Sjossa Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Hvor sent på kvelden kan man ha en vigsel i kirken? Drømmer om en kvelds vigsel som slutter med et cocktail party. Kom gjerne med tips og erfaringer dere har vært med om
ekkoet Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tror en av tingene du må ha med for dette er en prest og en kirke som er villig til å holde seremonien. Da vi giftet oss ønsket vi en spesiell kirke. Denne kirkens prest hadde dessverre ikke anledning på vår ønskede dag. Løsningen ble at vi fikk en prest fra en annen kirke som gjorde jobben (det var kirken selv som satt opp kontakten). Vi fikk vite at det kostet ekstra (siden presten måtte "leies" inn), men denne regningen så vi aldri noe til. Om det lar seg gjøre: Skal du hoppe over en evt middag da? Blir ikke folk sultne? Hvordan skal dere få tid til alt?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Alt går. Har vært med på kirkelig utendørs bryllup under midnattssol. Men man må ha dialog med lokale kirkekontoret sitt og avtale der. Og være forberedt på å betale evt ekstra for ulempelig arbeidstid og evt ekstra kjørevei osv... Anonymous poster hash: 2a522...72f
Sjossa Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tenkte rundt 18-19 tiden. Er 15.00 det seneste bryllupet som er vanligst? Så på cocktail partyet tenkte jeg noe fingermat eller noe, vi vill ikke ha et tradisjonelt bryllup så prøver å komme på noe som er litt annerledes. Vi ønsker ikke masse taler, lang "klein" middag, osv. Mannen min ønsker vigsel i kirken å dra rett til Gardermoen etter det, men jeg vill ha en form for feiring men er så usikker på åssen vi skal gjøre det. Forslag?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg giftet meg i en kirke 25 min kjøring fra Gardermoen, klokken 16.00. Det var en standardtid vi fikk oppgitt og velge mellom. Denne kirken hadde 3-4 vielser per lørdag i sommersesongen, og det var to timer mellom hver. Vi var ute i god tid, og fikk velge om vi ville ha vielsen kl 12, 14 eller 16. Ved behov så vet jeg at de har dyttet inn vielser klokken 18.00 i samme kirke. 18/19 høres ikke uoverkommelig ut. Snakk med kirkekontoret ditt. Anonymous poster hash: 2a522...72f
Kvist Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes sen vigsel og cocktailparty høres fantastisk ut! Bare skriv tydelig i invitasjoner så folk vet at de ikke får treretters Dere kan jo dra rett på reise etter festen, evt med en natt på hotell i mellom? Det finnes gode muligheter for å legge opp vielsen slik man ønsker helt selv (både tid, sted og innhold) med vigsler fra humanetisk forbund i hvertfall, men hvordan kirken gjør det aner jeg ikke.
Rosa Sitron Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Vi har 1700 som siste ordinære vielse i min kirke. Sikker mulig å utsette en time =)
Sjossa Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2014 Syns dere vi skal ha seremonien på et hotell eller leie lokal?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Syns dere vi skal ha seremonien på et hotell eller leie lokal? Er blitt mye vanskeligere å ha kirkelig vielse utenfor vigslet grunn.Det gjøres ikke lenger i prostiet jeg hører under. Så kirken er det beste for seremonien. Festen kan dere ha der dere føler for Anonymous poster hash: 0d74c...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå