shaky Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Hei, jobber som vikar i en barnehage de dagene jeg ikke har forelesninger. Kommunen vår har lønningsdag den 12., og jeg har ikke fått pengene på konto, selv om de egentlig burde ha vært der på fredag når lønningsdag havner på en søndag. Har sendt melding til arbeidsgiver, men ingen svar. Har spurt andre som jobber i kommunen, og de har fått lønn. Dette har skjedd én gang før, og da hadde arbeidsgiver glemt å levere timelisten min før fristen, så jeg måtte vente en hel mnd før jeg fikk lønna utbetalt. Jeg mistenker at det samme har skjedd nå, altså at listen min ikke er levert. Jeg skal levere timeliste til arbeidsgiver, hun skal levere videre til lønningskontoret. Har jeg egentlig noen rettigheter når dette skjer? Altså, har jeg krav på at lønnen skal bli utbetalt, eller må jeg bare finne meg i at den blir en hel mnd forsinket? Sinnsykt irriterende, har ingen andre inntekter.
ekkoet Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 finnes det en "lønningsperson" eller kontor du kunne ringt og snakket med? Da kan du kanskje få et mer konkret svar og om du er heldig en fremskyndet utbetaling. Det blir vanskelig å gjette utfra å spekulere i hva en arbeidsgiver kanskje ikke har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå