mannen inngår i en sånn oppfordring. Det går nok mer på ønsket om å bevare begivenheten som noe intimt, uten at det hele fb og venners venner blir innviet? Jeg kan ikke si hvor grensa går, der får man vel bare bruke hodet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 Tror dette er snakk om bilder av bruden og brudgommen. Er det så vanskelig å følge?! Ingen kan selvfølgelig nekte noen å legge ut bilder av seg selv med kjæresten/ektefellen. Anonymous poster hash: 6554f...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #17 Skrevet 14. oktober 2014 Tror dette er snakk om bilder av bruden og brudgommen. Er det så vanskelig å følge?! Ingen kan selvfølgelig nekte noen å legge ut bilder av seg selv med kjæresten/ektefellen. Anonymous poster hash: 6554f...9b2 Utfra ts virker det som om de ikke vil at det skal legges ut bilder fra bryllupet i det hele tatt. Jeg kan forstå masse bildegalleri brudeparet, men generelle bilder fra vielse og fest må de bare akseptere. Og vokse opp i samme slengen. Det er garantert ingen som lager et eget album av andres bryllup.. Isåfall omgås man feil folk, for det er IKKE normalt. Men å legge ut noen bilder, let it go.Anonymous poster hash: 0d5a6...e79
annelise Skrevet 14. oktober 2014 #18 Skrevet 14. oktober 2014 Forrige bryllup jeg var i sa både presten og toastmasteren at brudeparet ikke ønska at gjestene delte bilder på sosiale medier. De ville selv velge hva og hvilke bilder som ble delt. 2
Pip-pip Skrevet 14. oktober 2014 #19 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg tolker det som at ts syns det er ok å dele bilder, men ikke altfor mange av brudeparets dag/av selve brudeparet? Når vi giftet oss, så ble det delt en del bilder underveis av feks middag, gjester osv. Men det var ingen som la ut bilder av oss før vi hadde gjort det. Det går på normal folkeskikk. Jeg har forøvrig aldri hørt om eller sett at noen lager et eget album av andres happening. Hvertfall ikke før i etterkant, slik at brudeparet først har kunne "vise frem dagen" selv. Her tenker jeg at dere må ta det litt som det kommer, og HVIS noen legger ut noe upassende dagen etter feks, så er det lov å sende de en liten melding om å fjerne det Vi har vært i en del bryllup, og det har aldri vært et issue hvertfall. Men, i dagens tider er det faktisk noe man ikke kan kontrollere. Man kan ikke bli helt Hollywood og ta fra gjestene mobilene heller
Pip-pip Skrevet 14. oktober 2014 #20 Skrevet 14. oktober 2014 Forrige bryllup jeg var i sa både presten og toastmasteren at brudeparet ikke ønska at gjestene delte bilder på sosiale medier. De ville selv velge hva og hvilke bilder som ble delt. Generelt alle bilder da dagen? Det blir for meg litt for sært.. En ting er av selve brudeparet, men om jeg vil legge ut et bilde av mannen min, vennegjengen eller lignende, ser jeg ikke problemet. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå