Gå til innhold

Er Chanel no 5 god parfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo hørt om denne parfymen i alle år, men aldri luktet på den.

Er den så god som man skal ha det til?

Skal snart ut og reise, men ser faktisk ikke ut som de selger parfyme fra Chanel på taxfree?

Hva ligger den på prismessig? Føler den er mye dyrere enn andre parfymer, og syns parfymer generelt er dyrt!

Anonymous poster hash: 7f33b...151

Videoannonse
Annonse
Gjest paramount
Skrevet

Jeg har jo hørt om denne parfymen i alle år, men aldri luktet på den.

Er den så god som man skal ha det til?

Skal snart ut og reise, men ser faktisk ikke ut som de selger parfyme fra Chanel på taxfree?

Hva ligger den på prismessig? Føler den er mye dyrere enn andre parfymer, og syns parfymer generelt er dyrt!

Jeg er en lys type og Chanel no 5 er ikke min duft...Den er tung og litt vel søt.....

• Liker 2
Skrevet

Chanel Chance, rosa flaske er helt himmelsk. Ligger på ca 800,- men holder 3-4 år.

Anonymous poster hash: 8986e...b00
Skrevet

Jeg syns no 5 er dyr, og lukter "godt voksen dame". Min mormor, som er født på 40-tallet, er glad i den.

Anonymous poster hash: d5c51...be8

• Liker 5
Skrevet

Jeg synst også den er tung og passer eldre damer.

Skrevet

Den er sikkert veldig god... for gamle damer....!

Anonymous poster hash: fd38b...828

• Liker 3
Skrevet

Er det flere lukter?

Skrevet

Det er en grunn til at Chanel no.5 er en av de mestselgende parfymene noensinne.

Den er ganske god,men man må kunne bruke den riktig.Det er ikke en duft du lesser på deg store mengder av,for den er mektig og med for mye på kommer det tunge "gammel dame" inntykket som enkelte har.

I små mengder er den derimot en veldig fin elegant duft som også funker til hverdags. Den er en av de få parfymer jeg kan gjenkjenne bare ved å kjenne duften,så den er ganske særegen.Chanel har forøvrig mange andre gode parfymer også.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Chanel 5 lukter gammal dame på meg... men nummer 10 er veldig god! Prøv den!

Edit, etter utsagnet over: je tok kun en minimalistisk dråpe, etter råd fra damen i butikken. Luktet fortsatt gammel dame på meg. Husk parfyme er individuelt.

Endret av BlendaSensitive
Skrevet

Den er god, men veldig parfymete. Passer man dette er det sikkert en utrolig god parfyme, men selv kan jeg ikke bruke den.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Chanel no. 5 er to parfymer i dag.

Originalen, Chanel no.5. Den er kjempekonflikt med min egen duft. Jeg kan ikke bruke den om jeg hadde hatt aldri så lyst. En klassiker. En gammel komposisjon.

Nyskapningen, Chanel no.5 Eau Premiere, - og den passer min egen duft som hånd i hanske, så den bruker jeg. Det er favoritt parfymen om dagen.

Skrevet

Den lukter gammel kone. Altfor tung og "mørkerød" i lukta... :S

Anonymous poster hash: 162b1...9be
Skrevet

O_O Jeg synes Chanel No.5 lukter godt. Men det er EdT og ikke EdP. EdP lukter mer sånn type "eldre, rik dame" mens EdT er mye lettere. Bruker selvfølgelig ikke for mye heller. :3

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest den klassiske No. 5 luktar for sterkt av aldehyd, og eg tenkjer også alltid på venninna til bestemora mi når eg kjenner han, så det funkar ikkje så bra. I alle fall ikkje på meg. Det kan godt vere at han er god på andre!

Skrevet

Jeg elsket den, og jeg har type kropp eller lukt eller hva det er som funker med sånne tunge dype dufter. Men etter en graviditet forandret noe seg og det ble "feil". Det får meg til å tro at det er mye hormoner som styrer kroppslukten. Nå bruker jeg Chanel Coco Mademoiselle. Den er også dyp, fyldig, litt søt og krydret, men funker bedre på meg nå.

For meg er begge disse dufter jeg bruker/brukte høst og vinter, evt kveld om sommeren. Dagtid og sommertid velger jeg lettere parfymer.

Skrevet

Jeg elsker den, men den er litt kjerring.

Hvilken? Som Peanut skriver er det forskjell i lukt på EdP og EdT.

Anonymous poster hash: 27183...7e3

Skrevet

O_O Jeg synes Chanel No.5 lukter godt. Men det er EdT og ikke EdP. EdP lukter mer sånn type "eldre, rik dame" mens EdT er mye lettere. Bruker selvfølgelig ikke for mye heller. :3

Hva er forskjellen på edt og edp?

Skrevet

Hva er forskjellen på edt og edp?

EdT er svakere enn EdP.

Eau de perfume (EdP) er en parfymesort som inneholder omtrent 12-20 % (~15 %) duftoljer. Resten er løsningsmidler og vann. Eau de perfume sitter ganske lenge, og er ikke fullt så dyr. Dette er nok grunnen til at den er blitt nokså populær.

Eau de toilette (EdT) inneholder kun 8-12 % (~10 %) duftoljer, og er på grunn av dette billigere å produsere. Selv om denne kvaliteten ikke sitter lenge, er den blitt mest populær og mest solgt rundt i verden. En flaske med Eau de toilette kan koste fra og med 20 kr til flere tusen. Eau de toilette var opprinnelig vann tilført en mild duft brukt til å sprute utover kroppen om morgenen for å våkne skikkelig.

Ellers kan forskjellen også leses her: http://www.ebay.com/gds/Eau-de-Toilette-vs-Eau-de-Parfum-/10000000176902415/g.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...