Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 De siste to årene har jeg ikke hatt noen hudproblemer - overhodet. Men den siste uka har jeg fått masse små vannblemmer i ansiktet. det er ikke kviser; blemmene er blanke, bitte-bittesmå og ut av dem kommer det vann.. Noen som vet hva dette er? ..og eventuelt hva som kan hjelpe/redusere?
Gjest Virvar Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Hm, det er ikke en raksjon på solen da? (Hm, heller tvilsomt, slik sommeren er i år :-? ) Jeg har fått blanke blemmer som det kommer væske ut av når jeg punkterer de, av å være for mye i solen. Akuratt som om huden koker og bobler og så blir det blemmer. Eller en allergi? Klør de? Brennkopper?
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Har ikke vært mye ute i solen, så jeg tviler på at det er det. Allergi? kanskje. var det mamma foreslo i morges når hun så ansiktet mitt :-? men det er bare det at det er ikke noe spesielt jeg er allergisk mot og slikt er jo vanskelig å finne ut. De klør ikke noe særlig.. tviler på at det er brennkopper, for det har jeg fått og jeg vet hvordan det ser ut.. Takk for at du prøver å hjelpe meg kattepus, er plagsomt med disse blemmene.. Har noen andre tips på hva det kan være?
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Jeg er temmelig sikker på at det er allergi.
Gjest Virvar Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 ingen nye ansiktskremer eller sminker i det siste? Ikke noe uvanlig du har spist? Ikke noe du har hatt på fingrene og fått på kinnet? Det er ikke godt å si hva det er. Hatt det lenge?
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Jeg har hatt det i fire-fem dager. har ikke spist noe uvanlig, og har ingen ny sminke eller krem. og jeg kan ikke huske at jeg har tatt på noe og så fått det på kinnet..
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #9 Skrevet 16. juli 2004 Høres ut som eksem, har hatt noe liknende selv. Prøv å smør med litt hydrokortison, hvis ikke bør du gå til legen å få salve på resept som ansiktshuden tåler.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #10 Skrevet 16. juli 2004 Takk for tips. får prøve med litt hydrokortison.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #11 Skrevet 16. juli 2004 Må bare si at det høres ut som meg. Fikk også plutselig masse veskefyllte små blemmer i hele ansiktet, enda jeg ikke har spist noe spesielt eller vært i solen. Jeg fikk bare fler og fler, og etter 3 dager så jeg ikke ut. Følte at jeg hadde kommet tilbake til puberteten. Har prøvd å smøre meg med en kortison, så det har antagelig dempet det noe. Men jeg lurer også sannelig på hva det kan komme av. Opplevde faktisk det samme i fjor. Skulle gjerne vist hva det kommer av, da jeg ikke føler meg videre vel, når jeg ser ut som et" pizzatryne" (sorry, men det er sånn jeg føler meg).
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #12 Skrevet 16. juli 2004 Huff da, jeg er glad det ikke er så ille som du beskriver gjest. blemmene mine er bittesmå og ser bare ut som uregelmessigheter i huden min. har smurt meg inn med hydrokortison i dag, men nå begynner det å klø også :-?
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #13 Skrevet 16. juli 2004 Stakkars! Kanskje du skal prøve zyrtek, slik at det ikke klør så mye. Evt. alovera gel. Den kjølner det litt ned. Håper kløen reduseres etterhvert. Hvis du skulle finne ut av det, altså hva de kommer av, kan ikke du medele det her. Hadde vært greit å evt. unngå det hvis man kan og hva man kan gjøre hvis de evt. skulle dukke opp på nytt.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #14 Skrevet 16. juli 2004 Takk for tips. skal prøve meg på en zyrtec. Og hvis jeg finner ut hva der så skal jeg si ifra
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #15 Skrevet 16. juli 2004 Prøvde å søke litt rundt på nett, i forhold til hva det kunne være. Fant vel ikke så mye ut av det. Men er du atopiker (sliter med atopisk eksem), kan du få slike blemmer i forbindelse mad pollen, mat du ikke tåler, kontakteksem mm, stod det på nett.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #16 Skrevet 16. juli 2004 Kom på en ting til. Fant også en artikkel om vannkopper og noe om herpes zoster på nett. Vet ikke om det kan være noe slikt (jeg har innimellom en sjelden gang munnherpes, små blemmer i munnviken). Høyst sansynlig ikke. Men det stod i den artikkelen, at om man hadde hatt det i barneårene, kunne det dukke opp på nytt i voksen alder. Dette visste ikke jeg, men det skrev de også i den artikkelen at mange ikke visste om dette. Du kan jo evt. søke litt på nett, om du skulle lure på mer.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #17 Skrevet 16. juli 2004 Kom på en ting til. Fant også en artikkel om vannkopper og noe om herpes zoster på nett. Vet ikke om det kan være noe slikt (jeg har innimellom en sjelden gang munnherpes, små blemmer i munnviken). http://www.doktoronline.no/section/nosection/300104 Høyst sansynlig ikke. Men det stod i den artikkelen, at om man hadde hatt det i barneårene, kunne det dukke opp på nytt i voksen alder. Dette visste ikke jeg, men det skrev de også i den artikkelen at mange ikke visste om dette. Du kan jo evt. søke litt på nett, om du skulle lure på mer.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #18 Skrevet 16. juli 2004 Jeg er ikke atopiker i alle fall. har aldri hatt noe som helst eksem i hele mitt liv. Takk for linken, jeg skal se nærmere på det. og takk for at du hjelper meg :D
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2004 #19 Skrevet 17. juli 2004 Sjekket opp litt til og nå tror jeg har funnet forklaringen på mine blemmer. Har lest flere artikler om zoster ophtalmicus, som ser ut til å passe perfekt som diagnose for min del. Jeg har hatt alt som har blitt nevnt i disse artiklene, så jeg tror jeg skal kontakte lege snarest. Vet jo ikke om dette passer dit "sykdomsbilde", MEN JEG TENKTE JEG SKULLE FORTELLE HVA JEG HADDE FUNNET UT. Det eneste er jo at legen min ikke er på jobb før man., så jeg lurer seriøst på om jeg skal på legevakten i morgen. Har blitt litt bekymret av å lese disse innleggene og alle konsekvene det kan gi, om man ikke behandler dette umiddelbart. Når jeg tenker tilbake hadde jeg litt lett feber på tir. kveld og kløende, rennende og stikkende øyne. Har hele tiden trodd at dette kasnkje var pollenallergi. Har siden tir. hatt en rød, tørr, kløende og stikkende hud. På tor. kom de første blemmene og det ble bare fler og fler for hver dag som gikk. Søn. så jeg ikke ut. Siden man. kveld har jeg brukt kortison på de, da jeg tenkte på det som eneste utvei. Så det har jo dempet seg noe, men det gjør vel det av seg selv og, ifølge det jeg har forstått. Nå kjenner jeg at huden er varm, kløende og stikkende rundt nese, munn og øyne. Hva mener du jeg burde gjøre? Er litt bekymret nå. HAr helt glemt å nevne at jeg har herpes viruset liggenede i kroppen, og har med jevne mellomrom munnsår utbrudd gjennom hele oppveksten. Men det skjønte du kanskje, siden jeg bgynte å tenke i de baner som jeg har gjort.
Gjest 1111 Skrevet 17. juli 2004 #20 Skrevet 17. juli 2004 Jeg vet ikke helt hva du bør gjøre, men hvis du er bekymret så har du ingenting å tape med å gå til legen en tur. er greit å få alle bekymringer av veien - ikke greit å gå rundt og ikke vite i alle fall Selv våknet jeg opp i dag og har betydelig mindre blemmer. jeg har fortsatt endel på den ene siden av ansiktet som klør noe forferdelig, men jeg håper på at de også skal være borte snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå