Gå til innhold

2 år, snart 3 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har plutselig begynt å protestere veldig på legging. Hun forsøker å drøye legging ved å ville spise mer kveldsmat, eller drikke, eller ordne ditt eller datt. Jeg forklarer henne hver kveld at det er natta etter det og det programmet (barnetv), at hun må spise ferdig kveldsmaten sin før det er ferdig (hun har en time på seg), for da er det tid for å gå på badet også er det legging.

I dag så spurte jeg henne om hun var mett, og hun svarte ja, og jeg vil ikke ha mer mat. Da barnetv var over så sa hun at hun var mer sulten. Jeg satt meg ned med henne og forklarte at siden hun tidligere hadde sagt nei til mer mat så ble det ikke mer nå. Og jeg minnet henne på at jeg hadde sagt i fra dette før barnetv. Hun ble illsint, men tuslet etter på badet, hylskrikende. På vei til badet så ville hun hoppe i sengen vår. Jeg fortalte henne at det kunne hun få gjøre etter vi hadde tatt kveldsstellet og etter tissing. Hun ble igjen illsint og satt på do å hylskrek. Jeg overså skrikingen. Sint skal hun få lov til å være så det går greit.

Er dette vanlig? Det har pågått i en ukes tid tenker jeg. På andre områder er det (normalt) ikke så mye og høylytte protester.

Anonymous poster hash: 89432...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig. Har hatt noen runder vi også. Blir bare enda bedre når de nærmer seg 4 og har et skikkelig ordforråd også. "Ååh, mamma! Nå er jeg lei av det tullet ditt assa!!" :P

Anonymous poster hash: 6e281...ce8
  • Liker 1
Skrevet

Det er kos når de får sin egen vilje :fnise:

Anonymous poster hash: db9eb...f10
Skrevet

Hehe velkommen til trassalderen. Vi har hatt det sånn ett år vi nå, før la han seg uten problemer...

Anonymous poster hash: 9c990...79e

Skrevet

Hun har plutselig begynt å protestere veldig på legging. Hun forsøker å drøye legging ved å ville spise mer kveldsmat, eller drikke, eller ordne ditt eller datt. Jeg forklarer henne hver kveld at det er natta etter det og det programmet (barnetv), at hun må spise ferdig kveldsmaten sin før det er ferdig (hun har en time på seg), for da er det tid for å gå på badet også er det legging.

I dag så spurte jeg henne om hun var mett, og hun svarte ja, og jeg vil ikke ha mer mat. Da barnetv var over så sa hun at hun var mer sulten. Jeg satt meg ned med henne og forklarte at siden hun tidligere hadde sagt nei til mer mat så ble det ikke mer nå. Og jeg minnet henne på at jeg hadde sagt i fra dette før barnetv. Hun ble illsint, men tuslet etter på badet, hylskrikende. På vei til badet så ville hun hoppe i sengen vår. Jeg fortalte henne at det kunne hun få gjøre etter vi hadde tatt kveldsstellet og etter tissing. Hun ble igjen illsint og satt på do å hylskrek. Jeg overså skrikingen. Sint skal hun få lov til å være så det går greit.

Er dette vanlig? Det har pågått i en ukes tid tenker jeg. På andre områder er det (normalt) ikke så mye og høylytte protester.

Velkommen til trassladeren! Trøst deg med at det går over!

Anonymous poster hash: 56ab5...d86

Gjest Kritisk
Skrevet

Du tuller nå? Si neg, har du ikke hørt om trassalder????

Skrevet

Helt normalt! Noen ganger ser de også ut til å protestere på ting av prinsipp, uten at det stikker så dypt.

Bare bra at de øver,seg,på.å.ikke finne seg i alt mulig. :)

Skrevet

Heeelt vanlig. Du takler det rett. Din lille tester grenser. Det er sundt. :)

Anonymous poster hash: fa7da...6a8

Skrevet

Men ikke la henne hoppe i sengen etter kveldsstell når du allerede har sagt at det er kveld og så sove. Da lar du henne strekke tiden, akkurat slik hun ønsket.

Anonymous poster hash: cb4f4...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...