AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Når jeg søker på nettet så står det 34 karbs pr 100 gram bakepukver, men når jeg scannet strekkoden og skulle plotte det inn på lifesum, ble det 6 karboydrater for 1 tskje! Har coop sitt bakepulver mye mer karbohydrater enn andre. Bel plutselig 12 karbs på bare to t skjeer i en deig :O Er det feil på scanningen? Må være nøye siden jeg går på ketolysekuren Vurderer å kjøpe et annet merke! Anonymous poster hash: 66ff2...1f6
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Hvis det er viktig for deg å være nøyaktig så er det bedre å bruke mer nøyaktig målenhet. Teskje er et uspesifikt volum-mål. Mengden vil derfor variere med hvor mye fuktighet som er i bakepulveret. Det er langt bedre å bruke vekt. Om du ikke ha en nøyaktig vekt så selges det over en lav sko i de fleste kjøkkenbutikker. Stivelsen i bakepulver pleier å være der for å holde det tørt. Om du vil unngå den finnes det oppskrifter på eget bakepulver uten denne. Et eksempel står i wiki-artikkelen: http://no.wikipedia.org/wiki/Bakepulver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå