Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 40 år som etter mange år med psykiatri har fått opparbeidet en del gjeld og er i gang med gjeldsordning. Jeg henvendte meg til namsmannen etter at jeg hadde prøvd å få til en avtale men det var ganske så håpløst, de sa ja til avtale men rentene fra inkassoselskapene var fortsatt løpende og etter å ha betalt lenge opå hvert krav var mange av de nesten ikke minsket. Så da gikk jeg til namsmannen.

Jeg er fullstendig klar over at jeg hiver meg til løvene her inne for selv om jeg er ny har jeg lest mange innlegg her og vet at orden GO er som å banne i kirken. Og jeg vet at det kommer mange " du skulle ha gjort opp for deg " osv men det får så være. jeg vet godt hvor elendig menneske jeg er.

Men i dag fikk jeg et brev i posten, fra en av de jeg har fått med i ordningen, og de ba om innsyn på hva jeg brukte livsoppholdet mitt på. Grunnen var at de hadde fått høre / lest et eller annet sted at jeg hadde vært på tur i Syden.

Saken er den at den turen var betalt i gave av noen, jeg fikk lomme penger osv av de så jeg brukte ikke noe av livsoppholdet mitt på den turen, vi bodde privat osv...

Men vet dere om de kan kreve innsikt i hva jeg bruker livsoppholdet mitt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en dame på 40 år som etter mange år med psykiatri har fått opparbeidet en del gjeld og er i gang med gjeldsordning. Jeg henvendte meg til namsmannen etter at jeg hadde prøvd å få til en avtale men det var ganske så håpløst, de sa ja til avtale men rentene fra inkassoselskapene var fortsatt løpende og etter å ha betalt lenge opå hvert krav var mange av de nesten ikke minsket. Så da gikk jeg til namsmannen.

Jeg er fullstendig klar over at jeg hiver meg til løvene her inne for selv om jeg er ny har jeg lest mange innlegg her og vet at orden GO er som å banne i kirken. Og jeg vet at det kommer mange " du skulle ha gjort opp for deg " osv men det får så være. jeg vet godt hvor elendig menneske jeg er.

Men i dag fikk jeg et brev i posten, fra en av de jeg har fått med i ordningen, og de ba om innsyn på hva jeg brukte livsoppholdet mitt på. Grunnen var at de hadde fått høre / lest et eller annet sted at jeg hadde vært på tur i Syden.

Saken er den at den turen var betalt i gave av noen, jeg fikk lomme penger osv av de så jeg brukte ikke noe av livsoppholdet mitt på den turen, vi bodde privat osv...

Men vet dere om de kan kreve innsikt i hva jeg bruker livsoppholdet mitt til?

Ja, det har de full rett til, du må legge frem alt. Du er heldig som har fått denne ordningen, avtalen er vel at du er gjeldfri om fem år, mot at du måslite med gjeld resten av ditt liv

Anonymous poster hash: 10d65...6d0

• Liker 1
Skrevet

Jepp, de har lov til å ha full innsikt i din økonomi og livsopphold. Du har fått en gigantisk tjeneste ved gjeldsordning, så jeg ville gitt dem det de krever og ikke vært vrang.

• Liker 2
Skrevet

Du er på rett vei.Dette kommer til å gå helt fint,ingenting å bekymre seg for :)

Anonymous poster hash: 3f903...949
  • Liker 1
Skrevet

Nei, de har ikke krav på innsyn i hva du bruker pengene beregnet til livsopphold til. Ta en telefon til namsmann så denne får satt en stopper for dette.

Anonymous poster hash: 19ff1...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...