Gå til innhold

Nettbutikk som bruker en uke på å refundere et beløp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at nettbutikker bruker en uke på å refundere beløp? Det er et vesentlig beløp, som jeg kunne trengt tilbake (for en uke siden, egentlig, da de opplyste meg om at varen er utsolgt).

Hvor lang tid må man forvente at det tar før man begynner å lure litt?

Anonymous poster hash: a9d45...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Zalando tok det meg nesten 2 måneder.

Skrevet

Zalando brukte også meget langt tid på meg, nesten to måneder.

Men HM, Nelly, Gina Tricot har kun brukt 1 uke ca.

Anonymous poster hash: dd931...fb4
Skrevet

Det står nok oppført på siden dems, hvilken politikk de har på det. Noen nettsider refunderer i løpet av 7 arbeidsdager, andre har opptil 30 arbeidsdager..

Skrevet

De sa et par dager...! Er ikke zalando eller andre nevnte.

Skrevet

Det kan være "et par dager" til de slipper pengene fra sin konto, men så tar det ofte et par dager, spesielt fra corporate account, før de er på din konto. Ergo ikke umulig at det tar en uke ca.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være "et par dager" til de slipper pengene fra sin konto, men så tar det ofte et par dager, spesielt fra corporate account, før de er på din konto. Ergo ikke umulig at det tar en uke ca.

Corporate account? Det er DIBS i allefall

Skrevet

Beklager dårlig norsk - overføring fra finansbank til privatbank kan ta noen dager ekstra (faktisk opplevd at fra Nordea til Sparebank har det tatt en uke..). Mange av disse nettbutikkene holde rogså til i utlandet, som gjør at det kan ta ekstra tid å overføre tilbake til deg.

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende hos ellos for et par år siden. Skjedde en feil da jeg skulle betale, pengene reservert uten at handelen var godkjent. Ellos sa reservasjonen ville bli slettet etter 3 uker. Før var ikke mulig. Ringte banken min, joda det var mulig, ellos måtte bare slette den. Ellos på sin side skyldte på banken. Måtte få banken til å purre på dem, fikk tilslutt pengene etter 2,5 uker. Handler ikke der mer for å si det slik.

Anonymous poster hash: 83eaf...580

Skrevet

Når man handler med kort tar det mye lenger tid å sende tilbake til kortkontoen enn det tar å belaste kortet. Det er tilfelle så og si uansett hvor man handler. Derfor er jeg nå mer forsiktig med for hvor mye/hvor ofte jeg handler f.eks. hos Revolve eller Shopbop der det hender jeg returnerer, fordi jeg vet jeg blir sittende å vente.

Handel på nett er tungvint på den måten at man kan ikke forvente å få pengene inn på konto like raskt som de forlot den.

Anonymous poster hash: 5843c...eaa
Skrevet

Viser bare at det beste er å bruke kredittkort på nettet. Slipper da at penger faktisk forsvinner ut av konto hvis slike hendelser (utsolgt vare) skulle oppstå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...