Hundejente Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Gutten vår som nå er to, har alltid vært vanskelig å legge, men etter at han måtte flytte over i vanlig seng (klatra ut av sprinkelsenga) er det et forbanna mas. Spretter ut av senga idet vi går ut av rommet og kommer springende inn i stua. Da har vi gjerne sittet der inne opptil en halvtimes tid først, så han roer seg en del og det i hvert fall ikke er full fest når vi går ut. Vi har gode kveldsrutiner, og det har lite å si om han har sovet eller ikke på dagen. Altså, han sover som regel en time på dagen, men noen helger kutter vi dagsøvnen, og da har han fortsatt vært et helvete å legge. Jeg er så sykt lei!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Gutten vår som nå er to, har alltid vært vanskelig å legge, men etter at han måtte flytte over i vanlig seng (klatra ut av sprinkelsenga) er det et forbanna mas. Spretter ut av senga idet vi går ut av rommet og kommer springende inn i stua. Da har vi gjerne sittet der inne opptil en halvtimes tid først, så han roer seg en del og det i hvert fall ikke er full fest når vi går ut. Vi har gode kveldsrutiner, og det har lite å si om han har sovet eller ikke på dagen. Altså, han sover som regel en time på dagen, men noen helger kutter vi dagsøvnen, og da har han fortsatt vært et helvete å legge. Jeg er så sykt lei! Hva med å legge dere ved siden av han til han sovner. Kose og kile han på ryggen til han sovner. Da får du uerstattelige og kostbare minutter med nærhet til barnet dit samtidig som du slipper å bli sååååå lei. Se på det som deres tid kos. Anonymous poster hash: 6b29d...5c0
Hundejente Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2014 Ja... Burde vel det. Da sovner han jo til slutt, men det tar minst en time fordet, og så er man ferdig med legging halv ni-ni... Har lyst på litt kveld og. Så jeg synes ikke det er veldig kos å ligge der inne. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Ja... Burde vel det. Da sovner han jo til slutt, men det tar minst en time fordet, og så er man ferdig med legging halv ni-ni... Har lyst på litt kveld og. Så jeg synes ikke det er veldig kos å ligge der inne. Dessverre. Men sånn er det jo å ha barn. Jeg personlig ville aldri vært foruten disse stundene. Bare tenk at en time hver dag- gir 7 timer hver uke med nærhet til barnet ditt som noen andre ikke får. Det skaper bånd. Dessuten vil barnet sovne fortere å fortere jo mer kos han får. Barn som er mettet på kjærlighet og nærhet sovner fortere enn andre barn. Min gutt på 4 år sovner i løpet av 5 min og deg har han gjort lenge. Men da han var ca 2 tok det litt lenger tid. Våres jente på 17 mnd sovner innen 20 min. Deg som er synd er at vår lille baby på 5 mnd for dessverre ikke den kosen for det rekker vi ikke, så hun sovner alene i sengen. Men når hun blir litt større vil jeg sovne ved siden av henne også. Denne tiden går så fort og plutselig er de ute av huset. Anonymous poster hash: 6b29d...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Sitter ved siden av og holder hånda hennes til hun sovner. Kan ta alt fra 10min til halvannen time. Jeg syns egentlig det er fint å vite at hun er helt trygg og fornøyd når hun sovner. Sitter med mobilen og surfer litt, så er egentlig ganske hyggelig:) Begynner leggingen ca halv7, så er jo en del kveld igjen med mannen etterpå. Vi legger ca annenhver kveld.Anonymous poster hash: a90ac...8e2
Gjest Olivia Benson Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Å ligge ved siden av å stryke og kose er ikke en metode jeg ville anbefalt. Vi begynte med det veldig tidlig fordi det var den enestem måten hun sovnet på og det har vært veldig vanskelig å avvenne. Å avvenne føler jeg vi har måttet gjort, for det er en veldig lite praktisk måte å legge barnet på. Ikke er det veldig koselig heller når det tar så lang tid. Da er det bare frustrerende.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Å ligge ved siden av å stryke og kose er ikke en metode jeg ville anbefalt. Vi begynte med det veldig tidlig fordi det var den enestem måten hun sovnet på og det har vært veldig vanskelig å avvenne. Å avvenne føler jeg vi har måttet gjort, for det er en veldig lite praktisk måte å legge barnet på. Ikke er det veldig koselig heller når det tar så lang tid. Da er det bare frustrerende. Beklager altså, men syntes altfor mange er opptatt av egentid og kjærestetid når man har fått barn. Hva trodde dere egentlig før dere fikk barn? At man kan stille inn barna til å passe inn i en planlagt hverdag? Nå skal barna tilpasses foreldrenes hverdag og det går liksom sport i vise at barn ikke påvirker ens hverdag. Hvis man ikke engang har tid til å ligge ved siden av sitt barn slik at det sovner trygt og godt, og mann i tillegg misliker de stundene så syns jeg man bør tenke på sine prioriteringer!!!Anonymous poster hash: 6b29d...5c0 3
Gjest Olivia Benson Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Beklager altså, men syntes altfor mange er opptatt av egentid og kjærestetid når man har fått barn. Hva trodde dere egentlig før dere fikk barn? At man kan stille inn barna til å passe inn i en planlagt hverdag? Nå skal barna tilpasses foreldrenes hverdag og det går liksom sport i vise at barn ikke påvirker ens hverdag. Hvis man ikke engang har tid til å ligge ved siden av sitt barn slik at det sovner trygt og godt, og mann i tillegg misliker de stundene så syns jeg man bør tenke på sine prioriteringer!!!Anonymous poster hash: 6b29d...5c0 Hvor har jeg snakket om egentid og kjærestetid?? Problemet er ikke at det tar lang tid for meg, men at det tar lang tid for henne. Målet er vel til syvende og sist at hun skal sove? Ikke at hun skal kose? Det kan vi da gjøre før hun legger seg. 2
Gjest Magdalene Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Ungene mine får så mye nærhet i hverdagen, at jeg ikke har lyst/behov til å begynne med den uvanen det blir, å ligge der til han sover.. Kjempekoselig; JA! Praktisk; nei! Etter barna har lagt seg, så koser jeg og mannen min oss med voksentid, som er verdifull for både oss, vårt forhold, og derfor kommer familien til gode Hva med å sette på en cd med musikk? Funker de gangene toåringen er veldig opp og ned av sengen her hvertfall. Endret 13. oktober 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Dersom barnet tolererer å sovne alene er det jo greit selvfølgelig. Men noen barn liker ikke å ligge slik alene, og ønsker en hånd. Anonymous poster hash: a90ac...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå