Haru Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Dette er et spørsmål som har blitt ganske spennende i det siste. Jeg vet ikke hvor mange kvinner som liker å diskutere slikt men jeg får bare prøve. Mange mener det er *indie-sonen man finner originale handlinger og gameplay-design, mens AAA-Industrien har en tendens til å ha uoriginale spill, slik som Call of Duty og Assassins Creed til slutt har blitt. Det er også mange AAA-personer som har rett og slett forlatt selskapet sitt og gått indie. Jeg tror den mest kjente og kontroversielle skuffelsen nylig var Destiny av Bungie som nettopp kom ut i år. Jeg har ikke spilt det, men forventningene matchet ikke akkurat de middelmådige anmeldelsene det fikk. AAA-industrien har som regel flere begrensninger når det kommer til kreativitet. Dette er fordi utviklerne vet hva som selger, og derfor tør de ikke prøve nye ideer fordi de vet ikke om det vil selge. Det er selvsagt andre grunner også, og ikke alle store selskap er like kjipe. På den andre siden, så er det i AAA-sonen man finner teknologisk utvikling. Spillkonsoller osv. Hva mener dere? Hvor går du når du vil ha noe nytt? Indie eller AAA? Her snakker jeg om story og design, ikke teknologi og elektronikk. Jeg holder nå på med mitt debutspill som snart skal få en demo klar. Om demoen blir tatt gått imot skal det vurderes finansiell støtte for produksjonen. Dette spillprosjektet er hobbybasis og eies ikke av andre en meg selv. Du kan følge utviklingen her: Forbidden Gameplay 2D Og jeg kan si at jeg personlig som utvikler kommer ALDRI til å selge mine IPer og heller ikke skaffe en publiserer. Ikke når jeg kan gjøre det selv, noe som jeg kan. Jeg skal faen meg ta full fordel av å være indie! *indie = står for Indipendent. Små selskaper eller enkeltpersoner, vanligvis med lite budsjett) Endret 13. oktober 2014 av Haru
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå