Gå til innhold

Hvor lang tid skal man tolere å gå uten svar på melding fra daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tolerer du å gå uten svar på melding fra daten?

Jeg har bestemt meg for at hvis daten min ikke svarer på en melding jeg sendte i dag, innen onsdag, så ser jeg meg helt ferdig, og sletter han fra facebook.

Anonymous poster hash: 49460...cd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt drastisk, men om folk bruker usedvanlig lang tid så er de vel ikke interreserte da.

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg sender en fbook-melding,og det står at den er lest men han ikke svarer på mange dager eller opp til 1 uke er det noe som får meg til å vurdere å kutte kontakten. I en datingfase forventer jeg svar ganske raskt. Jeg ville slettet ham etter 1 uke.

• Liker 2
Skrevet

Hvor lang tid tolerer du å gå uten svar på melding fra daten?

Jeg har bestemt meg for at hvis daten min ikke svarer på en melding jeg sendte i dag, innen onsdag, så ser jeg meg helt ferdig, og sletter han fra facebook.

Når du sier daten, betyr det da at dere dater, eller at dette er en du skriver meldinger med?

Skrevet

Har han sett meldingen? Av og til kan man jo glemme å svare selvom man er interessert.
Jeg hadde etterlyst svar på onsdag og hvis du ikke får noe etter det hadde jeg også slettet han.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Stoler du på ham? - eller er du 'smådesperat' etter bekreftelse av noe slag?

Hastverk og 'krav' om nærmest umiddelbare svar kan så fort være døden for noen som i utgangspunkt er inom ikke alltid i en travel hverdag faktisk kan sette seg ned og skrive et nogenlundr veloverveid svar.

Husk at også den andre kjenner litt på at det man sender fort kan bli misforstått og/eller feiltolket dersom man ikke kjenner hverandre rimelig godt.

For egen del er det mye værre å bli pepret med meldinger av alle typer mens du for eksempel er ute og reiser i jobbsammenheng.

Man sender svar når man kjenner at tiden til å konsentrere seg fullstendig om å kommunisere med dette mennesket faktisk kan tas.

Og så kommer vel den evindelige 'Hvis han er interessert så finner han tid til å svare... fort-fort.'

Hadde vi alle kjørt den så hadde vi ikke hatt de gode forholdene med gjesidig tillit og ro.

• Liker 1
Skrevet

Hva er poenget med å ha sånt hastverk med å slette?

Bare ikke tenk på det, dukker det opp en melding, svar eller ikke svar alt etter hva du vil, skjer det ikke noe kan du slette ham senere.

Det vitner om ekstrem desperasjon og ikke minst dårlig selvtillit å skulle slette/blokkere folk fordi de ikke svarer fort nok.

Anonymous poster hash: 2285d...27b
  • Liker 2
Gjest HowardRoark
Skrevet

For min del avhenger det av hvor dypt forholdet vårt går og hvor godt vi kjenner hverandre.

Er det en jente jeg kun fikk nummeret av og enda ikke har møttes, så er jeg rimelig tålmodig.

Er det en jente jeg alt har vært ute med en gang, så er jeg litt mindre tålmodig.

Har vi møttes flere ganger og er i god gang med å bli kjent, så er jeg enda mindre tålmodig.

Uansett. Ting skjer. Livet skjer. Jeg er ikke alltid så flink til å svare på meldinger selv. Man må også skille mellom et engangstilfelle eller om det er gjentakende oppførsel. Kun ved sistnevnte mener jeg det er et problem.

Man har uansett ingenting å tjene på å bli sint eller pågående. En gang fikk jeg ikke svar på et konkret spørsmål om å ta en brus sammen før det hadde gått en uke og da fikk jeg et ja. Hadde jeg gjort som menn flest, hadde jeg nok skremt henne vekk ved å fortsette å mase eller skrive sure meldinger.

En annen gang, nå nylig faktisk, hørte jeg fra en jente jeg ikke har sett noe av på et halvt år. Vi skal kanskje møtes igjen.

Jeg sender ut invitasjoner og så lar jeg de være der. Blir ikke sint eller opprørt om noen sier nei eller ikke svarer, men invitasjonene er selvsagt ikke gyldige til evig tid og om noen har ignorert meg uten god grunn er det ikke sikkert interessen min fortsatt er der om de ombestemmer seg. Men jeg er ikke nødvendigvis sint eller sur. Som regel ikke.

:)

Skrevet

For min del avhenger det av hvor dypt forholdet vårt går og hvor godt vi kjenner hverandre.

Er det en jente jeg kun fikk nummeret av og enda ikke har møttes, så er jeg rimelig tålmodig.

Er det en jente jeg alt har vært ute med en gang, så er jeg litt mindre tålmodig.

Har vi møttes flere ganger og er i god gang med å bli kjent, så er jeg enda mindre tålmodig.

Uansett. Ting skjer. Livet skjer. Jeg er ikke alltid så flink til å svare på meldinger selv. Man må også skille mellom et engangstilfelle eller om det er gjentakende oppførsel. Kun ved sistnevnte mener jeg det er et problem.

Man har uansett ingenting å tjene på å bli sint eller pågående. En gang fikk jeg ikke svar på et konkret spørsmål om å ta en brus sammen før det hadde gått en uke og da fikk jeg et ja. Hadde jeg gjort som menn flest, hadde jeg nok skremt henne vekk ved å fortsette å mase eller skrive sure meldinger.

En annen gang, nå nylig faktisk, hørte jeg fra en jente jeg ikke har sett noe av på et halvt år. Vi skal kanskje møtes igjen.

Jeg sender ut invitasjoner og så lar jeg de være der. Blir ikke sint eller opprørt om noen sier nei eller ikke svarer, men invitasjonene er selvsagt ikke gyldige til evig tid og om noen har ignorert meg uten god grunn er det ikke sikkert interessen min fortsatt er der om de ombestemmer seg. Men jeg er ikke nødvendigvis sint eller sur. Som regel ikke.

Trådstarter: Jeg føler at det er meg som kontakter han mest. Men når jeg kontakter han så er det ofte han som forslår møter osv. Nå når jeg kontaktet han sist så sa han at han hadde lyst å være hos meg hele helgen som kommer. Og spurte om det var greit. Jeg synes at det er rart at han er treg å skrive. Tror at han er uinteressert, men han gjør en ting som uinteresserte normalt sett ikke gjør: forslår å møtes osv.

Mulig at han er kun ute etter sex, men jeg tror jo at han har litt interesse når han foreslår å være med meg en hel helg, og å finne på mye sammen osv.

Skrevet

Trådstarter: Foreslår dere å møte en dere er uinteressert i? Det er jo det han gjør med meg. Han foreslår å møtes når jeg først tar kontakt. Og da tror jo jeg at han er interessert. Han sier at han er interessert når jeg spør om han kan si direkte hva han mener.

Skrevet

Han er interessert, men kun i sex. Hvis en mann virkelig er interessert i noe mer enn sex, så gir han uttrykk for det. Man kan analysere og dikte opp forklaringer alt man orker, men tar han ikke kontakt, er treg til å svare, kun vil møtes når det er mulighet for sex, er han ikke interessert i noe mer enn det.

Gjest krokodillen
Skrevet

Han er interessert, men kun i sex. Hvis en mann virkelig er interessert i noe mer enn sex, så gir han uttrykk for det. Man kan analysere og dikte opp forklaringer alt man orker, men tar han ikke kontakt, er treg til å svare, kun vil møtes når det er mulighet for sex, er han ikke interessert i noe mer enn det.

dette er ikke en sannhet for alle nei. har opplevd det tvert motsatte av det du sier her

selv jeg som er jente gir ikke uttrykk for at jeg liker noen om jeg faktisk gjør det

Gjest HowardRoark
Skrevet (endret)

Trådstarter: Jeg føler at det er meg som kontakter han mest. Men når jeg kontakter han så er det ofte han som forslår møter osv. Nå når jeg kontaktet han sist så sa han at han hadde lyst å være hos meg hele helgen som kommer. Og spurte om det var greit. Jeg synes at det er rart at han er treg å skrive. Tror at han er uinteressert, men han gjør en ting som uinteresserte normalt sett ikke gjør: forslår å møtes osv.

Mulig at han er kun ute etter sex, men jeg tror jo at han har litt interesse når han foreslår å være med meg en hel helg, og å finne på mye sammen osv.

Det er umulig for noen her inne å uttale seg med sikkerhet om dette av den enkle grunn at folk er forskjellige og uttrykker seg på ulike måter enten de er interessert eller ikke.

Kanskje han er interessert, men ikke veldig interessert. Samtidig er han nysgjerrig nok til å ønske å møte deg videre. Det fins nivåer av interesse og det kan utvikle seg begge veier.

Kanskje er han til og med veldig interessert, men ikke så flink på skriftlig kommunikasjon og til å ta initiativ.

En kamerat av meg skulle forøvrig nylig avslutte et forhold med en jente. Det vil si, han hadde planlagt å si at det ikke kunne bli noe seriøst ut av det og at det trolig var best de sluttet å møte hverandre, men han fikk seg ikke til det fordi han liker henne veldig godt. Sist jeg snakket med han utelukket han heller ikke at det kan bli et kjæresteforhold ut av det. Faktisk har det gått så langt at jeg har møtt henne også. Om jeg har skjønt han riktig, så har hun hele tiden vært veldig tålmodig, avslappet og omsorgsfull, noe i hvert fall han har satt stor pris på.

Endret av HowardRoark
Skrevet

Trådstarter: Jeg ville personlig aldri foreslått å møte en person jeg ikke var interessert i. Denne mannen vil jo møte meg. Han kan gjøre annet enn bare sex og. Jeg forstår han ikke. Men så lenge han sier at han er interessert, og så lenge han skriver at han vil møte meg, og følger det opp så går jeg jo utifra at han har en viss interesse for meg. Men slutter han å møte opp, eller svare, så kutter jeg.

Men samtidig så går jeg å tenker på om han egentlig er rett for jeg føler meg for usikker på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...