AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tok og slo en flue og ut av den kom det flere hvite larver 😳😳😳 whats that? Var fluen gravid? Eller spist noe 😳😳😳Anonymous poster hash: bcf43...1e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tok og slo en flue og ut av den kom det flere hvite larver whats that? Var fluen gravid? Eller spist noe Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Ehh...legger ikke fluer egg? Hadde den noe slags snyltedyr i seg... Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
Gjest Hummels Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Ehh...legger ikke fluer egg? Hadde den noe slags snyltedyr i seg... Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3 Gjør de? Å faen.. Da har den spist noe. 1
Wombat Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Høres ut som om du trenger å tilkalle en eksorsist.. når fluer bare blir flere når du prøver å ta livet av dem som en slags mini hydra er det lite annet å gjøre. Det er jo en minimal sjangs for en annen forklaring her enn smådjevler, men jeg har da alltid trodd at fluer la egg? Kan det være en parasitt eller noe for de som faktisk kan noe om tema? 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Har de ikke larver i magen? Eller egg ble knust da når jeg slo. Vær så snill ikke skrem meg mer...Anonymous poster hash: bcf43...1e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Har de ikke larver i magen? Eller egg ble knust da når jeg slo. Vær så snill ikke skrem meg mer...Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Vask bort restene av fluen og larvene, dersom du ikke allerede har gjort det. Ingenting å være redd for Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Høres ut som om du trenger å tilkalle en eksorsist.. når fluer bare blir flere når du prøver å ta livet av dem som en slags mini hydra er det lite annet å gjøre. Det er jo en minimal sjangs for en annen forklaring her enn smådjevler, men jeg har da alltid trodd at fluer la egg? Kan det være en parasitt eller noe for de som faktisk kan noe om tema? Er du seriøs nå? Fordi du skremmer vettet av meg, tusen takk. Den kom utifra når jeg åpna vinduet isted.Anonymous poster hash: bcf43...1e4
Wombat Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Er du seriøs nå? Fordi du skremmer vettet av meg, tusen takk. Den kom utifra når jeg åpna vinduet isted.Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Unnskyld, det er virkelig ikke meningen å plage deg.. får bare litt dårlig humor på kvelden tydeligvis Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg - særlig ikke om den kom utenfra, da har du jo ingen flere i huset da du heroisk nok tok knekken på inntrengeren!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Ew. Du skulle prøvd å la den fly ut av seg selv. Det hjelper ikke å tørke opp larvesølet. Det blir alltid liggende igjen litt, og så har du deen kolonien i huset! Anonymous poster hash: 8695c...a6a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Ew. Du skulle prøvd å la den fly ut av seg selv. Det hjelper ikke å tørke opp larvesølet. Det blir alltid liggende igjen litt, og så har du deen kolonien i huset! Anonymous poster hash: 8695c...a6a Har du god greie på fluenes forplantning (det har ikke jeg)? Føder de levende fluelarver eller legger de bare egg? Om det første er tilfelle, er det rart om de tilfeldigvis var modne til å fødes akkurat nå og mulige ekseplarer av de som evt ligger på gulvet vil vel dø? Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
Wombat Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Ew. Du skulle prøvd å la den fly ut av seg selv. Det hjelper ikke å tørke opp larvesølet. Det blir alltid liggende igjen litt, og så har du deen kolonien i huset! Anonymous poster hash: 8695c...a6a Er ikke TS sitt problem her at hun ikke visste at flua var abnormal før etter den ble most? Da alle mine tidligere fluedrap har vært helt larveløse så er jo ikke dette det første jeg tenker på når en flue kommer inn i huset...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 TS her, Er ikke redd for fluer sånn sett. Bare lurte på om det var larver eller annet i magen til fluen. Det var hvite små larver jeg så. Derfor måtte jeg bare forhøre her.Anonymous poster hash: bcf43...1e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Virkelig ingen som har opplevd det?Anonymous poster hash: bcf43...1e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Virkelig ingen som har opplevd det?Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Nei. Det hørtes uvanlig ut. Jeg har aldri hørt om noen som har fortalt om tilsvarende tidligere. Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Virkelig ingen som har opplevd det?Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Kanskje du kan spørre en fagmann/ forsker? Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Virkelig ingen som har opplevd det?Anonymous poster hash: bcf43...1e4 Fluer legger i hvertfall egg, står det her http://no.wikipedia.org/wiki/Fluer og larene utvikles fra eggene etter at eggene er lagt av fluen. Om det er anderledes for visse fluearter vet jeg ikke Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
Molte Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) googlet og fant dette: Larver[rediger | rediger kilde] Fluelarvene til de høyerestående fluene kalles ofte for maggot på engelsk. De er hodeløse og pølseformede. Disse er ganske lette å avle opp, og brukes som agn i sportsfiske. Fluelarver er uten bein og mange er maggot-lignende, bare de mest primitive laverestående fluene har anlegg til et hode. Munndelene kan trekkes inn i hodet. De lever av å suge til seg væske fra planter eller dyr. Størrelsen på en fluelarve varierer etter hvilken art flue det er. De fleste larver er mellom 2 og 19 mm. Om sommeren, når det er varmt, er utviklingstiden raskere enn om vinteren. Tiden det går fra egget legges til fluen er ferdig utviklet, kan være bare 12 til 14 dager. Fluer i overfamilien Hippoboscoidea (=Pupiparae), har larveutviklingen i et lukket hulrom i kroppen til hunnen, og de går ofte rett over i puppestadiet etter «fødselen». Dette kalles falsk placenta (psaudoplasentral). Men de aller fleste grupper av fluer legger egg, som klekkes til små larver. Larvene må gjennom flere hudskift før de er fullt utviklet (imago). Så mulig det var en flueart som føder larver og ikke legger egg. Endret 13. oktober 2014 av Molte
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Var det evt en slik? http://no.wikipedia.org/wiki/Flaggermusfluer " Flaggermusfluene er tett knyttet til flaggermus som de lever på som parasitter. De kraftige klørne og den flate kroppsformen gjør at de lett kan klore seg fast til flaggermusen uten å bli revet bort. De suger blod fra flaggermusene og tilbringer nesten hele sitt liv på verten. Fluene blir kjønnsmodne 5-6 dager etter at de er klekket, og parrer seg straks. En parring forsyner hunnen med sæd nok til omtrent seks larver, men bare en larve utvikles en om gangen. Den voksende larven lever av stoffer som skilles ut fra «melkekjertler» i hunnens bakkropp. Hunnen forlater flaggermus-verten for å føde. Etter fødselen forvandler larven seg straks til en puppe. Dette skjer vanligvis inne i en flaggermus-koloni slik at de nye fluene lett finner nye flaggermus når de klekkes etter noen uker." Disse fluene fostrer opp larver (sitt eget avkom) inni seg Anonymous poster hash: 8a0e1...ed3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Nei det var en helt vanlig flue? Tenker at fluen kanskje var høygravid, var svær. Sp kanskje eggene ble knust i magen? Merker at jeg ikke klarer å sove her med puls...Anonymous poster hash: bcf43...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå