Gå til innhold

Vikariatet går ut. Hva gjør jeg?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter studiene (mastergrad) gikk det nesten 1 år før jeg fikk jobb. Jeg bodde hos foreldrene mine, søkte på alt av relevante jobber, men fikk ikke jobb. Jobbet litt i en matbutikk når de trengte hjelp, men det ble ikke mange timene, så hadde ikke store inntekter akkurat.

Jeg fikk relevant jobb til slutt, og har jobbet der noen måneder nå. Det var et 6 måneders vikariat med mulighet forlengelse. Jeg måtte flytte til en annen by. Ved nyttår går vikariatet ut, og er ikke sikker på om jeg får fortsette. Dette fordi at hun som var i permisjon visstnok kommer tilbake. Jeg har begynt å søke på andre jobber, men det er jo ikke sikkert at jeg får jobb innen nyttår. Tok jo nesten et år å få første jobben :sukk:

Søren, hva gjør jeg nå? Skal ikke ta sorgene på forskudd, men må se realistisk på det. Hva i alle dager gjør man i en sånn situasjon? :sukk:

Anonymous poster hash: df637...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går til nærmeste leder NÅ og spør om du får videre

Anonymous poster hash: a1cf4...0d1
  • Liker 3
Skrevet

Ikke frekt ment, men hvorfor tok du en master som ikke ga gode muligheter for jobb?

Anonymous poster hash: d6144...d47
  • Liker 1
Skrevet

Ikke frekt ment, men hvorfor tok du en master som ikke ga gode muligheter for jobb?

Anonymous poster hash: d6144...d47

Jeg er ikke TS, men jeg har tatt en master hvor vi hele tiden får høre at det er lett å få jobb. Vel, det stemte visst ikke. Veldig vanlig å gå videre med ph.d, ikke så vanlig å få annen jobb gitt...

Anonymous poster hash: 75d08...17d

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge er det til vikariatet utløper?

Hva har du master i?

Kanskje jeg har noen tips om du svarer på dette:)

Anonymous poster hash: daca5...81a
Skrevet

Har du prøvd å søke da? Det blir som regel mye lettere når man har fått arbeidserfaring!

Anonymous poster hash: 8724f...fe7

Skrevet

Ikke noe annet å gjøre enn å begynne å søke jobbet sporenstreks og ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg ville ha søkt på stillinger og spørre om muligheter for forlengelse på nåværende arbeidsplass. Det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd :) Det kommer helt sikkert til å ordne seg med en jobb før vikariatet går ut, ofte er det mye enklere å få jobb når man har arbeidserfaring.

Skrevet

Ta kontakt med ALT som finnes av vikarbyrå og rekrutteringsbyrå.

Kutt alt av overflødige utgifter. Spar så mye du kan. Flytt til en billigere plass. Bit tenna sammen!

Anonymous poster hash: 75579...64b
Skrevet

Med såpass kort tid til vikariatet går ut, så må du søke på absolutt alt. Bedre med et vikariat i barnehage enn ikke å ha inntekt...

Anbefaler deg å ta kontakt (ring) alle bemanningsbyrå som opererer der du bor og avtal samtale med konsulent. Mange jobber går via bemanningsbyrå.

Anonymous poster hash: 7fbec...739

Skrevet

Er overrasket over at ingen har foreslått at du sykemelder deg før vikariatet går ut... For på den måten å få sykepenger (samme lønn) etter endt vikariat.. )Kanskje folk på kg har fått bedre moral?

Anonymous poster hash: 9edf6...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...