lille-lure Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Hvordan tok partneren deres det når dere fortalte at dete ville flytte? Hadde dere barn? Hvordan tok resten av familien det? Vi har en datter på 3 og jeg vil flytte. Men vet ikke hvordan jeg skal si dette eller hvordan ting blir frem til dagen jeg kan flytte.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Han tok det greit, det hadde skjedd så mye dritt og elendighet før jeg sa at jeg ikke orket mer at jeg tror egentlig at han så det komme. Jeg sa til han at jeg ikke orket mer når lillegutt var rundt 8 måneder, fikk meg en leilighet og flyttet ut når lillegutt var 1 år. Lillegutt reagerte ikke noe på flyttingen, faren hadde vært veldig lite rundt han så det var liksom ikke noe kontakt mellom de egentlig. Har ikke så mye familie, men den familien jeg har var glad for at jeg gikk. De hadde nok lenge forstått at ting ikke var strålende. I ettertid så har det vært litt vanskelig med eksen min, når han de sjeldne gangene kommer for å treffe lillegutt så er han mer opptatt av å sitte å prate med meg å si hvor mye han savner meg og angrer på det han har gjort osv... Han har minimalt med samvær og skal har tilsyn under samvær så jeg kan liksom ikke gå heller, men nå er det nå så sjelden jeg treffer han at det kan jeg leve med. Jeg tenker det at hvis denne samboeren din ar en ok type så kommer dere til å takle det greit. Regner ikke med at alt har vært fantastisk i det siste så ha vetkanskje at det er noe du går å tenker på... Anonymous poster hash: 19ccc...c4a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Å bruddet du mener. Da ga tittelen mening Anonymous poster hash: 660b8...461 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Kan vær hu er fra Stavanger, der seie med brydde Anonymous poster hash: 19ccc...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Kan vær hu er fra Stavanger, der seie med brydde Anonymous poster hash: 19ccc...c4a Dialekt er ikke lov på forumet. Anonymous poster hash: 660b8...461 6
lille-lure Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2014 Ting er ikke helt på topp nei nei krangler ikke, men er ikke super stemning heller. Kyssene er for syns skyld og alt av sexlyst er vorte for min del. Han vet at jeg en dag ikke orker ikke mere. Vet du hva reglene er rundt støtte mtp barnehage og overgangsstønad? Jeg studerer på kveldstid og ha en jobb som gir 300.000,- i året.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Kan vær hu er fra Stavanger, der seie med brydde Anonymous poster hash: 19ccc...c4a Nei det gjør vi ikke. Anonymous poster hash: 73eb2...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Dialekt er ikke lov på forumet. Anonymous poster hash: 660b8...461 Men det er vel lov å skrive feil Anonymous poster hash: 19ccc...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Nei det gjør vi ikke. Anonymous poster hash: 73eb2...a3f Jo det gjør me Anonymous poster hash: 19ccc...c4a 1
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Her finner du en grei oversikt over det meste https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far
lille-lure Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2014 Takk. Hvordan var tiden fra en av dere sa den ville flytte til det var gjort? Hvordan ble fordelingen av møbler osv? Jeg blir nok boende i huset til vi får solgt det. Han har en del gjeld som står på huset. Dette har blitt holdt skjult for meg inntil nylig. Hvordan blir det da når vi selger? Vil alt av overskudd gå til å dekket hans utgifter, eller får jeg halvparten uansett?
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 For min del så tok det meg ganske så lang tid å finne en bra leilighet, jeg så litt rundt etter leilighet fra jeg ble gravid, men fra jeg leita aktivt til jeg fant meg en leilighet så gikk det vel 3 måneder, hvis jeg husker rett. Vi eide ingenting sammen, leiligheten var hans og møblene mine, men jeg lot han bare beholde dritten så kjøpte jeg nytt For din egen del så burde du jo ta det økonomiske med en advokat bare sånn at du faktisk får det du har rett på. Har en venninne så nesten ble rundlurt av eksen fordi hun var så godtroende og trodde at han ville ordne det til det beste for de begge.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 Han tok det greit, det hadde skjedd så mye dritt og elendighet før jeg sa at jeg ikke orket mer at jeg tror egentlig at han så det komme. Jeg sa til han at jeg ikke orket mer når lillegutt var rundt 8 måneder, fikk meg en leilighet og flyttet ut når lillegutt var 1 år. Lillegutt reagerte ikke noe på flyttingen, faren hadde vært veldig lite rundt han så det var liksom ikke noe kontakt mellom de egentlig. Har ikke så mye familie, men den familien jeg har var glad for at jeg gikk. De hadde nok lenge forstått at ting ikke var strålende. I ettertid så har det vært litt vanskelig med eksen min, når han de sjeldne gangene kommer for å treffe lillegutt så er han mer opptatt av å sitte å prate med meg å si hvor mye han savner meg og angrer på det han har gjort osv... Han har minimalt med samvær og skal har tilsyn under samvær så jeg kan liksom ikke gå heller, men nå er det nå så sjelden jeg treffer han at det kan jeg leve med. Jeg tenker det at hvis denne samboeren din ar en ok type så kommer dere til å takle det greit. Regner ikke med at alt har vært fantastisk i det siste så ha vetkanskje at det er noe du går å tenker på... Anonymous poster hash: 19ccc...c4a si lillegutt en gang til, du sa det ikke nokAnonymous poster hash: e85de...786 4
lille-lure Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2014 For min del så tok det meg ganske så lang tid å finne en bra leilighet, jeg så litt rundt etter leilighet fra jeg ble gravid, men fra jeg leita aktivt til jeg fant meg en leilighet så gikk det vel 3 måneder, hvis jeg husker rett. Vi eide ingenting sammen, leiligheten var hans og møblene mine, men jeg lot han bare beholde dritten så kjøpte jeg nytt For din egen del så burde du jo ta det økonomiske med en advokat bare sånn at du faktisk får det du har rett på. Har en venninne så nesten ble rundlurt av eksen fordi hun var så godtroende og trodde at han ville ordne det til det beste for de begge. Det tok så mang tid ja. Jeg rydder opp så godt jeg kan, men jeg vet at han har ikke sjans til å få orden på det økonomiske på mange år. Dette er utrolig leit, men det vil henme han i mange år. Leier du eller har du kjøpt? Slik vi bor nå så er det ikke noe problem å ta bussen til barnehage og jobb. Så jeg må selge bilen min når jeg evt blir alene. Har ikke råd til å ha den. Jeg er avhengig av å vi i området vi bor nå for at alt skal gå rundt. Jeg begynner i skiftarbeid etter sommeren (08.00-17/18 & 18-08.00) så jeg må skaffe barnevakt eller at pappa'n har jenta når jeg jobber natt og evt anhver helg
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #15 Skrevet 14. oktober 2014 Lillegutt Prins Kid Sopp Troll Gull Kosegutt Sjarmør Anonymous poster hash: 19ccc...c4a 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 Det tok så mang tid ja. Jeg rydder opp så godt jeg kan, men jeg vet at han har ikke sjans til å få orden på det økonomiske på mange år. Dette er utrolig leit, men det vil henme han i mange år. Leier du eller har du kjøpt? Slik vi bor nå så er det ikke noe problem å ta bussen til barnehage og jobb. Så jeg må selge bilen min når jeg evt blir alene. Har ikke råd til å ha den. Jeg er avhengig av å vi i området vi bor nå for at alt skal gå rundt. Jeg begynner i skiftarbeid etter sommeren (08.00-17/18 & 18-08.00) så jeg må skaffe barnevakt eller at pappa'n har jenta når jeg jobber natt og evt anhver helg Om du planlegger eneansvar for et barn så anbefaler jeg at du starter planlegge å jobbe dag. 8-4 jobber er langt fra sjeldne, og du har plenty med tid til å søke om du starter etter neste sommer. Eller så kan dere selvsagt løse det hele med at pappaen har hovedomsorgen og du annenhver helg. Å sjonglere høres ikke helt ok ut. Og med 300.000 så har du helt kurrant god råd og kan fint klare deg uten å måtte tigge om hjelp fra nav. Mtp overgangsstønader så er det ingen som vet: den er på vei ut (tak og lov for at regjeringen får noe til!) på grunn av at den er en levning fra fortidens mørke kvinneundertrykkende tider. Å anta at ansvarlige folk ikke har en buffer og har planlagt hvordan de på egenhånd forsørger seg selv er å tenke altfor lavt om folk. Anonymous poster hash: 5d5b6...412
lille-lure Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 14. oktober 2014 Om du planlegger eneansvar for et barn så anbefaler jeg at du starter planlegge å jobbe dag. 8-4 jobber er langt fra sjeldne, og du har plenty med tid til å søke om du starter etter neste sommer. Eller så kan dere selvsagt løse det hele med at pappaen har hovedomsorgen og du annenhver helg. Å sjonglere høres ikke helt ok ut. Og med 300.000 så har du helt kurrant god råd og kan fint klare deg uten å måtte tigge om hjelp fra nav. Mtp overgangsstønader så er det ingen som vet: den er på vei ut (tak og lov for at regjeringen får noe til!) på grunn av at den er en levning fra fortidens mørke kvinneundertrykkende tider. Å anta at ansvarlige folk ikke har en buffer og har planlagt hvordan de på egenhånd forsørger seg selv er å tenke altfor lavt om folk.Anonymous poster hash: 5d5b6...412 Pappa'n vil ikke få hovedonsorgen. Han tjener ikke 100.000,- i året og haro gen sted å bo. Han blir nødt til å flytte hjem til familie. Jeg kommer til å bli boende barnehagekommunen.
Snøugla Skrevet 14. oktober 2014 #18 Skrevet 14. oktober 2014 Takk. Hvordan var tiden fra en av dere sa den ville flytte til det var gjort? Hvordan ble fordelingen av møbler osv? Jeg blir nok boende i huset til vi får solgt det. Han har en del gjeld som står på huset. Dette har blitt holdt skjult for meg inntil nylig. Hvordan blir det da når vi selger? Vil alt av overskudd gå til å dekket hans utgifter, eller får jeg halvparten uansett? Eier du halvparten av huset da?
lille-lure Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #19 Skrevet 15. oktober 2014 Eier du halvparten av huset da? Eier og eier med et lån, men ja. Lånet er fordelt 50/50 ja
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #20 Skrevet 15. oktober 2014 Lillegutt Prins Kid Sopp Troll Gull Kosegutt Sjarmør Anonymous poster hash: 19ccc...c4a Dust :-) Anonymous poster hash: f6318...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå