AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har aldri vært spesielt plaget med uren hud. Fikk noen helt vanlige kviser i tenårene og har deretter en og annen "mens-kvise". Gjerne bare en stor og vond som har blitt borte etter noen dager. Huden min er normal/blandet. Litt fet i T-sonen og ellers helt normal. Jeg har aldri hatt behov for å bruke spesielle produkter og har stort sett bare vasket med egnet såpe eller bare vann. Bruker lite sminke også og sjelden foundation annet enn på vinteren, heller ikke hver dag. Men nå har jeg altså blitt voksen, litt over 40 faktisk, og plustelig i år har jeg begynt å få små (og litt større) kviser på helt nye steder i ansiktet. Før har det vært i T-sonen, nå er det på kinnene, nesten borte ved øret, mest litt under kinnbeinet. De er relativt små og det er ganske mange av dem. Ikke veldig synlige heller, men jeg ser dem godt når jeg akkurat har vasket ansiktet og i sterkt lys. Jeg spiser ikke spesielt usunt og har vel egentlig ikke endret kosthold i det siste heller. Ikke bruker jeg kremer annet enn når huden har blitt veldig tørr pga kulde eller sol. Jeg vasker ansiktet med en såpe for fet hud for tiden (etter at kvisene begynte å dukke opp) og bruker en peeling en gang eller to i uka (også den beregnet på fet hud). Er det andre som har opplevd dette? Noen gode råd eller tips for å få vekk disse plagsomme kvisene? Jeg trodde at huden stort sett ble tørrere med årene jeg, men slik er det altså ikke med meg. Anonymous poster hash: 1d4b2...69a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Har ikke noe råd til deg,men jeg har det på samme måte. Masse små( og noen store ) rundt kjevebenet og mange på haka. Har hatt det lenge nå,vet ikke hva jeg skal gjøre.. Er 29 så skulle tro man var ferdig med kviser nå.. Det kan jo hende du har blitt allergisk mot noe av hudproduktene eller sminken din. Prøv å bytt dem ut med produkter for sensitiv hud. Og ikke bruk samme concealer på kvisene som du bruker under øynene, det gjorde det bare enda verre for meg.. Lykke til=) Anonymous poster hash: 76c26...5c6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Tingen er at jeg ikke har brukt sminke på flere måneder nå. Det holder liksom med brunfargen for meg. Og ikke bruker jeg jo noen spesielle produkter heller. Stort sett går det i parfymefrie fuktighetskrever eller aloe vera og ingen av dem brukes regelmessig. Det er jo mulig at kroppen min forandrer seg mht hormoner, ettersom jeg er på vei til å forlate fruktbar alder (selv om jeg ikke har antydning til ting som tidlig overgangsalder eller noe). I første omgang får jeg bare prøve på å rense mer enn jeg pleier tror jeg, for jeg har ikke hatt noe stort behov for sånt tidligere. Bare vasket meg normalt og helst bare med vann/i dusjen og fjernet evt øyensminke. Men godt å høre at jeg ikke er alene Mine er nesten ikke kviser en gang, men røde prikker/nupper. TS Anonymous poster hash: 1d4b2...69a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har forresten tenkt på en ting... ettersom mine kviser er på siden av ansiktet. Kanskje det er hårolje eller spray eller til og med sjampo eller balsamen som er problemet? Det må sjekkes ut. TS Anonymous poster hash: 1d4b2...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå