Gå til innhold

Ja, er det nå så mye billigere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører stadig folk sier de handler på den og den nettbutikken. Pga det er billigere.

Ja, er det slik? Tror nok de fleste opererer med priser vi er villige til å betale.

Jeg syns faktisk en del av de er ganske dyre også.

Tenker på de fleste slipper dyre butikklokale i et kjøpesenter, mindre ansatte osv. Har de lavere priser av den grunn?

Forrige uke så jeg på en kjole og en genser til en nettbutikk som er veldig populær. Reklame på face og div plasser. Gikk inn å så på nettsiden deres...ikke akkurat billig.

I dag har jeg vært i byen. Der har vi en motebutikk, utenom disse kjedene. Der henger samme kjolen, og den er mye billigere enn nettbutikken.

Det samme skjer med genseren.

Sånn kan jeg fortsette å ramse opp.

Så ser jeg inne på en nettbutikk som selger interiør, pyntesaker osv. Der er en vase som selges i en møbelbutikk her i byen. Fra samme produsent. Til langt billigere pris.

Jeg har sett på sko, støvletter hos en nettbutikk. De er slett ikke billige. Jeg får samme skoene i butikken til en billigere penge.

Er det vi som kunder som har for mye penger, at vi ikke bryr oss?

Er vi fortalt så ofte at det er billigere at vi ikke orker å se oss rundt?

I tilegg skal du betale frakt, kanskje returen igså om det ikke passer.

Jeg har handlet en del hobbyting på nett. Grunnen til det er at vi har ikke hobbybutikk her jeg bor.

Jeg syns de tok veldig stive priser for enkelte varer, men må man så må man.

Så begynte jeg å se meg omkring på nett. Da så jeg avansen de hadde på varene sine. Enkelte varer er produsert i Kina, og de får de via en forhandler kanskje.

Noen importerer direkte selv.

Noen kjappe søk på ebay, så ser jeg mange av varene. Akkurat samme vare. Jeg bestiller der, får de gratis sendt fra Kina.

Noe bestiller jeg fra usa. Selv med frakt så blir det billigere for meg enn å handle til en norsk nettbutkk.

Nå skal grensen økes (kansje) for å handle momsfritt fra andre land.

Hurra sier jeg.

Anonymous poster hash: 1c654...f00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg skulle kjøpe meg TV i februar kostet den 16.000 kr i butikk hos Expert. I nettbutikken til Elkjøp kostet den 10.000 (fast pris, ikke kampanje). Hos Expert var den ikke engang på lager, men hos Elkjøp kunne jeg "collect at store" neste dag.

Anonymous poster hash: 83648...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...