Gå til innhold

Hvorfor er barnesko like dyre som voksensko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er jo mindre! Det er mindre masse! De sliter ikke like mye på skoene! Hvorfor er de da like dyre som voksensko, fordi de KAN ta seg så godt betalt for skoene? Fortell meg!

Jeg bruker 300kr på mine sko og 900kr på poden sine sko..???

Anonymous poster hash: 3cef0...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har med å gjøre at de er vanskeligere å lage enn voksensko.

Anonymous poster hash: cfecf...127

Skrevet

Jobben er jo den samme selv om materialforbruket er litt mindre. Men det er markedet som bestemmer vet du. Så lenge folk fortsetter å betale og ikke protesterer så.....

Anonymous poster hash: 66c87...66a

• Liker 1
Skrevet

Små sko er dyrere fordi det er mer pirk å lage. Men 900?, du har jo ikke valgt de billigste variantene.

Anonymous poster hash: 76790...63f
  • Liker 2
Skrevet

Fordi prisen ligger ikke i materialkostnader, men i arbeidspenger for dem som lager skoa. Der er like mange sømmer, såler som skal støpes osv.

Å sy en liten søm på en barnesko går ikke så mye mindre tid med på enn å sy den litt større sømmen på dine store sko. Avskriving av maskiner og leie av lonaler, frakt og alle andre kostnader blir omtrent det samme om det er noen små søte eller store pailabber av noen sko.

Det er heller ikke så store prisforskjellen på en jakke i stor og liten når det er snakk omsamme materialer.

Anonymous poster hash: 83ca4...df8

Skrevet

Fodi vi er dumme nok til å kjøpe det uansett hva det koster.

Ta barneskoene i dag kontra de vi hadde da jeg var liten, ca 30 år siden.

Har så mange av oss problem med beina i dag fordi skoene var for dårlige?

Neh...Verden vil bedras.

Anonymous poster hash: 36eed...826
  • Liker 2
Skrevet

Javel, om dere sier det så. Men det er sannelig flere sømmer på en voksensko enn en barnesko!

Skrevet

Jeg tittet på noen Ecco sko for jenta vår her om dagen, de kostet vel 599kr. Sist jeg tittet på lignende sko til meg selv i fra Ecco kostet disse minst det dobbelte.

Skrevet

Jeg tittet på noen Ecco sko for jenta vår her om dagen, de kostet vel 599kr. Sist jeg tittet på lignende sko til meg selv i fra Ecco kostet disse minst det dobbelte.

Jeg har sett eccosko til den prisen, jeg. Til voksne, ja.

Skrevet

Material- og produksjonskostnadene har ingenting å si. Det er markedsføringen og produktplassering av produktet, samt markedets respons på prissettingen som avgjør utsalgsprisen.

Småbarnsforeldre er villige til å betale mye (for hvem vil vel risikere at poden får problemer med beina, bare for å spare noen hundrelapper,?), og prisen settes deretter.

Anonymous poster hash: a491c...241
Skrevet

tror det har å gjøre med at de tjener fett med penger på de...

Skrevet

Material- og produksjonskostnadene har ingenting å si. Det er markedsføringen og produktplassering av produktet, samt markedets respons på prissettingen som avgjør utsalgsprisen. Småbarnsforeldre er villige til å betale mye (for hvem vil vel risikere at poden får problemer med beina, bare for å spare noen hundrelapper,?), og prisen settes deretter. Anonymous poster hash: a491c...241

Ja, kundene styrer vel markedet. Noen kjøper jo klær/sko bare fordi det er dyrt også, jo dyrere jo bedre liksom.

For min del hadde det vært kjekt med pris rundt 200-400kr og god kvalitet. Fant noen høstsko til den prisen, i god kvalitet, men vintersko er vel desto viktigere at er "ordentlig" og som du sier, for noen hundrelapper er det lett å gå for det dyreste valget

Skrevet

tror det har å gjøre med at de tjener fett med penger på de...

Ja. Koster sikkert 100kr å produsere dem. Maks! Så selger de skoene for 250kr til butikken, som selger dem til 750kr.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Koster sikkert 100kr å produsere dem. Maks! Så selger de skoene for 250kr til butikken, som selger dem til 750kr.

ja også kan du kun bruke de 1 år for unger vokser jo utav de på så kort tid.. lukrativ business

Skrevet

ja også kan du kun bruke de 1 år for unger vokser jo utav de på så kort tid.. lukrativ business

Jepp. Min bruker bare et par mnd på hver sko, liten tass som vokser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...