AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Mener å huske at jeg leste ett eller annet sted at man kunne hive oppi noen "tabletter" med oppvaskmaskinmiddel i doen? Og at den da blir skinnende ren? Vi har veldig mye kalk i vannet her, og doen blir ikke ren uansett hvilke spesialmiddel jeg bruker. Jeg har prøvd alle Mr. Muscle/Mr. Muscleaktige produkter, og uansett hva reklamen lover er doen fremdeles like ille. Klorin hjelper endel, men jeg må hive oppi ganske store mengder for at det skal virke. Og det må stå leeeeeenge. Lukten er fryktelig. Noen som kjenner til trikset med oppvaskmaskinmiddel? Anonymous poster hash: 37f97...5e8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Mener å huske at jeg leste ett eller annet sted at man kunne hive oppi noen "tabletter" med oppvaskmaskinmiddel i doen? Og at den da blir skinnende ren? Vi har veldig mye kalk i vannet her, og doen blir ikke ren uansett hvilke spesialmiddel jeg bruker. Jeg har prøvd alle Mr. Muscle/Mr. Muscleaktige produkter, og uansett hva reklamen lover er doen fremdeles like ille. Klorin hjelper endel, men jeg må hive oppi ganske store mengder for at det skal virke. Og det må stå leeeeeenge. Lukten er fryktelig. Noen som kjenner til trikset med oppvaskmaskinmiddel? Anonymous poster hash: 37f97...5e8 Det har jeg aldri hørt om, men det skal jeg prøve! Anonymous poster hash: c565e...847
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Jif skurekrem og dobørsten burde funke. Anonymous poster hash: 95b96...905
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Jif skurekrem og dobørsten burde funke. Anonymous poster hash: 95b96...905 Funker ikke :-( Det har fungert på doer jeg har hatt før ("vanlige" doer), men ikke her vi bor nå med ekstremt hardt vann (kalk) ts Anonymous poster hash: 2a315...ebb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Funker ikke :-( Det har fungert på doer jeg har hatt før ("vanlige" doer), men ikke her vi bor nå med ekstremt hardt vann (kalk) ts Anonymous poster hash: 2a315...ebb Det er vel egentlig nesten bare salt som tar kalk. Hva med å helle en god slump oppi før du drar på jobb om morgenen og vasker når du kommer hjem igjen?Anonymous poster hash: c565e...847
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Det er vel egentlig nesten bare salt som tar kalk. Hva med å helle en god slump oppi før du drar på jobb om morgenen og vasker når du kommer hjem igjen?Anonymous poster hash: c565e...847 Salt? Wow, det har jeg ikke tenkt på! Skal prøves. Anonymous poster hash: 2a315...ebb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Salt? Wow, det har jeg ikke tenkt på! Skal prøves. Anonymous poster hash: 2a315...ebb Store mengder salt i doen gjør at doen går tett. Og er heller ikke bra for rørene. Hvor ofte vasker du doen når den blir så skitten? Kan det være du har rustvann?Anonymous poster hash: 40168...8dd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Store mengder salt i doen gjør at doen går tett.Anonymous poster hash: 40168...8dd Store mengder dritt gjør også det... - Hvis det er kalk du har så tar du det med en syre, salt angriper ikke kalk. Eddik, sitronsyre, coca cola... Anonymous poster hash: 8606e...87c 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Store mengder salt i doen gjør at doen går tett. Og er heller ikke bra for rørene. Hvor ofte vasker du doen når den blir så skitten? Kan det være du har rustvann?Anonymous poster hash: 40168...8dd Jeg har prøvd å vaske doen mange, mange, mange ganger. Den var ille allerede når vi flyttet inn (vi leier). Og det er ikke rustvann. Men veldig mye kalk. Og vanlige rengjøringsmidler fjerner ikke dette belegget. Anonymous poster hash: 2a315...ebb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Som en skrev her, du må bruke syre. Basiske vaskemidler hjelper ikke på kalk. D kan bruke eddik, cola, zalo Anonymous poster hash: 044a8...a64
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Som en skrev her, du må bruke syre. Basiske vaskemidler hjelper ikke på kalk. Du kan bruke eddik, cola, zalo Anonymous poster hash: 044a8...a64 ...blodet til en alien. Anonymous poster hash: 2fbd4...a90 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg prøvde det tipset på en helt grå og mørk do, vannet er sinnsykt hardt her jeg bor også. Det fungerte ikke med tablettene over natten, bare litt.. Til slutt gikk det en faen i meg og jeg hev oppi 3-4 tabletter før jeg dro på en ukes ferie. Når jeg kom tilbake hadde toalettet lysnet minst 70-80%, men det tok tydeligvis sin tid! Resten tok jeg med klorin, da var det ikke så ille lenger, nå må jeg vaske doen godt hver dag, men billig pris for en hvit dass Anonymous poster hash: 252a7...219 2
Tøytigern Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Tablettene vil tære på emaljen og det vil funke mot sin hensikt over tid.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Tablettene vil tære på emaljen og det vil funke mot sin hensikt over tid. Ingen problem med emaljen hos meg, enda de lå nedi der 7-8 dager, og det er nå flere år siden. Anonymous poster hash: 252a7...219
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Det eneste som har fungert for meg er å ta sånn konsentrert eddik, tror den heter eddikesens 35%. Heller en slant i skåle og lar det virke en stund. Blir skinnende rent og hvitt etterpå, fungerer faktisk sjokkerende bra. Jeg forsøkte det i et desperat forsøk på å rengjøre doen, hadde prøvd lag fra cola til oppvasktabletter uten at noe funket. Anonymous poster hash: d155e...9a9
Tøytigern Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 Ingen problem med emaljen hos meg, enda de lå nedi der 7-8 dager, og det er nå flere år siden. Anonymous poster hash: 252a7...219 Ah, ok. Jeg så for meg at de ville tære på porselenet, på samme måten som de etterhvert sliter på asjetter og annet man vasker opp. Så om man gjentar dette hver gang man vasker, så jeg for meg at man ødelgger mer enn man ordner opp. Når tablettene spiser på overflaten blir det enklere for kalk å sette seg der, etterpå også. Med mindre man selvsagt går over med glansemiddelet for oppvaskmaskinen... Så jeg så ikke for meg at det med de tablettene er noe løsning. Uansett benytter man seg jo av spesial-salt i oppvaskmaskiner for å jobbe mot kalkavleiringer, så jeg ser ikke helt verdien av å slippe slike tabletter nedi skålen og la dem løse seg opp.. Moderne maskiner sier fra med små lysdioder, når det mangler salt og glansemiddel. Med mindre man benytter 3 i 1- tabletter, såklart... Jeg ville heller gått for midler som er beregnet på å løse opp kalk. Da må man gå for midler med syre. Noen smører hele innsiden av toalettskålen med sitronsaft og lar det virke før de tar på oppvaskhandsker og går over med stålull. Men man kan selvsagt ikke være hardhendt med stålullen, så man skraper i emaljen. Man kan ikke krølle den sammen, men benytte den så stålullfibrene ligger trådrett mens man vasker. Når den ikke skummer mer, må man bytte den, eller ta på såpe. Eddik er også en løsning jeg ser for meg vil funke.
summerrain Skrevet 14. oktober 2014 #17 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg vasket en umulig do med å hive oppi oppvaskmaskinrens nå bruker jeg tabelettene som vedlikehold, de var ikke sterke nok til å ta det når det var verst. Men jeg hiver oppi en bøtte med lunket vann, så blander jeg pulveret med litt lunken vann og kastet det i doen, lot det stå en-to timer og så gikk det kjempelett av med en oppvaskkost! Prøv!!! Det er helt fantastisk!!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #18 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg vasket en umulig do med å hive oppi oppvaskmaskinrens nå bruker jeg tabelettene som vedlikehold, de var ikke sterke nok til å ta det når det var verst. Men jeg hiver oppi en bøtte med lunket vann, så blander jeg pulveret med litt lunken vann og kastet det i doen, lot det stå en-to timer og så gikk det kjempelett av med en oppvaskkost! Prøv!!! Det er helt fantastisk!! Eddikesens fungerer enda bedre enn dette (som ikke fungerte i det hele tatt på min do).Anonymous poster hash: d155e...9a9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #19 Skrevet 14. oktober 2014 Er vel bare å prøve en sånn vasketabelett? Ellers så skal cola være bra, har ikke prøvd. Anonymous poster hash: 77a47...201
Sugerøret Skrevet 14. oktober 2014 #20 Skrevet 14. oktober 2014 Doven cola.Tøm doen for vann,legg bomull rundt området som skal rengjøres.Dynk det i Cola.La stå over natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå