hoppende Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Er det noen som vet om det finnes noen regler om at man MÅ servere nattmat eller ikke? Hva er mest vanlig? Vi skal ha bryllupet i Bergen og det kommer gjester fra nord, sør, øst og vest. Fra alle steder med andre ord... Man må jo være ute av lokalet før kl. 02 heter det seg da, men vet ikke om det er så strengt.... Vi skal være i kirken kl. 16 og vi har funnet ut at middagen må begynne rundt kl. 19 om alt går etter planen.
Peluche Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Man må ikke, men når klokken nærmer seg 1-2 tror jeg de fleste ville satt pris på litt saltmat. I det siste selskapet jeg var i var middagen ferdig klokken 20 og nattmaten ble servert mellom 1 og 2 en gang (husker ikke helt :oops: ) og da var det gått så mange timer siden middagen at det var veldig godt med mat igjen!
minniepus Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ikke. Hvis dere spiser så sent som 19, så er det nesten ikke tid til nattmat...?
Gjest MrsL Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Vi hadde ikke nattmat. Vårt lokale stengte kl. 02.00 og vi hadde middag kl. 18.00.
Peluche Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Vi hadde ikke nattmat. Vårt lokale stengte kl. 02.00 og vi hadde middag kl. 18.00. Det syntes jeg var lenge å gå uten mat. Den middagen jeg nevnte var ferdig 20 og jeg husker folk satt rundt bordet og snakket om hvor godt det var med mat. Kanskje det er bare jeg som er så glad i mat at jeg vil spise så ofte :-D Der det er drikke skal det være mat og omvendt mener jeg, hehe...
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Det er jo fult mulig å ha chips ol til de som måtte ønske noe salt senere på kvelden/natten. Det skal ikke være nødvendig å servere et måltid til, når dere har middag så seint.
Gjest MrsL Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Det syntes jeg var lenge å gå uten mat. Den middagen jeg nevnte var ferdig 20 og jeg husker folk satt rundt bordet og snakket om hvor godt det var med mat. Kanskje det er bare jeg som er så glad i mat at jeg vil spise så ofte :-D Der det er drikke skal det være mat og omvendt mener jeg, hehe... Ja, det var kanskje det, men folk var stappmette etter middagen som var slutt kl. 20.00, og etter all kakene ble det satt frem snacks på alle bordene
Ingeborg Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 folk var stappmette etter middagen som var slutt kl. 20.00' date=' og etter all kakene ble det satt frem snacks på alle bordene[/quote'] Sånn kommer vi til å gjøre det også. Lokalet stenger 02.00, så det blir liksom ikke tid til nattmat.
*tine* Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Da vi giftet oss hadde vi nattmat, men kunne med fordel ha kuttet det ut.. var så utrolig mye rester igjen. Vielsen vår var kl.14:30, og vi gikk til bords kl.17:30. Gikk ikke fra bordet før kl.21:30, og da var det kaffe og kaker ca. 22:30 og litt utover.. Vi hadde også lokalet til kl.02:00, så da måtte jo nattmaten være servert rundt 00:30 skulle vi rekke det, og da var det ikke mange som var sultne.. Folk hadde bare så vidt fått svelget siste kakebiten SÅ, det er ikke alltid nødvendig med nattmat. Du får se det an. Lykke til!
April Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Vi hadde spekemat til nattmat og folk spiste masse! Vi hadde middag kl.17, var ferdig 20.30. Kake og kaffe ca. 22.30 og nattmaten ble vel servert rundt 01, tror jeg! Men man må ikke ha nattmat, jeg hadde ikke forventet det i et bryllup hvertfall! Og når dere skal ha middag kl. 19, synes jeg ikke det er nødvendig!
apriljente Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Vi begynner middag allerede 1530 og lokalet stenger kl 0230.... Det kan være godt med en salt ertesuppe når det nærmer seg midnatt :-)
Løvinne Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Det er jo kanskje smart med nattmat hvis man har lokalet lenge, og ihvertfall hvis man har kaffegjester. Det er ikke sikkert de er så mette som oss som skal spise stor middag. Jeg synes man ihvertfall kan ha noe mat som man eventuelt kan fryse etterpå hvis det ikke blir spist. Jeg var nettopp i bryllup der det ikke var nattmat. Da klokken nærmet seg ett-to begynte det å rumle i magen, og det hadde fristet med noe annet enn søte kaker da...
Gjest Harmony Skrevet 15. juli 2004 #13 Skrevet 15. juli 2004 Middagen vår begynte kl 16.30. Kaffegjestene kom kl 19. Vi hadde nattmat kl 12. Men det var veldig få som spiste, alle var ennå mette etter middagen og kakene.
magnhild Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ha betasuppe som eneste servering på fredagen. Serveres rundt ni tenkte vi, og håper det vil holde kvelden ut. Også skal vi ha en stor bryllupskake den dagen også...
Skusla Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ha nattmat ja.. Vi skal spise kl 16.00 å det er utrolig lenge å gå uten mat om vi ikke hadde servert den nattmaten syntes jeg. Vil ikke servere chips i bryllupet heller. Vi skal ha en god suppe og brød til. Alltid godt med litt salt mat etter en lang kveld. Ettersom vi har kokk som lager maten og legger denne på fatet til hver enkelt ( det blir ikke servert rundt på serveringsfat) så kommer det ikke til å bli så mye rester igjen heller. Syntes nattmat er en fin ide jeg... :-)
ringblomst Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ikke ha nattmat, og middagen begynner kl 17. Tror nok at folk blir mette av 2x hovedrett, dessert og et bugnende kakebord i tillegg til litt salt snacks og frukt.
Gjest Tabby Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ha koldtbord med bare de nærmeste kl 15, så kommer kaffegjestene og spiser kake, ikke har vi noe tid vi må ut av lokalet heller så det blir pølser til nattmat. Danskene kaller det "gåhjem-mat", men jeg håper noen av våre gjester blir og fester mer med oss etter maten på natta jeg da.
hoppende Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #18 Skrevet 15. juli 2004 Å, så supert. Masse svar. Fint å se at det er forskjellig hvordan man velger å gjøre det. Det vil jo si at vi ikke må det ene eller det andre. Får tenke litt på det. Må eventuelt bli noe suppe eller lignende. Vi har også en kokk som skal lage maten for oss. Kan jo høre med han hva han synes. Tusen takk alle sammen
Lullu Skrevet 16. juli 2004 #19 Skrevet 16. juli 2004 Middag kl. 17:00, avslutning 01:30/02:00. Ikke nattmat på oss. Kaker og snacks
Snorkie Skrevet 17. juli 2004 #20 Skrevet 17. juli 2004 Siden vi gifter oss i en verneverdig bygning er det ikke mulighet for å varme opp mat der (tror det utgår med nattmat levert av catering). Vi har middag kl 1700 og kaker/snacks utover kvelden. Lokalet stenger i utgangspunktet kl 0200 (vi vurderer om å søke for ha det åpent lenger, men er litt usikker). Hvis det blir noe nattmat, må det isåfall være noe som kan serveres kaldt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå