Gå til innhold

Shampo uten sls-gir snart opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd flere forskjellige, både billige og fra dyrere frisørmerker.

Samme skjer hver eneste gang:håret er fint i begynnelsen også etter noen måneder er det nesten uutholdelig. Håret blir fett, men hodebunnen er tørr.

Bruker shampo og balsam fra Alterna nå, for tenkte jeg skulle prøve det igjen etter å ha brukt shampo med sls. Allerede klør jeg i hodebunnen, må bruke litt produkter i det så da blir det fett, og har allerede fet/aknehud fra før så både hår og hud er fet. Har også litt småkviser i hodebunnen, i nakken og på ryggen.

Lurer på om det virkelig er noe som fungerer for alle? Jeg vurderer å gå tilbake til sls.

Anonymous poster hash: d5048...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart forklart, men føles som hodebunnen både er fet og tørr på samme tid.

For eksempel så begynte det å flasse når jeg begynte å bruke shampoen jeg bruker nå.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest berre dei ikkje vaskar reint. Har berre prøvd to, Body Shop sin og Burt's Bees, men dei vaskar jo ikkje!

Skrevet

Ja, det er det jeg også synes. Virker ikke som de greier å få ut alt av styling, og kanskje det er derfor det blir så ekkelt etter en stund.

Trodde jo at de skulle hjelpe mot tørr hodebunn, siden endel påstår at sls tørker ut hodebunnen, men jeg synes ikke at det blir noe bedre.

Mener å ha lest at det bare er sls som klarer å vaske bort silikon, men hvis det er sant så forstår jeg ikke hvorfor de tilsetter silikon i både shampo, balsam og stylingprodukter som er beregnet på å bruke uten sls.

Skrevet

Hva med å ha to stående? Så får du bruke sls en gang i uken og få ut alt?

Selv bruker jeg John masters sin, og er superfornøyd. Tar i litt og litt shampoo, og da blir det et slags skum selv uten sls. De har også renseshsmpoo tror jeg. Eneste er at jeg må pøse på med balsam siden den gir håret litt floker..

Skrevet

prøv i love juicy fra lush :) kjempegod og helt uten sls

Skrevet

Hvis det virker fint i flere måneder, kan du jo holde deg til det du bruker, men supplere med renseshampoo f.eks en gang annenhver måned. Det høres ut som om shampooen og/eller balsamen har silikon som ikke er vannløselig, eller mineralolje, som ingrediens, eller kanskje du bruker stylingprodukter med slike ingredienser? Det kan du fint fortsette med, men da kommer håret til å trenge en skikkelig rens i ny og ne.

Det er også ganske normalt at hår og hodebunn "endrer" seg i overgangen mellom vinter/vår og sommer/senhøst, pga. sterk endring i luftfuktighet og temperatur, så det kan jo også spille inn.

Hvis du er interessert i å prøve balsammetoden, har jeg og andre skrevet ganske mye om det i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=648321&p=10805568.

Har veldig god erfaring med det selv, spesielt mot tørr og kløende hodebunn.

• Liker 1
Skrevet

Aloe vera shampoo og balsam.;)

Skrevet (endret)

Jeg bruker sjampo og balsam fra John Master's Organics, og det er en av de få som ikke gir meg kløe (Less is More bruker jeg også). Derimot kan du ikke forvente skum, og balsam er nødvendig i vanlig kvantum.

Endret av metempsychosis
Skrevet

Har du prøvd Giovanni fra iherb? Tea Tree-serien er helt fantastiske på kranglete hodebunn. :)

Skrevet

prøv i love juicy fra lush :) kjempegod og helt uten sls

Men kjære, i I Love Juicy er SLS den andre ingrediensen på listen etter vann.

Anonymous poster hash: a2450...475

Skrevet

Jeg tror ikke Acure Organics ikke inneholder sls. Fås kjøpt på Iherb.Com

Skrevet

Jeg bruker Vichy dermo-soothing sulphate free shampoo. Er veldig fornøyd med den, men jeg syns jeg må sjamponere to ganger for at det skal bli bra (Gang to bruker jeg bare bittelitt sjampo).

Men nå bruker ikke jeg produkter med silikon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...