Sugar&Spice Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Hei dere! Har funnet ut at karbohydrater tidlig på morgenen er døden for magen. Kan godt ha -litt- karbo, men ikke rundstykker, knekkebrød, brød etc til frokost. Går fint til lunsj, men til frokost får jeg veldig vondt i magen, dårlig i magen og lukter drit... Etter at jeg droppet karbohydrater til frokost har problemene mine blitt borte! (Det er en ny verden...!!!!) Nå har jeg spist mye egg i en lang periode, men merker jeg begynner å bli litt lei. Kokt, stekt, eggerøre, omelett etc... Alle mulige måter har jeg spist det en million ganger på. Har dere noen tips til frokost til meg? Gjerne grønnsaker, men helst ikke med salatblader, føler at det hører mer til middag. Har vurdert å lage egne (lavkarbo)knekkebrød, men syns det er vanskelig å finne "tiden" på et vis... Er fulltidsstudent, jobber 40% og har studentforening, så dagene er ikke så lange kan man si (unnskyldninger unnskyldninger....) Okei. Ditt beste frokosttips uten raske karbohydrater! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Engelsk frokost Gjerne wraps med egg, bacon, paprika, tomat osv. Eventuelt frokost-tortilla med egg, kylling, avocado, paprika, tomat, salsa og ost. Anonymous poster hash: 73dc4...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har gått over til å juice frokosten min. Og det har virkelig gjort underverker for min kropp. I tillegg har jeg aldri vært noe glad i å spise om morgenen, så det å drikke frokosten er helt supert. Jeg juicer mye grønnsaker. Man skulle tro det smakte skit, men det gjør det ikke. Har alltid sitron og ingefær i alle juicer, det frisker opp smaken veldig. I dag juicet jeg brokkoli, squash, agurk, pære, sitron og ingefær. Og rørte inn litt mandelmelk til slutt. Mett lenge! Og det er sunt! Anonymous poster hash: 55394...3fc
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Oppvarmede middagsrester fra dagen før, når jeg har det. Varmet på steikepanna.. Lat, ja... Anonymous poster hash: ed54a...167 1
Gjest Mythic Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg tar nesten bare frokostshake til frokost hver dag. Proteinrikt, sunt, og metter lenge. Min oppskrift: - 3 dl Biola naturell - 200 g mager cottage cheese - 2 egg - 50 til 70 g bringebær - 4 ss 4-korn - 50 g valnøtter - 2 ts stevia eller annen søtning - 2 ts kanel Kjøres helt glatt med stavmikser. Denne oppskriften holder til to frokoster for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Havregrøt av glutenfrie havregryn og kokt på vann, helt supert. Vann eller appelsinjuice å drikke til. Anonymous poster hash: 4962e...646
Gjest incognita Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg pleier å spise gresk yoghurt med litt müsli og tørka tranebær og gojibær. Smaker nydelig og metter godt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Kesam med rørte bær, lavkarbo-knekkebrød med pålegg, suppe... Anonymous poster hash: 3d8ab...1d5
Tøysejenta Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har samme problemet som deg... Her er mine forslag Gresk yoghurt med granola (gjerne hjemmelaget for å slippe unødvendig sukker) og pasjonsfrukt! Speltlompe med smøreost, ruccola og skinke Salat med sunne fettkilder som avocado, egg eller nøtter Eller gjør som meg, og spis middagsrester!
Tøysejenta Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Åh, nå fikk jeg enda en ide til frokosten i morgen!! Takk AB over meg Gresk yoghurt med havregryn/grenola og varme, rørte skogsbær! Vil tro det blir nesten som en skogsbærpai med yoghurt til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå