Gå til innhold

Kaffe!

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Drikker du kaffe?

Hvilken type, og hvor ofte? :laugh:

Selv drikker jeg lett 8 kopper kaffe hvis jeg er på jobb, helst svart men liker alle typer :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker kaffe stort sett hver dag. Svart kaffe av typen Evergood på jobb, og det som er å lage i Dolce Gusto-maskinen hjemme bortsett fra espresso :)

Skrevet

Traktekaffe, to kopper hver morgen. Eventuelt kjøpekaffe, da er det gjerne mokka når jeg virkelig skal unne meg noe luksus. :fnise:

Ellers drikker jeg kaffen som er på jobb, det blir ofte Americano.

Skrevet

Drikker mye kaffe. Traktekaffe. Hjemme blir det gjerne bare to kopper men på jobb drikker jeg for mye.

Skrevet (endret)

Litt av hvert. Nespresso med sjokoladesmak, ellers traktekaffe eller pulverkaffe (alle tilsatt skummet melk) eller ute hvor det går i White Mocca eller Mocca. ^^,

Maks 4 kopper om dagen. :3

Endret av Peanut
Skrevet

Drikker masse kaffe, sikkert 5 kopper i løpet av en dag. Elsker å lade opp til trening med en kaffe litt før også :)

Skrevet (endret)

Hjemme drikker jeg pulverkaffe, Smart 365, svart, og sikkert altfor mye!

Borte er jeg veldig glad i kaffen til Wayne, og Kaffebrenneriets; her tar jeg gjerne litt melk i.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Hender jeg drikker traktet kaffe på jobb, men den er ikke noe god. Så det er utelukkende for koffeinets del.

Hjemme drikker jeg kaffe laget med Aeropress 15g kaffe, 250g vann. Akkurat nå abonnerer jeg på Tim Wendelboe sin kaffe. Da kommer 250gram bønner første torsdag i måneden.

Ca 1 kopp per dag. Sjeldent mer.

• Liker 1
Skrevet

Drikker kaffe hver dag. Stort sett traktekaffe av typen Ali. Hvis jeg virkelig skal unne meg noe godt, kjøper jeg hele bønner på Kaffebrenneriet som jeg kvernet selv og lager traktekaffe av. :)

Anonymous poster hash: 26621...225

Skrevet

Hjemme drikker jeg kaffe laget med Aeropress 15g kaffe, 250g vann.

Blir ikke det noe svakt?

• Liker 1
Skrevet

På hytta er det pulverkaffe og hjemme er det Tassimo kaffe (Evergood eller Gevalia, spørs hvem butikk jeg har handlet på :P ) pulverkaffe hvis vi er tomme for kaffeputer. Har vi besøk ober 2 stk så trakter vi, helst Ali eller Evergood :)

Skrevet

På hytta er det pulverkaffe og hjemme er det Tassimo kaffe (Evergood eller Gevalia, spørs hvilken butikk jeg har handlet på :P ) pulverkaffe hvis vi er tomme for kaffeputer. Har vi besøk ober 2 stk så trakter vi, helst Ali eller Evergood :)

Jeg rettet det for deg. :)

Hvilken/hvilke - Brukes når man lurer på noe om en "ting" som ikke er en person.

http://norr.ismennt.is/NORSK_AL/GYM-SALEN/GRAMMATIKK/sporreord/forside.html

Anonymous poster hash: 435ca...6bb

• Liker 7
Skrevet

3-10 (stort sett små) kopper om dagen. Utelukkende espressobasert (espresso/lungo/americano), svart og uten sukker.

Anonymous poster hash: 5eb2c...b72
Skrevet

Kaffe er eneste grunnen til å stå opp om morgenen, så jeg drikker 5-10 kopper til dagen.
Jeg drikker hva som helst, bare ikke Coop og annet sånn billig skvip.

• Liker 2
Skrevet

Blir ikke det noe svakt?

60g/L er jo ganske standard mengde da. Så nei. Den blir ikke svak. Vil man ha den mer ekstrahert kan man male den finere. Jeg maler den til litt finere enn filtermalt.

Skrevet

Jeg bruker 15 gram kaffe på 200 gram vann, nærmest espressomalt.

Skrevet

<Apropos kaffe.>

Jeg vurderer å kjøpe kaffe på Espresso House, men der er de ikke ferdigmalt.... Kan man male bønnene selv i blender/stavmikser etc? Eller kan de kanskje gjøre dette for meg i cafeen?

</Apropos kaffe.>

Skrevet

Dagens sorte fra Kaffebrenneriet er min absolutte favoritt. Ellers går det 2-3 espressoer fra Nespresso om morgenen, et par beger sort Friele på jobb, nespresso espresso før trening/etter middag. Er jeg på kafé med venninner går det kanskje i en cappucino, men blir alltid skuffet...dog; Stockfleth's sin moccha latte er en gave på kalde dager!

Skrevet

<Apropos kaffe.>

Jeg vurderer å kjøpe kaffe på Espresso House, men der er de ikke ferdigmalt.... Kan man male bønnene selv i blender/stavmikser etc? Eller kan de kanskje gjøre dette for meg i cafeen?

</Apropos kaffe.>

NEI! Med store bokstaver. Kaffe bør kvernes og ikke kuttes. Altså skvises i stykker til riktig grovhet. På engelsk kaller de det "burr grinder".

Du får en veldig god kvern for en rimelig penge: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffetilbehor/WSCG2/wilfa-svart-kaffekvern-wscg-2

Mulig du får den samme kvernen billigere et annet sted altså. Jeg bare fant den linken først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...