Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Er det noen av dere der ute som kan fortelle meg hvordan jeg lett kan se på Liten om hun har tatt Hyppere når hun kommer inn på kvelden? Hun er jo så god til å juge, men jeg lurer på - øyne som henger og en hvilepuls på 110, - kan det være tegn på dette? At øynene henger, vet jeg, men det gjør de når hun er sliten også - derfor lurer jeg litt på det med pulsen. Hun får økt puls når hun er stresset og når hun har gått opp bakken til huset vårt, men den går jo ganske fort ned igjen da... men når den er på 110 selv etter at hun har sovnet????
lena24 Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 kan du først fortelle meg hva hyppere er. rypnol eller noe det er ??
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Tror jeg har hatt hvilepuls langt over hundre etter store mengder hjemmebrent, men det er da ikke så sunt det heller.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Rohypnol vet jeg lite om, men jeg vet (av erfaring) at Ritalin eller amfetamin gir høy puls, også etter at man har sovnet. (selv om det tar sin tid.) Sånn var det i hvert fall for meg. Du kan søke på google. Kanskje det står noe der. Eller send inn et spørsmål til www.klara-klok.no og si du er bekymret, beskrive symptomer osv. Der får du svar innen en uke. Lykke til!
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 aha - amfetamin ja.... ikke umulig... Da er hun i allefall ikke sløv i øya.. Man blir gira av amf..
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 *Tina*, du vet litt om dette. Vil rohypnol øke pulsen hennes? Her for et par kvelder siden kom hun inn, litt nedoverdratt i øya, som jeg vet hun blir av hyppere, for det har jeg sett, men ikke verre enn at det kan passere for å være innmari trøtt også. Men hjertet hennes slo så jeg nesten kunne se det utenpå. Og hun sovnet, selv om hun bare hadde vært våken i elleve timer fra hun stod opp. Sov en time og var lys våken og lå og så på tv mesteparten av natten.... Jeg vet jo at hun har prøvd det flere ganger, og hun går til tisseprøver hver fjortende dag, men jeg vil gjerne vite om dette er inidaksjon sånn at jeg kan dra henne ned på tisseprøve dagen etter, eller om jeg er helt på jordet... Nå er det også sånn med denne ungen at hun har et hjerte som plutselig løper litt løpsk og slår litt uregelmessig......
~Viva~ Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Såvidt meg bekjent øker ikke pulsen ved vanlig dosering med rohypnol, det er jo en avslappende medisin, men disse pillene har jo også en såkalt paradoksaleffekt- dvs at om man tar over en viss mengde så blir effekten oppkvikkende istedenfor. Det er jo mulig at pulsen da vil øke. Men jeg vet ikke sikkert. Er det en spesiell grunn til at du mistenker akkurat hypperbruk?
~Viva~ Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Glem det, jeg så i siste innlegget ditt hvorfor du tenkte på rohypnol.
Orthia Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Jeg tør ikke svare på det med pulsen, men størrelse på pupillene kan gjerne gi en indikasjon på rusmisbruk. Opiater gir gjerne små pupiller, mens sentralstimulerende og hallusinogener gir utvidete pupiller.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 De gangene jeg har tatt hyppere har vært i forbindelse med amf eller cola, da har jeg blitt rolig og pulsen langsom.. Vet ikke om dette er normalt men det skjer i alle fall hos meg.. Det er jo beroligende tabletter, så jeg synes det høres rart ut at pulsen skal øke. Men om hun har tatt amf i tilegg, så vet jeg det kan ta tid før pulsen blir rolig. Jeg får også høy puls av å røyke hasj og da blir jeg jo sløva øya..
Sandra Skrevet 15. juli 2004 #13 Skrevet 15. juli 2004 Jeg trodde det var sånn at om man tok få tabletter (hyppere) blir man rolig, men om man tar flere blir man "hyper", og da kan vel sikkert pulsen øke også.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Jeg trodde det var sånn at om man tok få tabletter (hyppere) blir man rolig' date=' men om man tar flere blir man "hyper", og da kan vel sikkert pulsen øke også.[/quote'] Har ikke møtt noen som blir hyper av de.. Men man blir rusa. "godrusa", Avslappetsvimmel,varm og glad. Men noen kan sikkert reagere annerledes.. Jeg har ingen fasit og er ingen lege. Så jeg får bare prøve å tenke ut i fra egene erfaringer og de rundt meg..
Sandra Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 Ja, det kan jo hende det, har ikke tatt det selv så det vet jeg ikke, men vet iallfall at om man tar flere blir det annerledes enn om man bare tar en. Rohypnol er egentlig sovemiddel er det ikke?
~Viva~ Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Rohypnol er egentlig sovemiddel er det ikke? Jo men som jeg skrev i første innlegget mitt så har de en parasoksaleffekt som gjør at man blir hyper om man spiser mange. Så det stemmer det.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 Rohypnol er egentlig sovemiddel er det ikke? Det er innsovinstabletter... Mulig noen blir hypre av de, men det er nok ikke en vanlig virkning.. Men man blir rusa ja.. Jeg har i alle fall aldri møtt på noen som har blitt hypre av de og jeg har spist en del selv og mange rundt meg spiser de ofte..
waco Skrevet 15. juli 2004 #18 Skrevet 15. juli 2004 Tina, i 1997 var rohypnol fra roche norges mest solgte innsovningstablett. Iløpet av 5 år har media klart å gjøre et vanlig b-preperat til et dritstrengt A-preperat..... Waco Keiserens nye klær skinner jammen meg fint dere....
Gjest Eir Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Det er innsovinstabletter... Mulig noen blir hypre av de, men det er nok ikke en vanlig virkning.. Det kommer mest an på hva man tar det sammen med. Tar man flere sammen med amfetamin eller kaffe virker det oppkvikkende på de fleste.
Gjest Eir Skrevet 15. juli 2004 #20 Skrevet 15. juli 2004 Til hovedinnlegget: Alle rusmidler virker individuelt, så dersom det er en person man kjenner godt må man bare se om vedkommende er "annerledes" enn h*n pleier. Og prøve å trekke fra faktorer som trøtthet, sykdom, dagsform osv. Noen mennesker får store pupiller, noen får bare tregere pupiller, mens noen ikke påvirkes i det hele tatt. Men det med å bare sove en time, også sitte våken høres ut som amfetamin, evt at man har tatt en pille for å få sove, men våkner igjen når virkningen av den har blitt for svak til slå ut speeden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå