Hontas Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Det er mye bra med aa bo i utlandet, men jeg savner ofte norsk mat som det er vanskelig/umulig aa faa tak i her i Wales; f.eks: * Freia firkloever og melkesjokolade.... * fiskeboller (tror man kan faa dem paa IKEA, men bor desverre langt unna IKEA...sukk!) * Mills kaviarmix * Norvegia (man kan faa tak i Jarlsberg, men det blir ikke helt det samme) Hva slags mat fra Norge savner du naar du er i utlandet?
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Nå er ikke jeg mye i utlandet, men jeg ville nok savnet Freia melkesjokolade. har aldri funnet en ren sjokolade i utlandet som er så god som den Brunost på varmt, hjemmelaget brød ville jeg nok også savnet.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Jeg savnet ikke så veldig mye norsk mat da jeg bodde i England, de solgte f.eks. Jarlsberg på butikken. Norsk sjokolade savnet jeg litt, for engelsk sjokolade er grusomt (men jeg kjøpte bare andre typer sjokolade da). Nå når jeg er tilbake i Norge, er det derimot mye mat jeg savner fra England.
Elze Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Pinnekjøtt, raspeballer, rømmegrøt. Slike urnorske ting. Og snus :oops: Kan egentlig ikke huske at jeg savnet norsk mat noe særlig da jeg bodde i utlandet. Men jeg savner masse utenlandsk mat her i Norge!
Gjest Dodgy Lady Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Var i utlandet i noen måneder nå nettopp. Stort sett savna jeg ikke norsk mat noe særlig, siden der er så utrolig mye god mat i Asia. Men når hjemlengselen kom snikende, så savna vi også norsk mat. Da var det stort sett mamma`s hjemmelagede kjøttkaker og klubb som var øverst på ønskelista. Og grovbrød med norsk pålegg, som Norvegia, Trønderfår, leverpostei++
Malou Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Sjokolade går vel kanskje ikke under kategorien mat, men jeg savner både Freia melkesjokolade og firkløver jeg også. Også bamsemus, Troika og Topris og.. og.. :oops: Men melkesjokoladen kommer nok øverst på lista. Hva pleier jeg eller å kjøpe med fra Norge? Lomper, prim, Idun ketchup.. Kommer ikke på mer akkurat nå.. Jennifer
minniepus Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Brød. Siden de utlandene jeg vanker i har såkalt "luftbrød". Ikke at jeg spiser så mye brød, men av og til hadde det vært greit å kunne ta seg en skive med noe godt pålegg, i stedet for å lage en sandwich med masse dill mellom to skiver luftbrød.
Hontas Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2004 Jeg savnet ikke så veldig mye norsk mat da jeg bodde i England' date= de solgte f.eks. Jarlsberg på butikken. Norsk sjokolade savnet jeg litt, for engelsk sjokolade er grusomt (men jeg kjøpte bare andre typer sjokolade da). Nå når jeg er tilbake i Norge, er det derimot mye mat jeg savner fra England. Hva slags mat er det du savner fra England? Kanskje jeg burde hamstre litt foer jeg flytter tilbake til Norge?
Gjest Emera Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Godt brød og brunost savner jeg når jeg er utenlands.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Potetgull, engelske pølser, curly fries, belgisk konfekt (altfor dyrt i Norge) for å nevne noe.
Elze Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Brød. Siden de utlandene jeg vanker i har såkalt "luftbrød". Ikke at jeg spiser så mye brød, men av og til hadde det vært greit å kunne ta seg en skive med noe godt pålegg, i stedet for å lage en sandwich med masse dill mellom to skiver luftbrød. Kan vel bare skrive under på dette.
Tilde Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Da venninna mi bodde i Australia var det beste hun kunne få pakker hjemmefra med diverse toropakker og sjokolade..
Kelsey Skrevet 15. juli 2004 #13 Skrevet 15. juli 2004 Jeg savner smågodt, og annet godteri som Haribo og melkesjokolade. Dessuten savner jeg godt brød. Her i USA er det vanlige kjøpebrødet et deigete brød som aldri blir hverken tørt eller muggent. Kan jo bake, men det er jeg nok for lat til. Er så heldig at jeg har norske butikker 30min unna, så er det noe jeg får lyst på så kan jeg bare dra ned dit (selvfølgelig er det blodpriser, men det må man vel regne med)
Tusseline Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Da jeg bodde i Canada, var de fleste typiske norske varer å finne i spesielt utvalgte butikker (deriblant brunost), men jeg savnet fælt Freia sjokoladene og bamsemums.
veslepus Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 Jeg vet ikke helt - men jeg skal bo i Paris et halvt år nå. Ser liksom ikke for meg at jeg kommer til å savne noe på matfronten der nede. Kanskje brunost?
Gjest rabrabara-ikke logga Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Oi, det er masse! Pølse med brød salami Norvegia M Wasa husmann Farris m lime Mills majones Yoghurten og rømmen og andre meieri produkter Godt grovbrød kaviar eggedosis brunost, av og til laktoseredusert melk marinert flintsteik og masse mer som jeg ikke kommer på i farta
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 De gangene jeg har vært i utlandet har jeg savnet: - norsk melkesjokolade (den spanske smaker ingenting) - fiskeboller - kokte poteter til middag - norsk cola! Clea
Gjest lille eva Skrevet 16. juli 2004 #18 Skrevet 16. juli 2004 Jeg bodde et år i england, og det jeg savnet mest var ordentlig grovbrød... Ellers begynte jeg av en eller annen grunn å savne tomatsuppe med makaroni... har aldri vært noe spesielt glad i det, men da savnet jeg det veldig..kjøpte en heinz tomatsuppe for å prøve, men den smakte rett og slett varm ketchup!!Toro er best...
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2004 #19 Skrevet 16. juli 2004 eggedosis Det kan man jo lage selv, da... Selv savner jeg alltid (ikke når jeg er på ferie da, men når jeg har vært lenge borte) nøkkelost og godt brød.
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #20 Skrevet 16. juli 2004 Veldig lite norsk mat jeg savner, faktisk. Og definitivt ikke plastikkosten vi har her. Fikk hollandsk ost av ei på jobben i dag, og det smakte vidunderlig! Skikkelig cheddar er også nam... Bortsett fra brunosten, den savner jeg nok litt. Ellers? Tja... Ikke så forferdelig mye, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå