skruf Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har endel senvakter i løpet av turnusen min, og ergo får jeg ikke spist middag.. så, jeg er helt totalt fantasiløs når det kommer til hva jeg kan ha med i matpakka. Brødskiver og knekkebrød er jeg ikke så glad i, dessuten blir det mye knekkebrød i løpet av en dag siden jeg spiser knekkebrød til frokost og lunsj før jeg drar på jobb. Til nå har det gått i kald omelett med skinke og litt grønnsaker i, så det begynner å bli litt kjedelig. Har mulighet til å sette matboksen i kjøleskap på jobb, så den holder seg kjølig. (kantina er dessverre stengt når jeg har matpause på vakta)
PaperFlower Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 ... Hva med en slags salat? Putt oppi alt du liker, og voila? Eller (innbakt?) pizza, eller noen wraps? Vårruller? Kommer selvsagt ann på om du liker slike middags-aktige måltider kalde, da. 2
skruf Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2014 Wraps kunne vært en god ide Kanskje laget det med speltlomper.. Glemte å skrive at magen min er ikke superglad i hvetemel, og jeg tåler heller ikke laktose (men finnes mye bra som er laktosefritt). Ang salat; blir ikke den veldig slapp og bløt hvis den ligger i flere timer i ei mateske? Pasta i salat utegår pga jeg blir så dundrende oppblåst i magen av det (og det er så ubehagelig på jobb).
Gjest Riviera Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Lurer på det samme ... Sashimi (kjøp salmalaks, skjær i biter) med mango- og avokadosalat og klassisk tilbehør er enkelt og godt. Og tapas - wraps/kyllingklubber/kjøtt/dipper osv. Salater med mye fettkilder for å bli mett. Blir ikke slapt om det står kaldt. Endret 13. oktober 2014 av Riviera
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Lag børek, jeg synes med fetaost og spinat er veldig godt. Du kan egentlig lage det med kylling/kjøttdeig / grønnsaker som champingong og paprika osv. Krydre etter smak og behag. Jeg lager det ofte og både jeg og min kjære tar det med oss på jobb ol. . Det er enkelt å lage og kan spises både kaldt og varmt. Lag pastasalat, evt. med fullkorn hvis du vil Toast med marinert kyllingfillet, er veldig godt og kan også spises kald. Anonymous poster hash: 8745c...df5
Gjest Ciegus Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Wraps kunne vært en god ide Kanskje laget det med speltlomper.. Glemte å skrive at magen min er ikke superglad i hvetemel, og jeg tåler heller ikke laktose (men finnes mye bra som er laktosefritt). Ang salat; blir ikke den veldig slapp og bløt hvis den ligger i flere timer i ei mateske? Pasta i salat utegår pga jeg blir så dundrende oppblåst i magen av det (og det er så ubehagelig på jobb). Hvis salaten står i kjøleskap vil den holde seg helt fint. Vent gjerne med å ha på dressing/olje til rett før du skal spise den (ha den i et lite beger utenom matboksen). 1
frøkna Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Hvis du har mikrobølgeovn eller ovn på jobben til å varme maten har du jo mange muligheter! Det er som regel vanlig å ha tilgang på om man har kveldsvakter. På jobben min har vi også kjøleskap som vi merker maten vår med. I stede for å ta med mat hver dag lar jeg det stå litt der jeg, så jeg kan spise det jeg føler for. Har som regel yogurt, litt pålegg og brød/ knekkebrød da, men også sånne a la fjordlandsmiddager 1
skruf Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2014 Lag børek, jeg synes med fetaost og spinat er veldig godt. Du kan egentlig lage det med kylling/kjøttdeig / grønnsaker som champingong og paprika osv. Krydre etter smak og behag. Jeg lager det ofte og både jeg og min kjære tar det med oss på jobb ol. . Det er enkelt å lage og kan spises både kaldt og varmt. Lag pastasalat, evt. med fullkorn hvis du vil Toast med marinert kyllingfillet, er veldig godt og kan også spises kald. Anonymous poster hash: 8745c...df5 Hvordan lager du børek? Tror ikke jeg har smakt det... Pastasalat utgår pga jeg blir gåen i magen av pasta, hjelper ikke om det er fullkorn heller. Oppblåst mage med fare for luftavgang=ikke no særlig gøy på jobb...
skruf Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2014 Hvis du har mikrobølgeovn eller ovn på jobben til å varme maten har du jo mange muligheter! Det er som regel vanlig å ha tilgang på om man har kveldsvakter. På jobben min har vi også kjøleskap som vi merker maten vår med. I stede for å ta med mat hver dag lar jeg det stå litt der jeg, så jeg kan spise det jeg føler for. Har som regel yogurt, litt pålegg og brød/ knekkebrød da, men også sånne a la fjordlandsmiddager Vi har micorovn Ang fjordlandmiddager..........noen du kan anbefale? Har null erfaring med fjordland, og er redd det ikke er godt. Eller, det ser godt ut men smaker høgg. (fjordland sin grøt utgår pga tåler ikke melken)
PaperFlower Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Vi har micorovn Ang fjordlandmiddager..........noen du kan anbefale? Har null erfaring med fjordland, og er redd det ikke er godt. Eller, det ser godt ut men smaker høgg. (fjordland sin grøt utgår pga tåler ikke melken) Jeg spiser en del Fjordland selv, og min favoritt er den med svenske kjøttboller. Elsker den! Ellers liker jeg faktisk alle middagene til Fjordland (med unntak av grøten) men nå er jeg uvanlig lite kresen når det kommer til mat og da. Liker spesielt fiskemiddagene til Fjordland, da jeg skjelden lager fisk selv. Hvis du har tilgang til mikrobølgeovn, kunne du jo kanskje ha kjøpt en sånn liten ferdig-pai, fra Stabburet. En av disse. Min favoritt er den med bacon og brokkoli. De har både store og små, så du kan velge mellom å enten ta med en hel, liten en på jobb (de små passer iallefall for meg som ett helt måltid, tilbehør er valgfritt) eller kjøpe en stor pai også bare ta med et par stykker av den på jobb. De paiene der kan enten varmes rett i mikroen fra frossen tilstand eller varmes i vanlig ovn. De blir best (litt sprø) om de varmes i ordentlig ovn, men jeg bruker å varme mine i mikroen og det er helt greit etter min mening. Du kan jo eventuelt steke de i ovnen først, også ta de med på jobb, også heller bare varme den litt i mikroen så den ikke er iskald når du spiser den? Bare en ide.
skruf Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg spiser en del Fjordland selv, og min favoritt er den med svenske kjøttboller. Elsker den! Ellers liker jeg faktisk alle middagene til Fjordland (med unntak av grøten) men nå er jeg uvanlig lite kresen når det kommer til mat og da. Liker spesielt fiskemiddagene til Fjordland, da jeg skjelden lager fisk selv. Hvis du har tilgang til mikrobølgeovn, kunne du jo kanskje ha kjøpt en sånn liten ferdig-pai, fra Stabburet. En av disse. Min favoritt er den med bacon og brokkoli. De har både store og små, så du kan velge mellom å enten ta med en hel, liten en på jobb (de små passer iallefall for meg som ett helt måltid, tilbehør er valgfritt) eller kjøpe en stor pai også bare ta med et par stykker av den på jobb. De paiene der kan enten varmes rett i mikroen fra frossen tilstand eller varmes i vanlig ovn. De blir best (litt sprø) om de varmes i ordentlig ovn, men jeg bruker å varme mine i mikroen og det er helt greit etter min mening. Du kan jo eventuelt steke de i ovnen først, også ta de med på jobb, også heller bare varme den litt i mikroen så den ikke er iskald når du spiser den? Bare en ide. Nam! De paiene ser skikkelig gode ut, og genialt at de er å få kjøpt i liten størrelse også!
Gjest Silverstream Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg spiser en del Fjordland selv, og min favoritt er den med svenske kjøttboller. Elsker den! Ellers liker jeg faktisk alle middagene til Fjordland (med unntak av grøten) men nå er jeg uvanlig lite kresen når det kommer til mat og da. Liker spesielt fiskemiddagene til Fjordland, da jeg skjelden lager fisk selv. Hvis du har tilgang til mikrobølgeovn, kunne du jo kanskje ha kjøpt en sånn liten ferdig-pai, fra Stabburet. En av disse. Min favoritt er den med bacon og brokkoli. De har både store og små, så du kan velge mellom å enten ta med en hel, liten en på jobb (de små passer iallefall for meg som ett helt måltid, tilbehør er valgfritt) eller kjøpe en stor pai også bare ta med et par stykker av den på jobb. De paiene der kan enten varmes rett i mikroen fra frossen tilstand eller varmes i vanlig ovn. De blir best (litt sprø) om de varmes i ordentlig ovn, men jeg bruker å varme mine i mikroen og det er helt greit etter min mening. Du kan jo eventuelt steke de i ovnen først, også ta de med på jobb, også heller bare varme den litt i mikroen så den ikke er iskald når du spiser den? Bare en ide. Det er også veldig enkelt og kjapt å lage middagspai selv. Billigere og man får mer.
frøkna Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Vi har micorovn Ang fjordlandmiddager..........noen du kan anbefale? Har null erfaring med fjordland, og er redd det ikke er godt. Eller, det ser godt ut men smaker høgg. (fjordland sin grøt utgår pga tåler ikke melken) Jeg har ikke smakt alle, og noen er litt dyre også men kjennes som ekstra luksus om man ikke har mat hjemme, men får lyst på en varm middag! Jeg kjøper som regel kjøttboller, svinestek, finnbiff eller biff stroganoff. Har du allergi eller intoleranse er det bare å sjekke på pakken, mulig det er spor av melk eller at det er melk i noen av sausene (litt usikker). Fjordlandmiddagene eller ferdigmiddagene jeg holder meg unna er de som er indisk og thai. Disse er dessverre bare utrolig smakløse og kjedelige, så syns ikke de får til så særlig mye annet enn norsk husmannskost, hehe
Gjest Daenerys Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Salat med enten egg eller quinoa som proteinkilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå